Abia au fost finalizate lucrările de reabilitare şi modernizare a străzii Griviţei, iar banda întâi, pe ambele sensuri de mers, este blocată cu maşini parcate atât de locatarii riverani cât şi de şoferii aflaţi în tranzit. Practic, din cauza acestei situaţii, strada recent reabilitată a fost prevăzută degeaba cu patru benzi, fiindcă, de fapt, doar două mai rămân disponibile pentru traficul auto. Fenomenul a fost semnalat şi de persoane cu funcţii în administraţia locală, în cadrul şedinţei de ieri a Comitetului Consultativ de Dialog Civic de la Prefectură, care a avut printre punctele de pe ordinea de zi şi o informare despre măsurile luate pentru modernizarea transportului local de călători. "Pe Griviţei au început să parcheze pe banda de la margine şi lasă maşina radial, nici măcar longitudinal, asfel încât nu se mai poate depăşi şi se obturează traficul", a remarcat Sorin Enache, directorul Casei Judeţene de Pensii Brăila. În opinia primarului municipiului, Aurel Simionescu, cea mai gravă problemă din acest punct de vedere se întâlneşte în zona Pieţei Halelor. Deocamdată, însă, edilul-şef nu vorbeşte despre măsuri concrete menite să rezolve problema, ci se mulţumeşte doar să facă apel la cetăţenii care locuiesc pe Griviţei, să nu-şi mai lase maşinile pe stradă. "La piaţă avem problema cea mai stringentă, pentru că pun al doilea rând de maşini parcate, pe aceeaşi bandă. Am trimis acolo doi poliţişti, pentru că trebuie să se sprijine unul pe altul, ca să elimine măcar al doilea rând de maşini parcate. Fac un apel la cetăţenii care stau pe Griviţei, pentru că cei mai mulţi dintre ei au garaj în curte, dar din comoditate sau din dorinţa de a fi rapizi în a intra şi a ieşi, îşi lasă maşinile parcate tot pe stradă. Practic, pe Griviţei, doar două benzi rămân «curate» pentru circulaţie", a declarat primarul.
Situaţia prezentă în dreptul Pieţei Halelor scoate la iveală acum, la sfârşitul lucrărilor de asfaltare, anumite hibe ale proiectului de modernizare a străzii Griviţei. Se naşte întrebarea de ce proiectanţii nu s-au gândit la soluţii care să rezolve problema parcărilor într-o zonă atât de solicitată cum este piaţa, în momentele de vârf ale zilei? Actuala administraţie locală, care s-a ocupat de implementarea proiectului de modernizare, spune că proiectul a fost gândit, de fapt, în timpul administraţiei Cibu. "Proiectarea s-a făcut în 2007. Noi am preluat-o în forma actuală şi am implementat-o ca atare. Orice modificări operate pe proiect ar fi presupus costuri mai mari pentru bugetul local", ne-a declarat Iuliana Neagu, directorul Direcţiei Strategii, Programe, Proiecte de Dezvoltare şi Relaţii Internaţionale din cadrul Primăriei Brăila.
Cât priveşte disciplinarea şoferilor prin montarea de indicatoare rutiere cu "Staţionarea interzisă", astfel încât banda întâi să rămână liberă, se pare că nici aceasta n-a fost prevăzută de proiectanţi. Din acest motiv, indicatoarele vor putea fi montate abia după ce lucrările se vor finaliza complet, iar strada va fi recepţionată de Primărie. Dacă se va decide că este oportună, montarea acestor indicatoare se va face pe cheltuiala bugetului local.
Reamintim că lucrările de modernizare a străzii Griviţei au fost executate de firma bucureşteană "Tehnologica Radion", contra sumei de 12,2 milioane de lei. Această sumă provine în proporţie de 85% de la Uniunea Europeană, bugetul de stat contribuind cu 13%, iar bugetul local cu 2%.