Super Bowl
Recordul anterior a fost stabilit anul trecut, când 115.1 milioane de oameni au urmărit Super Bowl-ul. De această dată, recordul a fost îmbunătățit cu 7%. Dintre privitori, 112 milioane au urmărit evenimentul pe CBS - aceasta fiind cea mai mare audiență înregistrată în istorie pe o singură rețea. Diferența până la 123.4 milioane a fost făcută de cei care au urmărit evenimentul pe Paramount+, Nickelodeon, Univision, CBS Sports și platformele digitale ale NFL, inclusiv NFL+.
Interes uriaș și la pariuri sportive
În SUA a fost doborât și un record în ceea ce privește pariurile efectuate pe Super Bowl, conform datelor publicate de The American Gaming Association. Astfel, peste 68 de milioane de oameni din SUA au pariat în jur de 23.1 miliarde de dolari pe Super Bowl 2024. Este o creștere considerabilă față de anul trecut, când 50.4 milioane de oameni au mizat 16 miliarde de dolari, conform ESPN.
De la an la an, interesul americanilor pentru pariuri pe Super Bowl a crescut. În 2019, 22.7 milioane de locuitori ai SUA au mizat 6 miliarde de dolari. Se poate observa că în doar 5 ani suma a crescut aproape de patru ori, iar numărul celor care mizează a crescut de trei ori.
Kansas City Chiefs a câștigat Super Bowl-ul
A fost dramatism total în Nevada, unde Kansas City Chiefs a trecut de San Francisco 49ers pentru a-și adjudeca trofeul Super Bowl. Scorul în timpul regulamentar a fost 19-19, astfel că s-a ajuns la prelungiri, unde Kansas City Chiefs a câștigat dramatic, în ultimele secunde, cu 25-
„Sunt mândru de băieți! E grozav, e legendar, dar nu am terminat aici. Știu că vom petrece, dar nu suntem gata. Avem o echipă tânără, vom încerca să mergem în aceeași direcție. Trebuie doar să nu ne mai subestimați niciodată”, a afirmat Mahomes la finalul meciului.
A fost doar pentru a doua oară în istorie când Super Bowl-ul a fost decis după prelungiri. Data trecută s-a întâmplat în 2017, când în timpul regulamentar al confruntării dintre New England Patriots și Atlanta Falcons scorul a fost 28-28. În urma prelungirilor, cei de la New England Patriots s-au impus cu 34-28.
NFL a cheltuit peste 10 milioane de dolari pentru show-ul de la pauză
Un punct important de la Super Bowl este și show-ul de la pauză, care uneori eclipsează acest sport. Anul acesta, Usher a făcut spectacol la pauză, când San Francisco 49ers conducea cu 10-3. Artistul care are 8 premii Grammy în CV a făcut spectacol alături de Alicia Keys. Deși el nu a încasat niciun onorariu pentru prezența la acest eveniment, NFL a cheltuit în jur de 10 milioane de dolari pentru show-ul care a durat 13 minute. Recenziile specialiștilor au fost pozitive, astfel că banii au fost investiți cu cap.
Lionel Messi a fost "prezent" la Super Bowl, însă nu fizic, ci prin intermediul unei reclame. El a apărut într-un spot publicitar la o companie cunoscută de bere și a încasat nu mai puțin de 14 milioane de dolari. Astfel, în spotul comercial, Messi comandă o băutură la un bar de pe plajă, face câteva trucuri cu mingea și dă tonul distracției. Reclamele de la Super Bowl fac întotdeauna deliciul publicului, iar brandurile se pregătesc intens pentru acest eveniment.
La Super Bowl au fost prezente și numeroase vedete în tribune, alături de cei aproximativ 65 de mii de spectatori de pe Allegiant Stadium. Baschetbalistul LeBron James, un mare fan al fotbalului american, nu putea lipsi, în timp ce cântărețele Beyonce și Taylor Swift au atras și ele atenția. De fapt, Taylor Swift este iubita unuia dintre jucătorii de la Kansas City Chiefs, Travis Kelce. Americanii consideră că alăturarea lui Swift de acest eveniment a contribuit la audiențele record înregistrate de Super Bowl 2024. Ea a mediatizat finala campionatului intens în ultimele săptămâni.
Sursa foto - canva.com