Recrutorii fac burnout, motivul fiind pretențiile celor din Generația Z | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Recrutorii fac burnout, motivul fiind pretențiile celor din Generația Z

Conform unui studiu realizat de Bloomberg, aproape o treime dintre recrutori au declarat că se confruntă săptămânal cu un stres extrem din cauza jobului lor, potrivit unui sondaj realizat de o firmă de analiză în resurse umane. Munca noastră nu a fost niciodată mai dificilă”, spune Angie Bergner, vicepreședinte la Veris. Vedem atât de multă fluctuație în recrutare și recrutori care părăsesc industria. Eu am îmbătrânit cu 10 ani în ultimii trei ani. Angajații din toate industriile descriu un scenariu recurent. Un candidat de 20 sau 30 de ani aplică pentru un post și solicită beneficii nepotrivite cu experiența. ,,Este vorba despre un proaspăt absolvent de facultate care cere pentru început un salariu mare, care nu vrea să meargă într-un birou și care solicită timp liber plătit nelimitat„ a spus Bergner. “Nu este vorba doar de faptul că cerințele lor sunt îndrăznețe. Recrutorii constată că tinerii mileniali și candidații din Generația Z sunt predispuși să dea înapoi.”*

În acest context programe precum ”SurprisING- Stagii unificate de practică pentru studenții din inginerie”, inițiatori Universitatea ”Dunărea de Jos” Galați și CONAF reprezintă o mare oportunitate atât pentru studenții din Generația Z, cât și pentru companii. Acest tip de programe sprijină stagiile de practică din companii și încurajează matchmakingul potrivit între angajatori și viitorii angajați. Gestionarea acestui proces asigură o compatibilitate mai mare între companii și angajați, deoarece în perioada de practică se identifică și armonizează nevoile și cerințele angajatorilor pe de o parte și cele ale viitorilor angajați de cealaltă parte.

245 de studenți și 50 de companii au ocazia în cadrul proiectului ”SurprisING” să evite obstacolele de care vorbesc în general recrutorii pentru că procesul acesta de integrare a potențialilor angajați este susținut de către echipa de proiect. Astfel, munca actorilor implicați (studenți în căutarea unui loc de muncă, recrutori și companiile care caută angajați competenți) este ușurată.

La nivel global încă din 2021 au apărut 2 fenomene extrem de îngrijorătoare: primul denumit de americani The Great Resignation (în traducere ”Marea demisioneală”) în care valuri de angajați și-au dat demisia din cauza stagnării salariilor, a muncii în afara programului, etc., iar al doilea este fenomenul de ”Quiet quiting” în care angajații nu mai vor să depășească atribuțiile de la job, omit sarcinile suplimentare și nu mai răspund la e-mailuri după program sau în weekend.**

Datorită programelor de tip ”SurprisING” se pot controla sau chiar preveni cu succes cele 2 fenomene sociale descrise mai sus. Importantă este mobilizarea atât a angajatorilor, cât și a studenților care pot învăța în cadrul unui stagiu de practică care sunt limitele lor și cât de bine pot acoperi cu adevărat nevoile unei companii. Acest program vine în continuarea Pactului pentru Muncă inițiat de către Conaf în 2019, ce are ca obiectiv identificarea soluțiilor  strategice viabile, care pe termen mediu și lung să contribuie la echilibrarea pieței forței de muncă în România și la crearea unui cadru legislativ necesar pentru o evoluție coerentă a pieței muncii.

Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

 

*Preluare din: https://alephnews.ro/business/angajatorii-se-plang-de-candidatii-din-ge…

**Preluare din:  https://www.startupcafe.ro/afaceri/quiet-quitting-moda-munca-angajati-r…

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro