În perioada 19-24 septembrie 2021, Inspectoratul Școlar Județean Brăila a fost gazda activității transnaționale de predarea/învățare/formare, în cadrul proiectului Erasmus+ ,,Silent words of refugees do’’, (nr.referință 2019-1-TR01-KA201-07398), derulat de către Inspectoratul Școlar Județean Brăila, în calitate de partener, și a reunit participanți, cadre didactice din Turcia, Belgia, Italia, Spania și Portugalia.
Proiectul își propune să ofere partenerilor de proiect un spațiu în care să facă schimb de metode de predare, învățare, evaluare, de materiale utile și povești de succes, în ideea de a învăța unii de la alții și de a evolua împreună. De asemenea, proiectul caută să ofere celor implicați o sursă de inspirație pentru activități de integrare a migranților, recent sosiți în sistemul de învățământ al țării gazdă, precum și pentru alegerea materialelor și instrumentelor utile în acest scop.
Pe de altă parte, parteneriatul dorește să pună accent pe educația socio-emoțională, care asigură baza unei învățări sigure și pozitive și consolidează capacitatea elevilor de a reuși la școală, în cariera profesională și în viață. Proiectul își propune să găsească idei și materiale noi, pe care să le pună apoi la dispoziția cadrelor didactice interesate. (prof. Daniela Petre, inspector școlar pentru proiecte educaționale, coordonatorul proiectului în cadrul I.S.J. Brăila)
Participanții la această întâlnire au avut ocazia să viziteze Școala Gimnazială „Ion Creangă” și au asistat la activități didactice, susținute de cadre didactice la școlii care au avut la bază metode de predare în vederea exploatării texetelor scrise, în vederea îmbunătății capacității elevilor de înțelegere a mesajului unui text narativ, explicativ sau informativ.
De asemenea, oaspeții din străinătate au fost impresionați de momentele artistice, de folclor autentic, oferite de eleva Diana Nuțu (Colegiul Național Pedagogic „D. P.Perpessicius”), prin interpretarea melodiilor populare, precum și de ansamblurile folclorice „Hora Măxinenilor din Măxineni”, „Mușețeanca” din Însurăței, ambele coordonate de doamna coregraf Titica Ioniță. Participanții au apreciat, în egală măsură, și grupul de elevi de la Școala Gimnazilă „Anton Pan” care au intepretat dansuri specifice etniei rome.
Rezultatele așteptate ale acestui parteneriat strategic sunt multiple: adaptarea și diversificarea metodelor de predare la clasele la care elevii de alte naționalități înregistrează rezultate slabe la învățătură, realizarea unor produse intelectuale care vor completa metodele și mijloacele existente. Va fi și o serie activități în care conținutul digital va juca un rol decisiv. Acestea vor fi testate la nivelul școlilor în fiecare dintre țările partenere și vor face obiectul organizării unor evenimente de diseminare la nivel local, național și european (prof. dr. Cătălin Canciu, Inspector Școlar General în cadrul I.S.J. Brăila).
Următoarea întâlnire va fi găzduită de instituția școlară parteneră din Italia, în luna noiembrie a acestui an.
Inspector școlar
prof. Daniela Petre