Rup bilete, rup si coaste! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Rup bilete, rup si coaste!

O braileanca a ajuns la Serviciul de Medicina Legala in stare de soc si cu multiple echimoze dupa ce a fost agresata in autobuz de catre controlorii firmei "Ying-Yang Security", patronata de Cornel Musat. Femeia spune ca a compostat bilet, ca exista martori care, la o adica ar putea sa-i confirme varianta, dar ca, din pacate, pe tichetul de calatorie nu au fost "desenate" toate gaurile. Mai grav este ca victima controlorilor este diabetica insulino-dependenta si face 4 doze de insulina pe zi, a facut o lipotimie cu hipotensiune si scaderea glicemiei in cadrul stresului generat de tot conflictul in care au implicat-o controlorii batausi, apreciaza medicul legist. . "Femeia a lesinat, a cazut pe strada, iar aceste brute de persoane nici macar nu au vrut sa cheme salvarea; au venit niste vecini care au stropit-o cu apa, au frecat-o cu otet, asa cum s-au priceput si au chemat salvarea", a precizat dr. Gina Ilie, sef Serviciu Medicina Legala. Transportata la Unitatea de Primire a Urgentelor a Spitalului Judetean, victima huliganilor de la firma de control si paza a primit ingrijirile medicale de urgenta si investigatiile medicale necesare, i s-au facut o glicemie, o electrocardiograma, dupa care a plecat acasa. Potrivit certificatului medico-legal, ea necesita 8-10 zile de ingrijiri medicale, pentru ca leziunile au survenit la o persoana cu probleme de sanatate, a carei stare de evolutie este inca incerta. "Femeia avea leziuni pe torace si pe membre, pentru ca gorilele au imbrincit-o, au lovit-o, i-au comprimat bratele, obligind-o sa coboare din autobuz unde au vrut ei. Au dat-o jos din masina pe un motiv absolut imaginar, sustinind ca biletul de calatorie nu era compostat unde trebuie, de parca ar trebui sa ai studii universitare sa compostezi un bilet. Au fost foarte ofuscati ca femeia si-a permis sa citeaca o revista in autobuz si chiar sa raspunda la telefon, ceea ce controlorii respectivi au luat-o drept sfidare", ne-a spus medicul legist.
In opinia sursei citate, pentru a preveni astfel de incidente, in momentul in care li se solicita legitimatiile de calatorie, brailenii ar trebui sa ia pozitia de drepti pentru a nu intra in conflict cu anumiti controlori care se simt sfidati si actioneaza imprevizibil.
"Sint foarte multe persoane agresate si jignite fara motiv de catre angajatii firmei de paza si protectie. Cine a facut contract cu o astfel de firma, cu siguranta vrea sa falimenteze Braicar-ul, prin alungarea calatorilor. Este clar ca nimeni nu-si doreste sa se urce intr-un astfel de mijloc de transport. De aceea, ii solicit domnului primar Simionescu sa analizeze contractul Braicar-ului cu aceasta asa-zisa societate de paza si protectie care, de ani buni de zile, otinjeste braileanul, fara motiv. Cine are interesul sa goneasca brailenii din mijloacele de transport?" se intreaba, retoric, dr. Gina Ilie.

"Cine greseste plateste"

Despre nemultumirile populatiei fata de angajatii pe care ii conduce cit si despre atitudinea deplasata a unora dintre controlori pe mijloacele de transport in comun, Cornel Musat ne-a spus ieri ca daca un cetatean a fost agresat, are tot dreptul sa mearga la Politie pentru a depune plingere in acest sens. "Cine greseste plateste; daca oamenii mei gresesc, platesc. Cine face abuzuri, sa plateasca, ii dau afara daca au gresit". Referitor la instruirea personalului din subordine si, implicit, la modul grosolan de adresare al unora dintre controlori fata de calatori, patronul de la "Ying -Yang " sustine ca exista instructaje in acest sens, li se explica modul in care trebuie sa se poarte in mijloacele de transport in comun, dar ca, pentru unii, acestea sint in zadar. "Cind vin la angajare nu vorbesc asa; cred ca ar trebui sa le fac cite 2 examene psihologice pe zi".
Vizavi de solicitarea sefului Serviciului de Medicina Legala de a se verifica de catre primarul municipiului contractul firmei cu Braicar, pentru ca in ultimii ani au intrat in spital zeci de persoane batute de controlori, Cornel Musat ne-a spus ca acest contract a fost obtinut prin licitatie si ca este destul de dificil pentru orice firma sa reziste in asemenea conditii. " Contractul este cistigat la licitatie... sa vedem daca rezista cineva...", a subliniat Cornel Musat.

Agentii "Ying-Yang" au pe constiinta o crima si mai multe agresiuni

Cazul femeii nu este primul incident de agresiune in care agentii firmei de paza sint acuzati ca au agresat braileni. Mai mult decit atit, ei mai au pe constiinta si decesul unui barbat pe care l-au prins la furat si caruia i-au aplicat o corectie cu adevarat "sora cu moartea". Evenimentul s-a intimplat la sfirsitul anului 2006, cind Mihail Barbulescu a furat doua sticlute cu parfum din supermarket-ul "Diana". Dupa ce a fost batut bine de mai multi agenti "Ying-Yang", barbatul a fost dat afara pe usa din spate a magazinului si lasat linga un tomberon. Cu ultimele puteri, el a reusit sa se tirasca pina acasa, unde a fost chemata Salvarea, insa a murit in drum spre spital.
O alta agresiune s-a consumat in martie 2007, cind Marius Nae (30 de ani) a reclamat ca a fost batut crunt de doi agenti ai aceleiasi societati de paza, care insoteau echipa de control de la "Braicar", pe tramvai. In urma loviturilor primite, reclamantul a fost internat in sectia de Urologie a Spitalului Judetean de Urgenta, fiind diagnosticat cu politraumatism cu afectari renale. La acel moment, tinarul a povestit ca incidentul s-a iscat in momentul in care a prezentat spre control biletul, iar cei de la firma de paza au spus ca, de fapt, tichetul nu fusese compostat si au vrut sa-l dea jos. Patru luni mai tirziu, la spital a ajuns si o femeie de 68 de ani, care a reclamat ca a fost agresata tot de agentii de pe tramvai. Victima a povestit ca incidentul s-a petrecut intr-o zi cind se intorcea de la Inspectoratul pentru Persoanele cu Handicap din Brailita, unde fusese impreuna cu fiul sau, de 35 de ani. Femeia a explicat ca erau in regula pentru ca au urcat de la capatul liniei de la Vidin intr-un tramvai de Dorobanti si, in timp ce vatmanul a schimbat placuta cu traseul de pe Bulevardul Independentei cu cea de Dorobanti, ea a cumparat bilet pentru fiul sau, deoarece ea avea abonament. "Eram undeva pe scari la dispecerat, cind un huligan dintre cei prezenti s-a repezit la mine si m-a lovit si alti doi colegi ai lui m-au tirit spre iesire si m-au aruncat jos, in hol. Am ramas inconstienta nu stiu cit timp, iar cind mi-am revenit eram uda leoarca, intr-o balta de apa. Mai tirziu, baiatul mi-a spus ca au aruncat o galeata de apa pe mine, iar eu zaceam acolo ca un animal si nu se uita nimeni la mine. Au vrut sa ma arunce in strada, au tras de mine ca de un animal si le spuneau celor din jur ca eu le-am facut panarama si ca eram beata. Dupa mai mult de o ora, cind a venit schimbul la dispecerat, cineva a sunat la Salvare si am fost transportata la spital", ne-a declarat Paraschiva C.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro