Un scriitor brăilean vrea să promoveze România turistică prin romanul său "Nume de cod: Viţa de Vie", care a ajuns deja la al treilea volum. Este vorba despre Dumitrache Dragomir, un beletrist în vârstă de 65 de ani, care s-a gândit deja cum să dea lovitura cu acest proiect. A plecat de la ideea că "cea mai bună promovare a turismului se face prin ecranizarea unei poveşti - brand" şi s-a gândit că romanul său poate fi subiectul unui film artistic de acţiune (serial).
Ideea sa a făcut obiectul unei discuţii mai ample, la Galaţi, în cadrul unei mese rotunde cu tema - "Scriitura literară, sursa şi marca culturală - Brandul de ţară". Întâlnirea a fost organizată de Centrul de Documentare Europeană "Dunărea de Jos" Galaţi şi au participat mai mulţi profesori universitari doctori din Galaţi, scriitori, reprezentanţi ai Direcţiei de Cultură, reprezentanţi ai societăţii civile, directorul Bibliotecii Judeţene Brăila Dragoş Neagu şi, ca invitat special, scriitorul brăilean. "Din romanul «Nume de cod: Viţa de Vie» am editat, până în prezent, trei volume: «Geneza», «Ochiul ciclonului» şi «Roşu şi verde». Povestea Ioanei, «Femeia-Plantă», «Femeia-Viţa de Vie» şi a urmaşilor ei a pornit şi poate fi dezvoltată ca un foarte important brand românesc menit să promoveze România: turistică, viticolă, culinară, istorică, plină de legendă, plină de mistere, România marilor regi, România, locul unde este păstrată Lumina Zeilor, România, locul unde Zeii vin să-şi ia porţia de nemurire, România tradiţională, România ospitalieră, România frumoasă, prin acţiuni ale personajelor, atât în ţară cât şi prin alte locuri ale Pământului. Povestea poate continua în atâtea volume câte pot scrie eu şi cei care o vor continua. Povestea Ioanei va continua, volumul al patrulea lansând brandul turistic de ţară. Mai sunt multe volume de scris", a explicat celor prezenţi Dumitrache Dragomir.
Pentru ca ideea sa să prindă contur, autorul acestei opere literare spune că a căutat, în România, o editură sau un agent literar care să se poata implica în realizarea proiectului de brand "Femeia - Viţa de Vie" însă nu a găsit decât explicaţia că "proiectul dumneavoastră este prea mare pentru noi". Cu toate acestea, scritorul nu se dă bătut. Este convins că administrarea cu inteligenţă a acestui brand poate revigora o zonă importantă a economiei româneşti.
Dacă în ceea ce priveşte proiectul de brand scriitorul nu a avut noroc să găsească o echipă dornică să se implice, cu filmul lucrurile s-au mişcat deja. Astfel, în prezent două echipe lucrează la realizarea scenariului pentru film. Acţiunea lui se petrece în România, dar şi în Brăila, în Balta Brăilei, fiind menţionate obiceiuri şi tradiţii ale locuitorilor judeţului nostru.
Dumitrache Dragomir s-a născut în comuna Chiscani, judeţul Brăila. Este absolvent al Colegiului "Gheorghe Munteanu Murgoci" din Brăila şi al Facultăţii de Ştiinţe Naturale şi Agricole Constanţa (azi Universitatea Ovidius).