Avind la dispozitie doar doua zile de antrenamente libere, in conditiile in care, clima de la Tg. Secuiesc este una destul de capricioasa, care pune foarte multe probleme mecanicilor, mai ales pentru reglarea carburatoarelor, Roberto a ocupat un dezolant loc 5 in antrenamentele cronometrate pentru stabilirea pozitiei pe grila de start. "Am fost nevoiti sa inchiriem un motor, mai performant, pentru aceasta etapa, in incercarea de a obtine un loc bun, care sa ne mentina in zona superioara a clasamentului. Motorul pe care il avem atunci pentru concurs, era depasit din toate punctele de vedere. Dar si cu motorul nou am avut probleme si la inceput nu am stiut cum sa ii reglam carburatia, reglajele carburatorului difera de la un motor la altul. Dupa 15 minute de la terminarea acestei sesiuni de antrenamente cronometrate, am avut din nou emotii pentru ca seful comisiei tehnice, care in premiera in Romania a fost un tehnician italian, a cerut verificarea tobelor de esapament. In urma verificarilor, doi piloti constanteni au fost descalificati deoarece s-au constatat nereguli la karturile lor", a tinut sa precizeze Eduard Ene, tatal si mecanicul micutului pilot brailean.
Mansa secunda dominata autoritar de Roberto Florin Ene
Cu citeva minute inainte de inceperea primei manse, ploaia si-a facut aparitia, fapt pentru care, cursa a fost aminata. A fost un ragaz binevenit pentru incercarea altor reglaje, reglaje facute la rece insa.
Dupa doua ore pilotii au intrat pe pista. Roberto Florin Ene a avut un start destul de bun si dupa primul viraj se afla pe pozitia a doua. "Nu ne venea sa credem. Dupa doua ture, Roberto era pe locul al doilea, in spatele bucuresteanului Anton Eduard, la nici o lungime de kart. In turul urmator insa, Roberto a incearcat sa forteze intr-un viraj si a iesi putin in decor, fapt ce i-a permis bucuresteanului sa se distanteze, iar acest avans nu a mai putut fi recuperat de Roberto pina la sfirsitul mansei. Era insa un rezultat neasteptat", si-a reamintit cu placere Eduard Ene.
Duminica, a doua zi de concurs, braileanul avea un moral foarte bun, si era increzator in sansa lui. "Am exersat citeva starturi si am facut o strategie care l-ar fi putut aduce dupa primul viraj pe primul loc. Si totul a mers ca la carte. Plecat de pe locul al doilea, dupa primul viraj, Roberto era primul. Acolo a ramas pina la sfirsitul mansei, iar pe locul al doilea a sosit bucuresteanul, cel care-l invinsese in prima zi de concurs. A reusit o cursa extraordinara, nici un moment nefiindu-i pusa in pericol pozitia de lider. A reusit sa depaseasca doi piloti cu un tur. A fost o cursa extraordinara", a mai adaugat Eduard Ene.
Acelasi mecanic care descoperise nereguli la karturile pilotilor constanteni, a cerut verificarea motoarelor numai pentru primii doi piloti, argumentind ca in Italia, sportivii care concureaza la clasa similara merg mult mai incet. Dupa verificarile tehnice, rezultatele au fost validate si Roberto Ene a ocupat locul al doilea pe etapa, la egalitate cu pilotul bucurestean, diferenta fiind facuta insa de timpii din antrenamentele cronometrate. Dupa etapa a patra sansele lui Roberto Ene la titlu au renascut, diferenta dintre pilotul brailean si lider fiind acum de doar sase puncte. Ultimile doua etape, se vor desfasura pe circuitul AMCKART din Bucuresti.