In cadrul reuniunii, consilierii educativi au avut de imaginat, pe loc, schema unui proiect cu titlu, scop si grup tinta, obiective, activitati, resurse necesare, metode de monitorizare si evaluare.Tematicile propuse pentru proiecte au vizat respectarea drepturilor omului, prevenirea conflictelor, convietuirea intr-un mediu natural, economic, social si cultural divers, capabil sa acorde sanse egale de implinire tuturor. Cele mai multe scoli s-au aratat interesate de dezvoltarea proiectelor legate de protectia mediului, unele dintre acestea avind experienta anilor trecuti in care au mai lucrat pe teme privind educatia ecologica. Pe locul doi in preferintele scolilor au fost proiectele de educatie pentru cetatenie intr-o societate democratica. In functie de nevoile de formare ale elevilor, au fost si scoli care au optat pentru celelalte tematici avute in vedere.
Timpul este prea scurt
Problema ridicata de consilierii educativi a fost, insa, termenul prea scurt de depunere a proiectelor in forma finala, stabilit pentru data de 10 octombrie 2007. "O sa fie foarte greu sa fim gata la timp. Unitatea noastra de invatamint nu are experienta desfasurarii unui astfel de proiect, iar in scoala nu prea avem oameni care sa stie sa scrie proiecte. Din cite stiu eu, etapa de planificare a unui proiect educativ inseamna munca de echipa. In conditiile in care scoala noastra are partenere scoli de la 10 - 20 de km distanta, ma tem ca ne va fi extrem de greu sa ne intilnim sa lucram impreuna. Timpul este prea scurt, mai avem si ore si documente de facut pentru inceputul de an, acum si proiecte. Ar fi fost mai bine daca prima data ne-ar fi invatat cum sa le scriem si apoi sa le facem, iar termenul de depunere ar fi fost bine sa nu fie asa scurt. E vorba totusi de implementarea unor proiecte care vizeaza educatia copiilor nostri si nu se poate sa le facem pe genunchi", a spus, vizibil nemultumit, un cadru didactic din mediul rural.