Astfel, România se clasează pe poziţia a cincea după scăderea înmatriculărilor în 2010, după Grecia (-35,8%), Bulgaria (-28,9%), Ungaria (-25,1%) şi Germania (-23,4%). La polul opus se situează Irlanda, cu o creştere de 54,7% a înmatriculărilor, Portugalia (38,8%) şi Suedia (35,7%).
La nivelul Uniunii Europene (UE), înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 5,5% în 2010, la 13.360.599 unităţi, faţă de 14.132.346 unităţi în 2009.
În decembrie, pe piaţa românească au fost înmatriculate 12.472 automobile, în creştere cu 10,2% faţă de aceeaşi lună din 2009, în timp ce, la nivelul UE, scăderea a fost de 3,2%, la 1.009.638 înmatriculări.
În clasamentul mărcilor, Dacia se plasează pe locul patru în UE după avansul înmatriculărilor în 2010, de 9,1%, la 257.753 unităţi, în timp ce cota de piaţă a urcat de la 1,7% la 1,9%. Înaintea Dacia, în topul mărcilor, în funcţie de creşterea înmatriculărilor, se află Land Rover, Volvo şi Nissan.
În decembrie, numărul de înmatriculări Dacia în ţările UE a crescut cu 2,6%, la 20.342 unităţi.