Primarul municipiului, Aurel Simionescu, şi-a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, noii directori, care au intrat în această lună într-o perioadă de probă, pentru a-şi dovedi calităţile ca şefi ai nou înfiinţatelor Direcţii de Cultură, Învăţământ, Sport şi Turism, de Tehnică şi cea de Patrimoniu. Edilul a explicat că a făcut numirile în post după ce s-a consultat cu mai mulţi colaboratori, alegând dintre mai mulţi posibili candidaţi, care au fost luaţi în considerare. Simionescu este de părere că etatea celor desemnaţi să ocupe funcţiile de directori este un atu pentru aceştia, media de vârstă fiind de 35-36 de ani, cel mai tânăr, directorul de la Patrimoniu, având doar 29 de ani. "Doamna Marinela Dafina, noul director de la Direcţia Tehnică, este inginer, a fost şef de serviciu la aceeaşi direcţie, doamna Camelia Guşatu va coordona Direcţia de Cultură, Învăţământ, Sport şi Turism, a fost consilierul primarului, iar domnul Romeo Răşcanu, noul director de la Direcţia de Patrimoniu, a fost inspector la Direcţia Financiară. Ei sunt directori interimari pentru şase luni şi, după această perioadă, vom analiza activitatea dumnealor şi modul în care s-au încadrat în organigramă. Speranţa mea este ca împreună să facă treabă şi să încercăm să rezolvăm problemele specifice domeniilor lor", a spus Simionescu.
Romeo Răşcanu ajunge, astfel, director, din postura unui simplu inspector şi lider sindical, care acuza, în urmă cu câteva luni, salariile de mizerie din administraţia publică, el însuşi încasând un salariu de sub 1000 de RON. Întrebat dacă acum este mai mulţumit de veniturile sale, acesta a declarat că îşi menţine opinia, legat de salarizarea funcţionarilor din administraţia publică: "Salariul este adecvat noii funcţii pe care o ocup şi responsabilităţilor pe care le am. Nu sunt însă mulţumit nici acum de salarizarea funcţionarilor publici şi, în continuare, cred că există mari diferenţe între cei aparţinând administraţiei publice locale şi cei ai administraţiei publice centrale. Nu voi mai putea rămâne lider sindical, mi-am înaintat deja demisia, însă o să-i ajut, pe cât posibil, pentru că toţi suntem colegi".
Dacă la capitolul salariu stătea, oricum, destul de bine, în calitate de consilier personal al primarului, Camelia Guşatu îşi va face griji, de acum înainte, ca să găsească fonduri pentru manifestările culturale: "Oricum noi aveam un calendar al activităţilor culturale pentru anul în curs, avem şi un buget repartizat, acum depinde cum gândim organizarea acestor manifestări. Domnul primar ne spune întotdeauna că deşi acţiunile se numesc la fel în fiecare an, fiind noi ediţii, este de dorit ca, în fiecare an, să fie originale. Ne mai putem baza şi pe sponsori, nu ştiu dacă sunt la fel de darnici ca pe vremea când încă nu era criză economică, dar încercăm să găsim şi alţi sponsori, faţă de cei cu care s-a colaborat până acum".
Potrivit CV-urilor publicate pe site-ul instituţiei, Marinela Dafina este născută în 1959, a absolvit Facultatea de Construcţii Civile, Industriale şi Agricole Bucureşti şi lucrează din anul 2004 în Primărie. Ea a urmat în 2004 - 2005 studii postuniversitare la SNSPA, pe "Capacitate Administrativă şi Acquis Comunitar", a făcut cursuri de perfecţionare la Institutul Naţional de Administraţie, pe "Management urban" şi la Centrul Regional de Formare Continuă pentru Administraţie Publică Locală pe "Regimul proprietăţii".
În ceea ce-l priveşte, Romeo Răşcanu este născut în 1980 şi a absolvit Universitatea "Constantin Brâncoveanu", Facultatea Management şi Marketing in Afaceri Economice, având masterat în domeniul Management Financiar Bancar.
Camelia Guşatu este născută în 1975, a absolvit Facultatea de Management, Marketing în Afaceri Economice în cadrul Universităţii "Constantin Brâncoveanu" Brăila, având masterat pe Bussines Management.