Pentru comerciantii din aceasta zona, initiativa conducerii DAPT are si avantaje, dar si dezavantaje. Desi toti au recunoscut fatis ca o asemenea lucrare era mai mult decit necesara, faptul ca au fost nevoiti sa isi sisteze activitatea pentru circa 2 saptamini i-a determinat pe unii sa comenteze. De fapt, comentariile lor au aparut inca din martie, imediat dupa ce DAPT si-a expus proiectul, pentru ca, un alt obiectiv urmarit este si impunerea unor reguli stricte privind organizarea si functionarea bazarului, cea mai importanta fiind eliberarea cailor de acces si comasarea intregii actiuni de comert cu marfuri industriale numai in spatiul special amenajat, respectiv strict sub copertina. "Eu stiu ca proiectul nostru a stirnit si niste controverse sau comentarii in rindul agentilor economici, dar trebuie sa se inteleaga ca nu vrem decit sa intram in legalitate, sa respectam niste norme, sa ne conformam cerintelor UE privind comertul. Mai mult, chiar ei s-au plins, inca de cind am venit, de conditiile improprii, si pe buna dreptate", a precizat Simona Draghincescu, directorul DAPT Braila.
Pina la sfirsitul lunii, bazarul va avea o noua fata
Lucrarile de reparatii vor dura pina in jurul datei de 24 mai, iar la finele lor bazarul din Piata Halelor va avea o fata cu totul noua. "Si comertul se va apropia de ceea ce inseamna civilizat", promite Draghincescu, pentru ca la reamplasarea tarabelor se va tine cont de anumite principii. Ce-i drept prin aceasta rearanjare vor disparea cel putin 75 de tarabe, dar numarul comerciantilor va ramine acelasi. Motivul, nici un comerciant din bazar nu va detine mai mult de 4 tarabe. "De pe strazile Mihai Bravu (45 buc) si Armata Poporului (30 buc amplasate pe spatele Halii Centrale) vor disparea toate tarabele, totul se va aranja sub copertina. Vor avea loc toti comerciantii pentru ca nimeni nu va detine mai mult de 4 tarabe. Au disparut si tarabele diferentiate, toate sint de marime mijlocie. Tarabele vor fi aranjate in forma de careu, vor fi 24 de careuri cu cite 11 tarabe si 5 careuri cu cite 5 tarabe. Vor fi 5 siruri de careuri, paralele cu Mihai Bravu, cu spatiu intre ele de 1,5 metri si 2 metri, astfel incit sa se permita circulatia cumparatorilor in bune conditii. Va fi interzisa iesirea din careu cu marfa, ca trotuarele sa ramina libere", a mai spus directorul DAPT. Pentru toate aceste modernizari DAPT nu va mari chiria, costul tuturor lucrarilor suportindu-se din bugetul Directiei. Pentru tarabe, chiria ramine 800.000 lei/luna, plus taxele pentru utilitati.
Noua organizare prevede si sectorizarea bazarului in functie de specificul marfii. Astfel, pe primul sir de careuri de tarabe, paralel cu Mihai Bravu, se vor comercializa marfuri diverse: marochinarie, cosmetice, gablonzuri, mercerie, chimice, etc. Al II lea sir este destinat articolelor de incaltaminte, al III - lea, al IV- lea si jumatate din al V- lea, articolelor de imbracaminte, iar ultima jumatate din sirul V este destinata comercializarii de stofe, perdele, musmale, metraj. "In total vor fi 289 de tarabe. Facem apel catre comercianti sa vina sa incheie contracte noi de chirie, cu noile date si amplasamente. Vreau sa precizez ca la reincheierea contractelor se va tine cont de vechiul amlasament dar si de calitatea chiriasului, bun sau rau platnic", a garantat Draghincescu, din dorinta de a inlatura orice speculatii privind reorganizarea bazarului si modul de atribuire a tarabelor.
In jurul datei de 1 iulie, DAPT va declansa si actiunea de reparatii si modernizare a spatiilor comerciale din afara Halii Centrale, mai precis a spatiilor cunoscute drept "fostele aprozare". Pentru ele, saptamina aceasta DAPT va publica anuntul de licitatie pentru contractarea firmelor de constructii. Principalele lucrari vor fi reparatiile capitale la acoperis si schimbarea tuturor ferestrelor si usilor cu timplarie PVC si geam termopan. Estimativ, in acest caz lucrarile vor depasi 4 miliarde de lei vechi.