Probabil ca exista oameni care si-ar dori sa fie mai putine magazine in oras. Sau altii care vor sa fie mai putine frizerii, ori mai putine baruri si restaurante! Sau, de ce nu, mai putine tipuri de salam, mai putine sortimente de piine, ba chiar mai putine variante de "eugenii". Sa se reduca numarul acestora cu 50%, ca oricum sint prea multe! Ce ne trebuie atitea magazine sau frizerii ori atitea variante de "eugenii"? Iar asta ar putea-o spune, desigur, un patron de magazin, de frizerie sau de fabrica de biscuiti. Asa cum spune si presedintele Camerei Taximetristilor Braila, Nicolae Cimbrola, care doreste ca numarul de autorizatii pentru taximetrie sa se reduca la jumatate deoarece, crede acesta, sint prea multe taxiuri in orasul nostru. De aceea, Primaria ar trebui sa anuleze brusc vreo 300 de autorizatii, pe criterii numai de Cimbrola stiute. Nu zic, poate ca are si el dreptate cind spune ca sint cam multe taxiuri la Braila. Dar asta nu o stabileste nici Camera Taximetristilor, nici seful ei, nici Primaria, ci numai piata, prin cerere si oferta. Asa cum tot piata va spune, la un moment dat, daca sint prea multe magazine alimentare la Braila sau prea multe frizerii. Si, revenind la problema criteriilor care ar putea sta la baza anularii a peste 300 de autorizatii, cine ar trebui sa ramina la final cu autorizatia neanulata? Nu stiu cum s-ar proceda la anularea autorizatiilor, dar am auzit cit de dificil e oricum in prezent sa obtii una. Pentru ca, asa cum se intimpla in mai toate domeniile, si in taximetrie e o adevarata cloaca - asta ca sa nu zic mai mult - in care nu oricine are acces. Iar asta se intimpla tocmai din cauza ca, in prezent, numarul de autorizatii emise este oricum unul limitat, 650, dar doritori pentru a presta aceasta activitate sint mai multi. E drept ca emiterea unui numar limitat de autorizatii este conforma cu prevederile legale, dar este aberant sa limitezi o activitate, printr-o hotarire de Consiliu Local, intr-o economie care se vrea cu adevarat de piata. Asa cum la fel de aberant si de neinteles este si prevederea prin care se stabileste un tarif minim si unul maxim pentru taximetrie. Mai exact, daca cineva vrea acum sa presteze taximetrie, in afara de faptul ca nu-si poate lua autorizatie decit printr-o serie de manevre tipic romanesti, nici nu poate uza de un tarif mai mic comparativ cu al celorlalti operatori. In acest sector se practica doar un soi de monopol impartit frateste intre citeva mari companii, care se simt deranjate, probabil, de operatorii mai mici de taximetrie.
Pe de alta parte, e de neinteles cum de aceasta asociatie actioneaza chiar impotriva breslei sale, pe care de fapt ar fi trebuit s-o apere. Daca acestuia i s-ar fi parut prea mare numarul de microbuze sau de autobuze, ori prea mare tariful minim impus de CLM taxiurilor, as fi inteles demersurile Camerei Taximetristilor. Asa, insa, chiar nu le vad sensul. Mai bine ar cere Primariei reducerea numarului de sortimente la "eugenii". Cu siguranta, primarul Cibu ar fi mult mai interesat de subiect.