Romania vrea fonduri UE pentru traseul de autostrada Bors - Tg Mures - Iasi - Ungheni. Vezi cat ar costa | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Romania vrea fonduri UE pentru traseul de autostrada Bors - Tg Mures - Iasi - Ungheni. Vezi cat ar costa

In acest sens, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a avut joi o intalnire, la Bruxelles, cu vicepreedintele Comisiei Europene i comisar european pentru Transport, Siim Kallas, in cadrul careia ministrul roman a reiterat poziia Romaniei faa de propunerile Comisiei Europene privind reperele renegocierii politicii TEN-T (Reteaua Trans-Europeana de transport), se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Potrivit acestei propuneri, tronsoanele de autostrada neincepute dintre granita romano-ungara si granita romano-moldoveneasca ar urma sa fie incluse in reteaua TEN-T si construite cu fonduri UE nerambursabile, ca si Coridoul IV pan-european, dar dupa 2014.

„Am subliniat din nou importanta deosebita pe care o acordam introducerii sectiunii rutiere Bors - Zalau - Campia Turzii - Targu Mures - Iasi - Ungheni in reteaua centrala. Argumentele sunt extrem de clare: aceasta ruta scurteaza conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri, conecteaza Budapesta cu Moldova i Sudul Ucrainei, va fi prima autostrada care sa deserveasca Nordul Romaniei, va conecta jumatate din Romania la Piaa Unica i, nu in ultimul rand, va acoperi nevoile traficului proiectat", a declarat ministrul Transporturilor.

Astfel, din bani europeni ar trebui finantate tronsoanele Suplacu de Barcau - Mihaiesti, Mihaiesti - Gilau, Campia Turzii - Targu Mures, toate din cadrul Autostrazii Transilvania, pe care Bechtel nu le mai construieste, dupa renegocierea contractului, precum si autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni (A6), proiect lansat in urma cu mai bine de 5 ani, dar pentru care statul nu are banii necesari finantarii.

Costul estimativ al acestor sectoare se ridica, potrivit CNADNR, la 7 miliarde de euro, din care 6,14 miliarde - aproape 20 de milioane de euro pe kilometru! - numai pentru autostrada dintre Targu Mures si Ungheni. Daca UE ar asigura fonduri nerambursabile de 85%, statul tot va trebui sa contribuie cu cel putin 1 miliard de euro. In mod normal insa, pentru finantarea proiectelor TEN-T, UE aloca fonduri nerambursabile de doar 20%, ceea ce inseamna ca statul va trebui sa faca rost de peste 5,5 miliarde de euro. Citeste mai departe...

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro