a orasului Braila are o istorie de peste 80 de ani, fiind infiintata in 1924. De-a lungul timpului, brailenii s-au numit CSM Braila (pina in
1962), Laminorul Braila (1963), Constructorul Braila (1965), FC Braila (1975), FCM Progresul Braila (1980), actuala denumire, Dacia Unirea
Braila, datind din 1991. Cea mai mare performanta a Daciei a fost finala Cupei Romaniei, in 1993, cind brailenii au pierdut in fata oltenilor
de la Universitatea Craiova.
De cealalta parte, fotbalistii de la Galati nu au o istorie atit de lunga, clubul lor fiind infiintat abia in
1964, dar se pot lauda cu performante ceva mai convingatoare, cum ar fi cele 5 iesiri in Cupa UEFA.
Braila si Galatiul nu si-au disputat
vreodata nici un titlu de campioana a Romaniei si, cu exceptia finalei jucate de Dacia Unirea in compania Craiovei, nici una dintre ele nu se
poate lauda ca a facut ceva in Cupa Romaniei. In schimb, rivalitate intre iubitorii celor doua echipe a existat mereu la cote maxime, chiar
si meciurile amicale adunind, pe vremuri, mii de spectatori care nu de putine ori mutau spectacolul in tribuna. Acum, doar Otelul beneficiaza
de o galerie serioasa care-si incurajeaza fotbalistii favoriti la fiecare meci. Brailenii joaca cu stadionul de 18.000 de locuri aproape gol.
In fond, unde nu sint bani, nu poate fi vorba de spectacol. Iar probleme financiare ale Daciei Unirea Braila dateaza inca din 1997, cind
clubul brailean a fost calcat de controlorii financiari ai Curtii de Conturi care au depistat o serie de nereguli cu privire la legalitatea
cheltuirii unor sume importante. Suspiciunile controlorilor financiari au fost stirnite de fuziunea prin absorbtie, in anul 1992, a SC
"Insula Mare a Brailei" si "Dacia Unirea", prima societate preluind activul si pasivul celei de a doua, obligindu-se, totodata, sa achite
toate datoriile societatii preluate. Prejudiciul calculat de inspectorii Curtii de Conturi depasea 200.000 de dolari. Concluziile acestui act
de control au constituit esafodul in baza caruia a fost declansata urmarirea penala impotriva conducerii la acea vreme a "IMB", ulterior
Parchetul de pe linga Curtea de Apel Galati aplicind stampila "NUP" (neinceperea urmaririi penale), pe dosarul "Dacia Unirea" - "IMB".
Anul trecut, clubul brailean a aparut pe vestita lista a lui Bodu, cu o alta serie de datorii neachitate catre Stat, pe care oficialii
Daciei o puneau pe seama managementului din perioada decembrie 2001 - iunie 2003. In perioada de referinta, clubul a fost administrat de omul
de afaceri turc Husein Tekinalp, iar din iulie 2002, de catre Consiliul Local Municipal, prin intermediul unui Consiliu Director. Acum,
clubul este condus de Cornel Sandulescu, directorul societatii "Braicar", iar din consiliul director mai fac parte Dan Apostol, Octavian
Ulman si Vasile Varga. De curind, echipa braileana a intrat in atentia unui grup de oameni de afaceri turci, reprezentanti ai "Solo Textil",
grup de firme cu sediul central la Londra si filiale in Romania si Turcia. Se pare insa ca reprezentantii Daciei au preferat sa transforme
echipa in satelitul "Otelului" decit sa o predea turcilor.
Doar ca nici clubul galatean nu sta foarte bine cu banii. Otelul Galati a
figurat, de asemenea, pe lista neagra a lui Bodu, cu datorii de aproape 3 milioane de euro, iar investitiile masive promise de indienii care
conduc combinatul Ispat Sidex nu par sa vina prea curind. (M.C.)