Scârțarii de la APAN și umilința unor copii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare

Scârțarii de la APAN și umilința unor copii

Oameni buni, sărăcie lucie la APAN Brăila! Atât de mare e sărăcia acolo încât negrul de sub unghii este gestionat cu grijă, să ajungă la toți pentru toată săptămâna. Și când ești în halul ăsta de amărât, strângi baierele pungii până când devii un scârțar cu cravată și costum.

Zilele trecute, Școala Populară de Arte “Vespasian Lungu” din Brăila a organizat un concurs de muzică pentru copii. Evenimentul nu este de ieri de azi, anul ăsta organizatorii reușind cea de-a XI-a ediție. Mai mult, copiii participanți nu sunt adunați de pe maidan ca să cânte acolo, nu. Treaba este cât se poate de serioasă, fiind invitați 82 concurenți din 18 localități din țară. Ca la orice concurs, cineva trebuie să câștige, logic, și de data asta, din cei 82 de participanți au fost desemnați câștigători 39, și cum e normal și civilizat, aceștia trebuiau cumva recompensați cu diplome și niște premii, fie în bani, fie sub alte forme. Aici apare o mare problemă a organizatorilor. Ce să le dea ca premii și, mai ales, de unde să dea, știindu-se foarte bine că instituțiile școlare nu se scaldă în bani. Și atunci se caută un sponsor, adică cineva care are destul și care ar putea să dea o mână de ajutor.

Ei bine, inspirația nefericită i-a condus pe aceștia la ușa APAN-ului, după ce probabil și-au luat flit de pe la alte companii deținătoare de capital din Brăila. Și așa s-a ajuns ca amărâții de la APAN să dea bani, pardon – umilință, pentru premii: 1000 de lei! Prima dată am zis că nu văd bine, că o fi ceva greșit. Lei, nu euro, nu dolari, nici măcar șilingi somalezi, că tot ar fi fost altceva. Nu. Mi-am dat seama că așa este. Atât a putut taraba cu mașini APAN, 1000 de lei. Stați puțin, să ne înțelegem, 1000 de lei pentru mai mulți copii, doar nu credeați că o mie pentru fiecare. Păi, când a auzit magnatul de la marginea Brăilei că e vorba de 39 de guri de hrănit, a văzut negru în fața ochilor. Păi, de unde, frate, atâția bani??? Să zică sărut-mâna fata aia din Craiova care a luat Marele Premiu și care a pus mâna pe cei 600 de lei oferiți de APAN, 600 de lei pe care îi mătură femeia lor de serviciu de pe jos înainte să le vină angajații la muncă. Mai departe, barosanii de la magazinul de mașini din Brăila, au scos din buzunare încă 300 de lei pentru cele TREI premii I, adică 100 de lei de căciulă. Au mai rămas 100 de lei, probabil contravaloarea trofeului înmânat principalei câștigătoare.

Vorbim aici de Grupul APAN, nu de alimentara de la colț care are o cifră de afaceri de un pachet de țigări, două franzele și trei gume de mestecat pe zi. Când zici APAN ți se umple mintea de bani, numai la gândul că trebuie să faci împrumut la CAR dacă vrei să faci revizia mașinii la ei. Și la câți bani le intră pe ușă, n-au putut mai mult de 1000 de lei. Așa scârțari mai rar vezi. Îmi și imaginez cum sclavii de rând de la APAN își fac cafeaua de dimineață cu zațul de alaltăieri, să fie cu economie.

Dar trecând peste aspectul financiar, este vorba de umilință. Vii tu, bossul boșilor, împăratul mașinilor, te taie deodată setea de cultură și găsești ocazia să-ți faci reclamă pe spatele unor oameni care mai au și altceva valoros în cap decât bani și le arunci sub masă restul de la mall, de aseară. Bag mâna în foc că pe ăștia de la APAN nici nu i-a interesat pe ce dau banii, ce concurs a fost ăsta, ce importanță are pentru urbe, nu: “Taci, mă, le dăm la fraieri de-o șaormă și vede lumea că e de la noi”.

Vă dați seama ce față o fi făcut fata aia care a obținut Marele Premiu și 600 de lei de la APAN? Dar ăia micii cu premiile I de 100 de lei? Păi și alde bunică-sa le-a dat de Crăciun câte 500. Dar na, APAN nu e Moș Crăciun.

Și ca nesimțirea să fie și mai mare, pe trofeul oferit de organizatori s-a lipit un abțibild cu APAN în calitate de sponsor, așa cum se vede în fotografia de mai sus, ba chiar deasupra numelui concursului. Băi, când ești țăran, trebuie să fii până la capăt! Ce Oscar, ce Cerbul de Aur, ce trofee? Alea-s panarame! Dacă nu scrie pe trofeu, cupă, ce-o fi acolo, numele darnicului sponsor, ca să vadă lumea, nu e nimic, n-are valoare! Valoare are când citește prostul, “Sponsor APAN”! De ce n-au scris acolo și cât au oferit ei, 1000 de lei? Păi, atunci nu mai avea valoare și barosanul chiar ține la valoarea lui.

Una peste alta, circulă zvonuri precum că APAN vrea la anul să devină sponsor oficial la Eurovision. Nu știu dacă e bine sau rău, dar care mai aveți acasă înregistrări din edițiile trecute, păstrați-le ca să aveți la ce să vă mai uitați. (Hagi TUDOSE)

* Acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro