Samsung vrea să devină un brand mai ieftin, dar analiştii spun să aibă grijă ce-şi doreşte. Sud-coreenii au pierdut poziţia de lider pe cele mai mari pieţe din lume. În China şi-n India brandurile locale le-au furat clienţii oferind preţuri mici aşa că Samsung încearcă să dea şi el în preţuri. Doar că faţă de Xiaomi şi Huawei, Samsung poate fi low-cost numai sacrificând profitul. Şi aşa ceva e otravă pură pe termen lung, potrivit Digi24.
Dorinţa Samsung de a domina ţările în dezvoltare i-ar putea face mai mult rău decât bine. Frustrările îi stau în cifre. În ultimii doi ani a pierdut locul 1 atât în China cât şi în India şi Indonezia. A fost detronat de mărci precum Huawei sau Micromax care au lansat telefoane low-cost cu capabilităţi tehnice decente.
Exact asta vrea să aducă şi Samsung pe piaţă doar că nu e programat genetic pentru un război low-cost. Huawei are o structură care-i permite reduceri masive de costuri, pe când configuraţia Samsung obligă firma să împrumute tehnologiile de la telefoanele sale mai scumpe şi să le aducă pe cele ieftine.
Iar asta nu face decât să-i erodeze marjele de profit. Deja între 2015 şi 2013 marja i-a scăzut de la aproape 20% la nici 9% - asta în condiţiile în care Apple rămâne cu 40% din preţul de vânzare. Sunt date care arată cât de sustenabil e modelul fiecăruia, cât de rezistent e la şocuri şi cât de solid e ca afacere.