* documentul a fost parafat la Brăila, la eveniment participând Sorin Mihai Grindeanu, viceprim-ministru şi ministrul Transporturilor și Infrastructurii, preşedinţii Consiliilor Judeţene din Brăila, Galați şi Ialomița - Francisk Chiriac, Costel Fotea şi Marian Pavel, alături de administratorul public al judeţului Călăraşi - Bogdan Mihai * drumul de mare viteză va avea o lungime de 142 km, iar studiul de fezabilitate va dura şapte luni şi va costa peste 20 milioane lei
Brăila va fi legată de Autostrada Soarelui printr-un drum de mare viteză!Astăzi, în jurul orei 12.00, la Prefectura Brăila s-a semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Drum TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada A2”, în cadrul unui eveniment organizat la Brăila, în Sala Rondă a Prefecturii. La eveniment au participat Sorin Mihai Grindeanu, viceprim-ministru şi ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Francisk Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Marian Pavel, preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa, Bogdan Mihai, administratorul public al județului Călărași şi Mădălina Vişan, reprezentant legal al Asocierii East Water Drillings SRL(lider de asociere) şi Primacons Group SRL, cei care vor elabora studiul de fezabilitate. De asemenea, la conferinţa de presă au participat şi Mihai Tudose - europarlamentar PSD Brăila, Dan Nica - europarlamentar PSD Galaţi, precum şi primarul Brăilei, Marian Dragomir, prefectul Brăilei, Iulian Timofei, alături de primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.
„Suntem la această masă nu numai o forţă administrativă puternică, dar şi o forţă politică foarte puternică. Faptul că am trecut de la proiectele noastre mici, ale judeţului, la proiectele mari de infrastructură e de bun augur, iar aceste proiecte vor aduce dezvoltare durabilă şi bună şi grandioasă pentru toată regiunea. Am început cu cele două proiecte măreţe, acel drum expres, dar şi cu aeroportul de la Braniştea şi cred că vor veni şi alte proiecte împreună cu celelalte entităţi administrative. Şi mă refer la primării, la Primăria Municipiului Brăila, la Primăria Municipiului Galaţi, de ce nu, Ialomiţa şi Călăraşi. Să gândim şi să punem în aplicare proiecte care sunt necesare nu numai brăilenilor şi gălăţenilor, ci întregii regiuni. Felicităm toţi participanţii şi eu spun să trecem la treabă!”, a declarat Francisk Iulian Chiriac, preşedintele CJ Brăila
Pentru realizarea acestui proiect, cele patru judeţe, Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi s-au aliat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic, în zona de Sud-Est, partener fiind CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
„În 2022, adică undeva în luna februarie, împreună cu prietenii de la Brăila, cu prietenii şi colegii de la Ialomiţa şi de la Călăraşi, am pus bazele unei asociaţii de dezvoltare intracomunitare pentru ca şi această regiune să se dezvolte şi să facem ceea ce este necesar pentru cetăţeni şi ceea ce aşteaptă oamenii de peste 30 de ani. Şi anume este vorba despre un drum TransRegio Galaţi-Brăila-Ialomiţa-Călăraşi şi, bineînţeles, după aceea, împreună cu colegii de la Brăila am stabilit ca în această regiune să construim şi un aeroport pentru că este necesar. Astăzi, Galaţiul, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi vom semna contractul cu proiectantul, cu cei care vor face studiul de fezabilitate, expertizele, pentru acest drum transregio Galaţi-Braila-Ialomiţa-Călăraşi-Drajna, până la Chiciu. Vreau să le mulţumesc în primul rând celor doi europarlamentari, domnul Dan Nica şi domnul Mihai Tudose, că au făcut posibilă ca această asociere să aibă loc. Vreau să îi mulţumesc şi domnului ministru Sorin Grindeanu care a fost alături de noi în toate întâlnirile pe care le-am avut pentru a dezvolta tot ceea ce înseamnă infrastructură în regiune pentru că o să vedeţi că sunt multe proiecte pe care o să le prezentăm. Să fie într-un ceas bun şi încă o dată mulţumesc tuturor celor care sunt implicaţi în aceste proiecte pentru că sunt proiecte de anvergură sunt proiecte aşteptate de foarte mulţi ani de toţi locuitorii din aceste zone. (...) Deşi o să îmi atrag antipatia din partea unora dar o s-o spun şi pe asta pentru că nu mă pot abţine. Este prima asociaţie de dezvoltare intercomunitară din România de nivelul şi de dimensiunea asta funcţională şi care produce”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Prezent la eveniment, europarlamentarul PSD Brăila, Mihai Tudose, a ţinut să precizeze că în urmă cu cinci ani se semna un contract pentru un alt proiect grandios: „Golden Gate-ul” de peste Dunăre.
„Vreau să vă spun că acum 5 ani, minus două săptămâni, pe 15 ianuarie 2018, aşa stăteam cu domnul Felix Stroe, ministru pe atunci şi în faţa noastră semnam proiectul Podului de la Brăila. Adică e un fel deja-vu, dar o chestie pozitivă pentru că podul, după cum vedeţi, e aproape gata”, a declarat europarlamentarul PSD Mihai Tudose.
Drumul TranRegio va avea 142 km. Studiul de fezabilitate va dura şapte luni şi va costa peste 20 milioane lei
Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi realizarea documentaţiei tehnice pentru realizarea TransRegio Brăila-Slobozia-Drajna-A2 şi Chiciu-Drajna are o valoare de 17.064.028 lei (20.306.194 lei cu TVA) şi are o durată de 210 zile (7 luni) de la data ordinului de începere a prestării serviciilor. Lungimea estimată a drumului TransRegio este de 142 km (conform Master Planului de Transport).
Studiul va fi realizat de Asocierea East Water Drillings SRL(lider de asociere) şi Primacons Group SRL. La finalul analizei tehnice, experţii vor stabili care sunt alternativele de traseu, unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către autostradă, unde trebuie construite de la zero tronsoane noi de drum, pasaje rutiere sau centuri ocolitoare, astfel încât să fie scos cât mai mult traficul din interiorul localităților.