Mergi la conţinutul principal

Revolta comercianţilor din TUG Center

• o parte dintre chiriaşii modulelor comerciale şi vânzătorii din standuri acuză un abuz din partea proprietarulului complexului prin impunerea regulii ca o cerere de concediu sau pentru o zi liberă să meargă pentru preaprobare la birourile administrative ale TUG Center • administraţia centrului comercial respinge acuzaţia şi spune că regula ca toate standurile să fie deschise în timpul programului de funcţionare este o dovadă de respect faţă de brăilenii care-şi fac cumpărăturile acolo

 

Situaţie tensionată între chiriaşi şi proprietarul unuia dintre cele mai mari centre comerciale din municipiu, “TUG Center”, situat pe şoseaua Rm. Sărat. Pe scurt, oamenii sunt revoltaţi că politica recent promovată de administraţia complexului ar prevede obligativitatea ca toate standurile să fie deschise pe timpul programului de funcţionare, fără a ţine cont de faptul că măsura le dă peste cap patronilor de acolo programările pentru concediile de odihnă sau acordarea zilelor libere obligatorii. “În această vară am fost obligaţi să facem mai întâi cerere către administraţia complexului comercial şi abia dacă primeam de acolo OK-ul făceam cerere de concediu către patronul nostru. Dar mai este şi problema cu zilele libere: proprietarul complexului are pretenţia ca standurile să fie tot timpul deschise pe perioada de program şi asta înseamnă că zilele libere se pot lua de multe ori în urma unor artificii şi înţelegeri între noi, colegele de la standuri. Nu este normal aşa ceva! Pentru ce se bagă în bucătăria noastră? Ce, ei ne întreabă pe noi când îşi stabilesc liberele şi concediile?”, ne-au reclamat mai multe vânzătoare şi comercianţi din TUG Center pe adresa de redacţie.

“E o problemă, cel puţin pentru mine, ca administrator al standului. Ca să pot da liber la fata pe care o am ca vânzătoare, ar trebui fie să vin eu să-i acopăr tura fie să aduc pe altcineva, din afara firmei, să-i fac bineînţeles acte respectivei persoane şi de aici întreaga birocraţie presupusă de o astfel de manevră. Iar pentru concediile de odihnă avem o altă discuţie: până acum trebuia să facă fetele o cerere către administraţia complexului şi abia apoi eu, ca patron, aprobam concediul. Adică se bagă proprietarul complexului comercial şi în bucătăria mea internă şi în deciziile mele. Toate acestea, doar pentru că sunt conştienţi că lista de aşteptare a celor care doresc să închirieze standuri aici e lungă şi oricând ne pot înlocui. (…) Pe de o parte, suntem obligaţi prin lege să dăm libere salariaţilor, atunci când sunt îndeplinite condiţiile, iar inspectorii de muncă verifică şi acest aspect când vin în controale, iar, pe de altă parte, trebuie să ţin deschis standul în timpul programului de lucru al complexului cu orice sacrificiu din partea mea. Cum pot să fac asta decât dacă aduc pe altcineva în locul fetei, ca să pot să-i dau liber? Păi , costurile acestea suplimentare mi le suportă cei de la TUG? Vă daţi seama că nu!”, ni s-au plâns alţi patroni de firme care activează sau au activat în TUG Center.

De cealaltă parte, administraţia complexului comercial a explicat că regulile sunt simple, de bun simţ şi sunt asumate de chiriaşi prin contractul semnat înainte de preluarea unui spaţiu comercial. “Există un program de funcţionare al complexului comercial şi trebuie respectat. Nu este în regulă să vină brăilenii la cumpărături şi să găsească standuri închise. (...) Cerinţa de a fi deschise standurile pe perioada programului de funcţionare este, dacă vreţi, o dovadă de respect din partea noastră pentru brăilenii care vin aici la cumpărături. De altfel, aceasta este regula şi în alte locaţii”, ne-a declarat Oana Popiceanu, din partea proprietarului complexului comercial TUG Center. De asemenea, sursa citată s-a declarat deschisă dialogului cu administratorii firmelor ce închiriază standuri în complexul comercial pentru a găsi o soluţie menită să împace pe toată lumea.

Cu privire la situaţia reclamată de comercianţii şi angajaţii acestora din TUG Center, inspectorii de muncă brăileni atrag atenţia asupra faptului că munca efectuată suplimentar de către un angajat poate fi compensată în bani, cu acordarea sporului prevăzut de lege, sau poate fi acordată zi liberă. Patronul firmei aflat în această situaţie poate suplini prin prezenţa sa la stand ziua liberă acordată salariatului, sau poate angaja pe bază de contract part-time o altă persoană, mai ales că legislaţia în domeniu a devenit mai permisivă, în sensul că nu mai există restricţii în ce priveşte perioada minimă de lucru a unei persoane în cadrul unui contract individual de muncă, aşa cum se întâmpla în anii trecuţi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro