• campania Inspecției Muncii, derulată sub egida Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, are ca temă „Securitatea și sănătatea în muncă în era digitală” • campania se concentrează pe anticiparea și gestionarea schimbării și pune accentul pe riscurile psihosociale și ergonomice, specifice erei digitale
Campanie europeană desfășurată pe parcursul trim. III și IV 2023, intitulată „Locuri de muncă sigure și sănătoase: Securitatea și sănătatea în muncă în era digitală, 2023-2025”, implementată sub egida Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă.
Potrivit inspectorului șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Brăila (ITM), Liviu Arhire, campania, care include „Săptămâna europeană de securitate și sănătate în muncă”, se va finaliza prin organizarea a patru simpozioane regionale, la care se vor prezenta bune practici în domeniul SSM, ce pot contribui la îmbunătățirea sănătății și a vieții profesionale, precum și alte informații de interes general legate de problematica digitalizării muncii.
„Prin Metodologia stabilită pentru buna desfășurare a campaniei, Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila va transmite cel puțin două lucrări în vederea prezentării lor în cadrul simpozioanelor tehnico-științifice. ITM Brăila a transmis lucrările „Strategia de îmbunătățire a ergonomiei” și „Managementul securității și sănătății în muncă la nivelul unităților economice din județul Brăila” către centrele organizatoare ale acestei acțiuni. Evenimentul de încheiere a Campaniei Europene se va organiza în luna octombrie 2023”, precizează Liviu Arhire.
Campania pentru locuri de muncă sigure și sănătoase 2023-2025, organizată la nivelul Uniunii Europene, de către Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (EU- OSHA) are ca temă „Securitatea și sănătatea în muncă în era digitală”. Campania urmărește creșterea gradului de sensibilizare cu privire la impactul noilor tehnologii digitale asupra muncii și a locurilor de muncă și la provocările și oportunitățile asociate în materie de securitate și sănătate în muncă (SSM). De asemenea, oferă o platformă pentru schimbul de soluții de bune practici.
Campania de sensibilizare se concentrează pe anticiparea și gestionarea schimbării și pune accentul pe riscurile psihosociale și ergonomice, specifice erei digitale. Ea se structurează pe cinci direcții prioritare: munca pe platforme digitale; robotica avansată și inteligența artificială; munca la distanță; sisteme digitale inteligente și gestionarea lucrătorilor cu ajutorul inteligenței artificiale.
Campania europeană se adresează angajatorilor și lucrătorilor din sectorul public și privat, inclusiv cei care activează în IMM-uri; managerilor, conducătorilor locurilor de muncă, lucrătorilor desemnați pentru activitățile de protecție și prevenire a riscurilor profesionale, serviciilor interne de prevenire și protecție; sindicatelor și reprezentanților lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul SSM, serviciilor externe de prevenire și protecție; organizațiilor patronale; asociațiilor profesionale; instituțiilor cu atribuții în domeniul SSM și al asigurării la accidente de muncă și îmbolnăviri profesionale; furnizorilor de servicii și de formare în domeniul SSM și comunităților educaționale.