• după contestaţii, rata de promovare în judeţul Brăila (note peste 7) este de 45,42% • cea mai mare diferenţă între nota iniţială şi cea finală este de 1,4 puncte • la nivel naţional, promovabilitatea este de 48,37%
Soluţionarea contestaţiilor nu a adus rezultate mai bune la Titularizare!
Ieri, pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila şi pe www.titularizare.edu.ro s-au afişat notele finale obţinute de profesorii brăileni la proba scrisă a examenului, însă doar patru dascăli au reuşit să obţină nota 7 după recorectare, notă necesară ocupării unui post pe perioadă nedeterminată.
Concret, din cei 273 candidaţi care au susţinut proba, 124 au note peste 7, ceea ce înseamnă o rată de promovare de 45,42% (43,95% iniţial). Un număr de 97 de dascăli au note între 5 şi 7 (35,53%) şi pot ocupa un post pe perioadă determinată (suplinitor). Aşadar, 52 profesori (19,05%) sunt corigenţi la Titularizare pentru că nu au reuşit să obţină nici măcar nota 5.
Conform datelor ISJ Brăila, în judeţul nostru au fost depuse 46 de contestaţii, iar după soluţionarea acestora 27 note au crescut, în timp ce 13 note au scăzut. Cea mai mare diferenţă s-a înregistrat la un candidat care a susţinut examenul pentru a ocupa un post de învăţător, nota acestuia crescând de la 6.15 la 7.55, adică are acum nota necesară pentru un loc de titular. Într-o situaţie asemănătoare se găseşte şi un profesor de muzică care a primit iniţial 6.9 iar după contestaţii nota acestuia a urcat la 7.15. Norocos se poate considera şi un profesor care a dat examen la disciplina limba română şi care nu putea aspira nici măcar la un post de suplinitor. Mai exact, iniţial el avea nota 3.9 iar după contestaţii a reuşit să obţină 5.
La polul opus, au fost candidaţi pentru care reevaluarea lucrării nu a adus veşti bune. Spre exemplu, un candidat care a susţinut proba la Istorie şi avea iniţial nota 3.85 a primit după contestaţii nota 4.95. Un alt exemplu este al unui candidat care a dorit să ocupe un post de educator. Acesta avea iniţial nota 3.9 iar după contestaţii nota a scăzut la 3.4. Şi nu este singurul dascăl care a constestat nota de 3 sau 4 obţinută, astfel de solicitări fiind depuse şi de candidaţi care au dat examen la Educaţie fizică şi sport, Engleză sau Limba română.
În continuare sunt trei “profesori de 10”, cei care au reuşit să obţină nota maximă la proba scrisă fiind Alexandra Gămulescu şi Florentina Turcu, care au dat examen la disciplina Cultură civică şi educaţie socială, şi Oana Georgiana Mocanu, care a dat concurs la disciplina Kinetoterapie.
Precizăm că iniţial, în judeţul nostru, s-au înscris la Titularizare 403 candidaţi, 67 din seria curentă şi 337 din seriile anterioare. După susţinerea probelor practice/inspecţiile la clasă, la proba scrisă au fost aşteptaţi 390 profesori. Pentru 64 de dascăli subiectele se pare că au fost prea grele, aceştia preferând să se retragă după primirea acestora. Alte 53 de cadre didactice nu s-au prezentat la probă.
Rezultate slabe şi la nivel naţional
Ministerul Educaţiei a anunţat printr-un comunicat de presă că reevaluarea lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar a generat o majorare cu 1,51% a ratei notelor peste 7 sau egale cu 7, mai exact de la 46,86% (rezultate iniţiale) la 48,37% (rezultate finale). Ratele finale din ultimii doi ani s-au situat la 49,71% (2018), respectiv 47,63% (2017).
Pe tranşe de note, situaţia finală are următoarea configuraţie: 92 de candidaţi (număr nemodificat după contestaţii) au obţinut nota 10, 9.368 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99, 6.708 candidaţi - note între 5 şi 6,99, iar 3.388 de candidaţi - note între 1 şi 4,99.
Pentru absolvenţii din promoţia curentă, procentul notelor peste 7 a crescut cu 1.36% după rezolvarea contestaţiilor. Mai exact, 48,15% (46,79% - rata iniţială) dintre candidaţi au obţinut note peste 7.
Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în şedinţe publice organizate astăzi de inspectoratele şcolare.