Mergi la conţinutul principal
”6 salariați pentru a bate un cep de lemn într-o gaură!”

Reparație ca la Brăila. ”Doreii” de la CUP Dunărea

* după ce au sesizat o avarie la conducta de apă din vecinătatea blocului, locatarii de la blocul B2, de pe Calea Călărașilor 315, au fost nevoiți să aștepte trei săptămâni până ce a fost trimisă o echipă la fața locului * în tot acest timp, apa a inundat căminul, metri cubi de apă ducându-se pe apa Sâmbetei * sosită la fața locului, echipa CUP Dunărea a remediat avaria în stilul românesc: cu un cep de lemn bătut în conducta de plastic, după ce vidanja a golit căminul de apă * reparații corespunzătoare se vor face abia mâine, 22 decembrie, când apa va fi oprită în zonă timp de câteva ore

 

O situație incredibilă ne-a fost adusă la cunoștință de conducerea unei asociații de proprietari de pe Calea Călărașilor. Sute de metri cubi de apă s-au pierdut prin fisura unei conducte, care a fost lăsată nereparată timp de câteva săptămâni, în ciuda faptului că s-au făcut sesizări către CUP Dunărea. După ce, în sfârșit, și-a făcut apariția la fața locului, echipa de intervenție a improvizat o reparație de tot râsul, urmând ca problema să fie rezolvată corespunzător altădată.

„Numele meu este Manea Dumitru, sunt președintele Asociației de Proprietari nr. 289 Brăila, din Calea Călărașilor nr. 315, bl. B2, scările 4, 5 și 6 și doresc, prin prezenta, să vă fac cunoscută modalitatea de lucru a Companiei de Utilități Publice «Dunărea» Brăila, referitoare la rezolvarea sesizărilor defecțiunilor ce apar în rețeaua de apă potabilă.

În data de 26 noiembrie 2020, administratorul asociației, Paraschiv Neculae, observă în zona căminului în care se află racordul de apă pentru alimentarea blocului B2, pe caldarâm (aleea din spatele blocului, între bloc și gardul unității militare), apă provenită din acest cămin. La verificare, constată existența unui strat de apă în cămin, ceea ce nu-i normal, și sesizează, în aceeași zi, 26 noiembrie 2020, pe la ora 10:00 - 10:30, dispeceratului CUP Dunărea Brăila această problemă. În discuția purtată cu dispecerul, s-a făcut precizarea că este vorba de racordul de apă ce pleacă din magistrala de apă ce alimentează blocurile D1, D2, D3, B1, B2 și B3 din Viziru III, pentru a alimenta blocul B2.  

Problema sesizată rămâne fără rezolvare, apa se pierde în continuare și în data de 15 decembrie 2020, ora 10:52, apelez același dispecerat, mi se spune că se va rezolva problema și cu asta basta. A doua zi, 16 decembrie, constatând că problema nu e rezolvată, revin la CUP Dunărea cu un telefon, pe la ora 18:07, însă fără succes, căci nu-mi răspunde nimeni.

Într-un final, pe 17 decembrie 2020, pe la ora 10 - 10:15, vine o echipă de lucrători de la firma mai sus-amintită, împreună cu o vidanjă pentru a goli căminul, plin deja, cu apă, ca să poată intra în el un lucrător pentru a remedia situația. Observând prezența acestor lucrători, merg la cămin și îi întreb cum vor rezolva problema. Răspunsul: „Scoatem apa cu vidanja, batem un cep de lemn în gaură și gata”. „Păi cum gata, întreb eu, rămâne așa?”. „Nu, mi se răspunde, cred că pe săptămâna viitoare se va înlocui țeava spartă. O să trebuiască să oprim apa la toate blocurile astea de aici”. Mă întreb cum gândesc meseriașii ăștia și cei care-i conduc, crezând că un cep de lemn bătut într-o conductă din material plastic (nu din oțel) poate rezista - lângă cepul bătut țeava se fisurează în continuare - astfel încât rezolvarea adevărată este aceea de înlocuire a fitingului deteriorat. Pe la ora 10:40, încheindu-și „complicate” misiune,  echipa pleacă.

Ca să concluzionez:

1. Pentru a rezolva, parțial în stilul clasic românesc – „batem un cep de lemn” - o problemă legată de o țeavă spartă, Companiei de Utilități Publice „Dunărea” Brăila SA îi trebuie 3 (trei) săptămâni pentru a lua decizia de a trimite niște salariați ca să vadă despre ce-i vorba.

2. În toată această perioadă de 3 săptămâni, s-au irosit sute de metri cubi de apă potabilă, aruncați pe apa Sâmbetei, iar odată cu apa a luat aceeași cale o importantă sumă de bani (costul apei pierdute) pe care o va plăti, ați ghicit, brăileanul sărmanul, că are de unde, doar nu o va suporta CUP Dunărea din profitul ei.

3. Pentru a bate un cep de lemn într-o amărâtă de gaură, a fost nevoie de prezența a nu mai puțin de 6 vajnici salariați ai CUP Dunărea, reparația făcându-se după clasicul: unul bătea cepul ceilalți îi dădeau indicații cum să țină cepul sau ciocanul.

4. Rezolvarea definitivă a defecțiunii (înlocuirea fitingului spart) se va face cu oprirea apei pe conducta principală de care aminteam mai sus, însă ca situația să fie și mai neplăcută vreme de niște ceasuri, după repornire, apa care va curge la robinetele noastre - iar de aici cu certitudine direct la canalizare - va fi colorată (și ca atare inutilizabilă) de la maro-cenușiu virând culoarea la portocaliu, galben și într-un târziu va fi limpede. Cine va plăti toată această apă? Am zis mai sus!

Să auzim și vești mai bune! Sănătate și sărbători fericite!

Dumitru Manea”

 

Compania de apă va repara conducta buclucașă

Vineri, 18 decembrie 2020, CUP Dunărea Brăila a transmis un comunicat oficial pe adresa redacției, anunțând efectuarea unor lucrăride reparații exact la conducta la care se face referire în sesizarea trimisă de președinele AP nr. 289 Brăila (blocul B2 de pe Calea Călărașilor). Redăm în continuare conținutul comunicatului:

„Pentru executarea unor lucrări de reparație a conductei de distribuție a apei la stația de hidrofor PT 1 Viziru III, Compania de Utilități Publice „Dunărea” Brăila anunță că va întrerupe furnizarea apei potabile marți, 22.12.2020, orele 09:00 - 14:00. Vor fi afectați de oprirea furnizării apei utilizatorii de pe strada Calea Călărașilor, blocurile U, D1, D2, D3, B1, B2, B3, inclusiv agenții economici din blocurile afectate.

Ne cerem scuze față de utilizatorii afectați de aceste lucrări și îi asigurăm că societatea noastră va face tot ce este necesar pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile într-un timp cât mai scurt. Totodată, rugăm toți abonații afectați de lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic pe perioada întreruperii furnizării apei”.

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro