Relaxare la terase | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Relaxare la terase

• ieri, de 1  Iunie, brăilenii au profitat de marea relaxare şi, în ciuda vremii capricioase, au ieşit la terase pentru a se bucura de câteva momente alături de cei dragi • managerii şi angajaţii localurilor din Brăila s-au conformat noilor reglementări impuse de autorităţi, printre care se numără: asigurarea distanţei între mese, maxim patru persoane la o masă sau existenţa unui registru de rezervări al clienţilor, pentru ca în cazul apariţiei unei îmbolnăviri să poată fi facută ancheta epidemiologică • reprezentanţii autorităţilor vor face controale în perioada următoare pentru a verifica respectarea noilor norme

 

După două luni şi jumătate în care străzile au fost pustii, odată cu deschiderea teraselor de la 1 iunie, oraşul pare din nou animat. Ieri, de Ziua Copilului, chiar dacă a fost luni şi ploile nu ne-au ocolit, brăilenii au ieşit din case pentru o plimbare, mai ales că în sfârşit terasele s-au deschis şi lucrurile par să revină, uşor, uşor, la normal. Iar managerii şi angajaţii teraselor au fost şi ei pregătiţi să îşi întâmpine clienţii, având grijă să respecte toate normele impuse de autorităţi. În Centru, pe faleză sau în Lacu Sărat, localurile şi-au rearanjat mesele la 2 m sau chiar 4 metri distanţă, au fost instalate dozatoare cu dezinfectant şi toţi angajaţii aveau măşti şi mănuşi. În timp ce unii s-au bucurat de marea relaxare, alţii au părut deranjaţi de faptul că oaspătarii le-au cerut datele personale, pe care apoi le-au trecut într-un registru. Acest lucru se află însă pe lista regulilor impuse de Guvern, deoarece, în cazul apariţiei unei îmbolnăviri, autorităţile să poată face mai uşor ancheta epidemiologică.  

 

Reguli la terase

 

Pentru a putea deschide terasele patronii restaurantelor sau cafenelelor au trebuit să se conformeze mai multor reguli, stabilite de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), împreună cu Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Economiei şi Comertului. Spre exemplu, angajaţii trebuie să facă un triaj observaţional la intrare, iar clienţii care prezintă simptome respiratorii nu vor putea avea acces pe terease. De asemenea, mesele trebuie aşezate astfel încât să se asigure distanţarea fizică între clienţi. Normele arată că pot sta maximum patru persoane la o masă, dacă nu sunt membri ai aceleiaşi familii. Este interzis transferul de la o masă la alta a meniurilor, solniţelor sau altor obiecte, care vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă. Obligatoriu trebuie să existe dezinfectant pentru mâini la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare, iar chelnerii trebuie să poarte măşti şi mănuşi. O altă regulă vizează obligativitatea păstrării unui registru de rezervări al clienţilor, pentru ca în cazul apariţiei unei îmbolnăviri să poată fi făcută ancheta epidemiologică. De altfel, este indicat să vă faceţi rezervare înainte de a merge la terasă, astfel încât să se evite aglomerările la intrare. Angajaţii localurilor trebuie să dezinfecteze meselor după plecarea clienţilor, să dezinfecteze toate spaţiile/suprafeţele unde au acces clienţii şi ustensilele folosite în timpul servirii meselor.

 

Cum s-au pregătit localurile să îşi întâmpine clienţii

 

Chiar dacă normele pentru deschiderea teraselor au venit târziu, iar unele dintre acestea lasă loc de confuzii, managerii restaurantelor din Brăila au reuşit să pună totul la punct pentru  clienţii dornici de a bea o cafea sau de a lua masa în oraş.

“Ne-am pregătit cu tot ce ni s-a cerut. Am instruit personalul vizivi de normele apărute, am distanţat mesele, avem grijă să nu ducem meniurile de pe o masă la alta, am asigurat dezinfectanţi, biocide, deci respectăm toate normele în vigoare. Astăzi (n.r. - ieri) vremea nu a ţinut cu noi, dar avem rezervări pentru zilele următoare. I-am informat pe toţi că mai mult de patru persoane nu pot sta la masă, decât dacă sunt din aceeaşi familie. Sperăm ca lucrurile să revină uşor, uşor, la normal pentru că am fost destul de afectaţi în cele aproape trei luni în care am fost închişi. Dar acum suntem pregătiţi să ne primim clienţii, pregătim şi un meniu special de vară şi aşteptăm lumea la restaurant să ne bucurăm de această relaxare”, ne-a declarat managerul restaurantelor Scuar şi Reset Irish Pub.

Şi restaurantul Cabana Stejarilor s-a pregătit ca la carte pentru reluarea activităţii, iar ieri deja 50 de persoane făcuseră rezervare pentru prânz. Distanţa între mesele de pe terasă este nu de 2m, ci de 4 metri, iar managerul localului ne-a declarat că s-au luat toate măsurile pentru protejarea clienţilor şi angajaţilor. Cu toate acestea, rămâne însă o necunoscută. 

“Ce nu ştim, sunt foarte curios, cum o să facem că noi nu avem voie să legitimăm oamenii? Şi o să vină şi o să spună că fac parte din aceeaşi familie şi să mai tragem o masă. Ce pot face eu face când va veni un grup de 6 persoane şi spun că sunt rude şi locuiesc în aceeaşi casă? Eu nu am voie să îi legitimez. Ce ar însemna ca un ospătar să vă ceară buletinul? Sunt câteva lucruri ambigue, sunt aceste bucăţele care nu sunt acoperite de lege. Aţi văzut ce probleme sunt la un supermarket pentru că li se ia temperatura oamenilor. Însă dincolo de asta statul a făcut şi lucruri bune în această perioadă, cum a fost şomajul tehnic. Pe noi ne-a ajutat că am deschis doar de un an şi nu ne-a găsit pandemia cu bani la saltea, cum e vorba românească”, ne-a declarat managerul restaurantului Cabana Stejarilor.

Acesta ne-a povestit şi cum s-a gândit să vină în sprijinul absolvenţilor care, din cauza pandemiei de COVID-19, nu şi-au putut lua la revedere de la colegi şi profesori, spaţiul fiind destul de generos pentru a permite acest lucru.

“Mulţi au înţeles cum au vrut sau cu puţină răutate această opţiune a noastră. Adică putem asigura aici o întâlnire pentru aceşti copii, în condiţiile actuale impuse. Să nu creadă cineva că facem o mare horă, vreun banchet. Nu! Dar pot veni 50 de copii cu profesorii lor să sărbătorească absolvirea liceului. Avem scenă montată, îi ajutăm şi cu un microfon, să îşi arunce şi ei toca. Nu am nevoie de la ei de meniu sau de o sticlă de nu ştiu ce. Ideea mi-a venit după ce am urmărit reportajul de la televizor în care treceau copiii cu maşinile pe lângă liceu şi în spatele gardurilor erau profesorii. Mă aproprii de 50 de ani dar tot trăiesc perioada aceea şi mă gândesc că e tare trist pentru aceşti copii să nu aibă parte de o întâlnire de final de liceu”, ne-a mai spus acesta.

Trebuie precizat că în Brăila există 38 de localuri care dispun de terasă. Nu toate  s-au deschis de la 1 iunie, unii preferând să îşi reia activitatea abia weekendul următor atunci când se aşteaptă un val de clienţi. 

 

Autorităţile vor face controale

 

Autorităţile anunţă că în următoarea perioadă terasele sau spaţiile deschise din exterior ale unităţilor de alimentaţie publică vor fi luate la control pentru a verifica modul în care sunt implementate noile cerinţe. Prefectul Brăilei, Cătălin Boboc, ne-a declarat că inspectorii nu vor “arunca” cu amenzi, scopul controalelor fiind în primă fază mai degrabă de îndrumare şi consiliere a patronilor pentru alinierea noilor reguli.

“Vor avea loc controale tematice pe toate capitolele. De la începutul stării de alertă, şi pe perioada stării de urgenţă, au fost tot timpul controale tematice efectuate de diferite instituţii, fiecare pe domeniul de activitate. Vreau să fie foarte clar că nu există niciun plan de amenzi. Nu a existat niciodată! Prima intenţie este de a-i îndruma pe oameni să se conformeze. În măsura în care oamenii nu înţeleg că trebuie să se conformeze acestor reguli trebuie să aplici şi sancţiuni”, ne-a declarat Boboc.

 

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro