• în competiţie s-au înscris 215 elevi de gimnaziu şi liceu din Brăila • olimpiada cuprinde trei secţiuni: secţiunea de antrenament pentru clasele V-VI, secţiunea de exerciţiu pentru clasele VII-VIII şi secţiunea de performanţă pentru clasele IX-X şi XI-XII, iar în finală se califică doi elevi din fiecare secţiune
Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila a organizat zilele trecute etapa judeţeană a Olimpiadei Naţionale de Lingvistică, desfăşurată la Liceul Teoretic “Mihail Sebastian”.
În competiţia adresată elevilor din judeţul Brăila, din clasele V-XII, anul acesta s-au înscris să participe 215 elevi, astfel: clasa a V-a - 53 elevi, clasa a VI-a - 34 elevi, clasa a VII-a - 41 elevi, clasa a VIII-a - 23 elevi, clasa a IX-a - 27 elevi,
clasa a X-a - 14 elevi, clasa a XI-a - 11 elevi, clasa a XII-a - 12 elevi.
Olimpiada cuprinde trei secţiuni: secţiunea de antrenament pentru clasele V-VI, secţiunea de exerciţiu pentru clasele VII-VIII şi secţiunea de performanţă pentru clasele IX-X şi XI-XII. În etapa finală se califică doi elevi din fiecare secţiune.
Secţiunea de antrenament este formată din trei subiecte, din care subiectul al II-lea este de matematică.
Rezultatele iniţiale s-au afişat sâmbătă, la avizierul Liceului Teoretic
“Mihail Sebastian” şi pe site-ul Inspectoratului, isjbraila.ro. Contestaţii s-au putut depune ieri, la secretariatul Liceului “Mihail
Sebastian”, iar mâine se vor publica rezultatele finale.
În continuare redăm lista elevilor care s-au clasat pe primul loc la fiecare nivel de clasă, în funcţie de punctajul obţinut înainte de contestaţii.
Clasa a V-a
Cosmin Damian, “Fănuş Neagu”, 98 puncte.
Clasa a VI-a
Ioana Chiţu, “Mihai Eminescu”, 67 puncte.
Clasele VII-a
Lorena Busuioc, “Mihai Eminescu”, 40,5 puncte.
Clasa a VIII-a
Dafina Trufaş, “Bălcescu”, 55 puncte.
Clasa IX
Ioana Cioroiu, “Bălcescu”, 70 puncte.
Clasa a X-a
Adrian Zamfir, “ Iorga”, 36,5 puncte.
Clasa a XI-a
Gabriel Moise, “Bălcescu”, 72 puncte.
Clasa a XII-a
Roxana Năstase, “Murgoci”, 67 puncte.
Obiectivul Olimpiadei Naţionale de Lingvistică este descoperirea şi înţelegerea de către elevi a algoritmului lingvistic în baza căruia se dezvoltă competenţa de comunicare lingvistică, indiferent de idiom. Rolul acesteia este de a dezvolta competenţa-cheie de “a învăţa să înveţi”.
Competiţia pune în valoare abilităţile lingvistice în relaţie cu modelul matematic al comunicării şi se bazează pe nivelul de cultură generală al participanţilor, fără a presupune cunoştinţe speciale, ci doar o bază teoretică minimală (concepte fundamentale din lingvistică şi matematică, însuşite prin parcurgerea programelor şcolare).
Subiectele urmăresc aplicarea, prin analogii, a logicii semantice în raport cu logica gramaticală şi cu aspectul morfosintactic al enunţului.
Elevii situaţi pe primele patru locuri la etapa naţională, secţiunea performanţă, vor participa la etapa internaţională a olimpiadei.