Mergi la conţinutul principal

Samsung ar vrea să scoată telefoane low-cost, dar riscă să piardă

Samsung vrea să devină un brand mai ieftin, dar analiştii spun să aibă grijă ce-şi doreşte. Sud-coreenii au pierdut poziţia de lider pe cele mai mari pieţe din lume. În China şi-n India brandurile locale le-au furat clienţii oferind preţuri mici aşa că Samsung încearcă să dea şi el în preţuri. Doar că faţă de Xiaomi şi Huawei, Samsung poate fi low-cost numai sacrificând profitul. Şi aşa ceva e otravă pură pe termen lung, potrivit Digi24.
Dorinţa Samsung de a domina ţările în dezvoltare i-ar putea face mai mult rău decât bine. Frustrările îi stau în cifre. În ultimii doi ani a pierdut locul 1 atât în China cât şi în India şi Indonezia. A fost detronat de mărci precum Huawei sau Micromax care au lansat telefoane low-cost cu capabilităţi tehnice decente.
Exact asta vrea să aducă şi Samsung pe piaţă doar că nu e programat genetic pentru un război low-cost. Huawei are o structură care-i permite reduceri masive de costuri, pe când configuraţia Samsung obligă firma să împrumute tehnologiile de la telefoanele sale mai scumpe şi să le aducă pe cele ieftine.
Iar asta nu face decât să-i erodeze marjele de profit. Deja între 2015 şi 2013 marja i-a scăzut de la aproape 20% la nici 9% - asta în condiţiile în care Apple rămâne cu 40% din preţul de vânzare. Sunt date care arată cât de sustenabil e modelul fiecăruia, cât de rezistent e la şocuri şi cât de solid e ca afacere.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro