Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Regele "plombelor"

De ani de zile, primarul Cibu este tinta ironiilor sau, si mai rau, a acuzatiilor cu privire la schimbarea bordurilor la unele din strazile din oras. Dincolo de "reclamagiii" politici, care-si fac datoria de opozitie, respectiv reprezentantii PSD si de partenerii de guvernare - cum au fost, pina de curind, democratii - de-a lungul acestui mandat, au fost si simpli cetateni care au apreciat ca schimbarea bordurilor nu reprezinta o prioritate pentru comunitate, daca ne uitam numai la starea carosabilului pe unele strazi din oras. In plus, au fost si dintre cei care au opinat ca actiunea este cu atit mai nepotrivita, cu cit bordurile inlocuite sint cele vechi, din piatra, care dau patina istorica orasului, iar cele noi sint de proasta calitate si este posibil sa se sparga intr-un an sau doi. Ca de obicei, acuzatiile pe aceasta tema l-au lasat rece pe edilul-sef, care si-a vazut de treaba, alocind in continuare fonduri pentru reparatii trotuare si schimbare de borduri. Actiunea a avut loc mai ales in zonele centrale ale orasului, unde lucrarile pentru schimbarile bordurilor au beneficiat de vizibilitate maxima.
Daca in cazul bordurilor lucrurile sint oarecum clare pentru ca ele se vad si vor dura in timp, nu acelasi lucru se poate spune despre vesnicele plombari de strazi care inghit anual, zeci de miliarde de lei vechi. Cu alte cuvinte, pentru aceste "plombe" dificil de contabilizat, se cheltuie anual sume enorme, iar ele se "naruie" de la un anotimp la altul. Interesant, de ani de zile, mai precis inca de pe timpul administratiei Lungu, aceste lucrari sint executate de aceeasi firma: "Telbra", al carei unic administrator este Dumitru Dutu, devenit cunoscut de opinia publica dupa un divort zgomotos de fosta sa sotie mult mai tinara decit el.

Firma vicepresedintelui CJ si-a tras peste 22 de miliarde

Am incercat, pentru inceput, sa aflam ce sume a cheltuit municipalitatea braileana cu schimbatul bordurilor, in ultimii doi ani. Din nefericire, o suma exacta nu am putut afla, dat fiind ca lucrarile contractate de Primarie nu au fost numai cele strict de inlocuit borduri, unele dintre acestea presupunind, in contul valorii adjudecate, si reparatii ale trotuarelor sau carosabilului.
Potrivit datelor furnizate de directorul economic al Primariei, Stoica Anghelescu, Primaria a cheltuit in cursul anului 2006 circa 7 milioane RON (70 de miliarde lei vechi), alocate, per total, lucrarilor de reparatii strazi si inlocuire borduri, si alte circa 5 milioane lei (50 de miliarde lei vechi), anul acesta, in acelasi scop. "Cascavalul" s-a impartit intre cinci firme, patru locale si una din Galati. De aproape jumatate din acesti bani, respectiv in total de 2,3 milioane lei (23 miliarde lei vechi), a beneficiat firma "Dura Bet". Astfel, in cursul anului 2006, municipalitatea a organizat licitatie publica deschisa pentru mai multe categorii de lucrari: "Reparatii prin plombari", "Reparatii prin covor asfaltic", "Reparatii fundatii" si "Reparatii pavaje, borduri". In urma anuntului publicat in februarie 2006, si-au manifestat interesul de a participa la licitatie 16 firme, dintre care doar 15 au cumparat documentatia si numai 9 au depus oferta. Acestea din urma sint: "Armax", "Agrocons","Drumuri si Poduri", "Eltini", "Dura Bet Construct", "Telbra", "Antrepriza Drumuri si Poduri" Constanta, asociatia "Spediction UMB" Bacau-"Tehno Strade" Bacau, Tancrad Galati. In urma evaluarii ofertelor, au fost declarate cistigatoare "Telbra" Braila pentru reparatii prin plombari, "Tancrad" Galati - reparatii prin covor asfaltic, "Armax" Braila, pentru reparatii fundatii, "Dura Bet Construct" SA Braila, pentru raparatii borduri, pavaje. Astfel, "Telbra" a incasat de pe urma contractului cu municipalitatea 1,424 milioane lei, deci 14,24 miliarde lei vechi, "Tancrad" - 690,2 mii lei, (6,9 miliarde lei vechi) , "Armax" - 1,749 milioane lei, (17,49 miliarde lei vechi), iar "Dura Bet Construct", 2,391 milioane lei, (23,91 miliarde lei vechi), toate preturile incluzind TVA. In plus, lucrarile de reabilitare si modernizare a B-dului Independentei, tronsonul cuprins intre str. Scolilor si str. 1 Decembrie au fost cistigate in urma licitatiei publice de "Drumuri si Poduri", cu o valoare a contractului de 453,3 mii lei, (4,53 miliarde lei vechi), inclusiv TVA.
In anul 2007, "cascavalul", s-a impartit intre trei firme. Astfel, licitatia pentru lucrarile de reparatii si intretinere strazi prin plombari a fost cistigata tot de "Telbra", valoarea contractului fiind de aceasta data de 2.19milioane lei (21,9 miliarde lei vechi). In acelasi context, trebuie mentionat ca licitatia privind reabilitare si modernizare parcari si drumuri de acces, a fost cistigata de "Eltini Construct", la care este actionar, printre altii, si vicepresedintele Consiliului Judetean Braila, peremista Niculina Moisescu, valoarea contractului fiind substantiala: 2,24 milioane lei (22,4 miliarde lei vechi). In acest an au fost scoase la licitatie si lucrarile de reabilitare si modernizare b-dul Independentei, de aceasta data cistigind firma "Tancrad" din Galati, care va incasa "maruntis" in valoare de 605 mii lei adica 6 miliarde lei vechi.

SC "Telbra" a luat 36 de miliarde pentru a plomba strazile cariate ale Brailei

Analizind aceste date furnizate de municipalitate se poate intocmi si un top al firmelor care si-au adjudecat diverse licitatii, in functie de valoarea contractelor. Pe primul loc, la distanta mare de urmatorul clasat se situeaza firma lui Dutu, "Telbra", care in doi ani a semnat cu Primaria contracte de peste 36,4 miliarde lei vechi. Pe locul al doilea se situeaza "Dura Bet Construct", administrata de Constantin Radulescu, care a incasat anul trecut 23, 9 miliarde lei vechi din bani publici. Pe un loc fruntas, al treilea, se afla si firma "Eltini Construct", la care are interese in calitate de asociat, vicepresedintele CJ, Niculina Moisescu, aceasta derulind in prezent un contract al carui valoare se ridica la 22,4 miliarde lei vechi. Mentiune ar putea primi si firma "Armax", administrata de Elena si Marian Craciun, care a incasat anul trecut peste17,4 miliarde lei vechi. Pe urmatorul loc se afla "Tancrad" din Galati, la care sint asociati Elena si Cristian Stancic, cu 12,9 miliarde lei vechi si, in fine, SC "Drumuri si Poduri", condusa de Viorel Balcan, la distanta foarte mare de locurile fruntase, care a primit anul trecut 4,5 miliarde lei vechi.




Categorie articol: 

Din cauza unor probleme ce țin de platforma Facebook, secțiunea “Comentarii” de pe platforma noastră online nu este, pentru moment, funcțională. Ne cerem scuze pentru acest incovenient și sperăm că situața va fi rezolvată cât mai curând.

Va puteți exprima opiniile, în continuare, pe pagina Facebook a cotidianului nostru,

https://www.facebook.com/Obiectiv.VoceaBrailei

Like / Share

Comentarii