Luni, 8 august, în curtea Colegiului Tehnic "C. D. Neniţescu" din Brăila, în prezenţa autorităţilor locale şi a celor şapte sculptori care au fost selecţionaţi, s-a deschis cea de a doua ediţie a Simpozionului Internaţional de Sculptură Monumentală "Nicăpetre". Tema lucrărilor din acest an o reprezintă Chira Chiralina - simbol al tinereţii, frumuseţii, al farmecului feminin şi al bucuriei de a trăi liber. Până pe 14 iulie, însemnând ultima zi în care s-au mai putut face înscrieri pentru simpozion, au fost primite 46 de proiecte de la 39 de sculptori din: România, Anglia, Belgia, Bulgaria, Egipt, Germania, Georgia, Italia, Japonia, Kosovo, Letonia, Macedonia, Moldova, Polonia, Rusia, Siria, Slovenia, Turcia şi Ucraina.
Proiectele selecţionate pentru ediţia din acest an aparţin sculptorilor: Dinu Câmpeanu - România, cu lucrarea "Chiralina", Alexey Kanis din Rusia - "Tension", Leonid Kozlov din Ucraina - "Dance of life", Malin Malinov din Bulgaria - "Family", Iurie Platon din Republica Moldova - "Chira Chiralina", Elena Saracino din Italia - "Venus" şi Serhii Sbitniev din Ucraina - "Heartstrings".
Participanţii la Simpozionul Internaţional de Sculptură Monumentală "Nicăpetre" au fost întâmpinaţi luni dimineaţă de reprezentanţi ai autorităţilor locale şi ai Muzeului de Istorie "Carol l", care au dat astfel startul acestui eveniment şi au rostit scurte alocuţiuni. Printre aceştia s-au aflat: Ionel Cândea, managerul Muzeului de Istorie, Bălan Zamfir şi Maria Stoica, de la aceeaşi instituţie, primarul Marian Dragomir şi fostul primar Aurel Simionescu, Francisk Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean şi Viorel Mortu, fostul preşedinte al CJ, consilierul judeţean Marian Căpăţână, cel care a şi lansat ideea simpozionului.
Până pe data de 4 septembrie, când se vor finaliza lucrările acestei ediţii, cei şapte sculptori internaţionali vor transforma bucăţile mari de marmură în adevărate opere de artă, pe care dorim să le vedem amplasate în diverse zone ale oraşului, nicidecum să zacă în curtea Liceului de Chimie, aşa cum se întâmplă cu o mare parte dintre lucrările de la ediţia precedentă.