Mergi la conţinutul principal

Reabilitari de 3,7 miliarde de lei la "Pasapoarte" si "Permise", cu firme alese pe criterii subiective

In toamna, brailenii care vor avea nevoie de pasaport, permis de conducere sau de inmatriculare vor avea o surpriza de proportii atunci cind vor intra in sediul de pe Calea Galati. Asta deoarece Prefectura Braila are de gind sa il transforme intr-un sediu modern si dotat, in care sa nu mai existe cozi interminabile, cetateni sprijinind gardurile si uneori urinind pe ele din lipsa de WC in curtea institutiei sau certuri iscate din cauza ca unii au trecut peste rind. Pentru toate acestea, se vor cheltui in total 3,7 miliarde de lei vechi, bani alocati de catre Ministerul Administratiei si Internelor.
Pina in acest moment, in interiorul celor doua corpuri de cladire care gazduiesc serviciile publice comunitare de evidenta si de eliberare a pasapoartelor simple, respectiv regim de permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, s-au facut renovari masive. S-a avut in vedere, printre altele, reabilitarea hidro-termica a cladirii, inlocuirea intregii lemnarii, mincate de carii si vreme, a instalatiei electrice, recompartimentarea tuturor camerelor conform cerintelor in vigoare privind fluxul publicului in institutie precum si amenajarea unei sali de examinare pentru obtinerea permisului de conducere. Dar lucrarile nu s-au finalizat, dupa reabilitarea interioarelor urmind a fi amenajata si curtea institutiei, in mod corespunzator cu fluxul mare de persoane care beneficiaza de serviciile institutiei.

Pina acum s-au facut reparatii in valoare de un miliard de lei

Din informatiile oferite de subprefectul Mircea Fudulaiche, pina in acest moment s-au cheltuit deja 100.000 RON, bani alocati in cursul anului 2005, in vederea efectuarii de reparatii capitale la sediul serviciilor comunitare, mai precis corpul C al imobilului din Calea Galati.
"Noi avem de un an si jumatate aceste servicii in subordinea noastra. Din nefericire a fost o problema cu imobilul. Adica, corpul C era al Prefecturii insa celelalte doua nu, ele apartinind de CJ. De abia in luna ianuarie a acestui an s-a dat in administrarea MAI, pentru Institutia Prefectului si corpurile A si B. Asadar noi, din banii pe care ii aveam prin buget, am efectuat lucrari de reabilitare, in prima instanta doar la corpul C, adica cel folosit pentru eliberarea permiselor". Fudulaiche ne-a exlicat ca suma fiind de 100.000 RON s-a putut aplica, conform art.13 din OUG 60/2001 procedura cererii de oferte: "In 18.11.2005 am transmis solicitari de oferte, insotite de caietul de sarcini si fisa de achizitie, pentru efectuarea lucrarilor de reparatii capitale , la SC “Armax” SRL Braila, SC “Arcons” SRL Braila, SC “Livatino” SRL Braila, SC “Tancrad” SRL si SC “Tripomet” SRL. Au transmis documente complete de participare la licitatie numai “Armax” si “Tancrad”. S-a stabilit ca oferta cistigatoare este cea depusa de prima firma si am incheiat procesul de executie cu aceasta. In timpul lucrarilor a aparut necesitatea unor lucrari suplimentare, care au fost demarate, dar nefinalizate deoarece, din lipsa fondurilor, in ultimile zile ale lunii decembrie 2005 s-a dispus constructorului sistarea lucrarilor. Ca urmare, am solicitat suplimentarea cu 50.000 RON a bugetului de cheltuieli pentru reparatii capitale in vederea lucrarilor nou aparute. In temeiul prevederilor OUG 60/2001, pe baza devizului suplimentar de lucrari s-a intocmit actul aditional inregistrat sub nr. 2890/10.04.2006, ceea ce a permis finalizarea contractului initial".

Vor mai fi efectuate lucrari in valoare de inca 2,7 miliarde

Subprefectul Fudulaiche a mai adaugat ca, ceea ce a intirziat cel mai mult lucrarile a fost si faptul ca celelalte doua corpuri ale cladirii au intrat in administrarea Prefecturii atit de tirziu si ca de abia in luna mai ministerul de resort a mai acordat inca 220.000 RON pentru reabilitarea acestora. "Am facut astfel pe data de 29 mai o noua procedura de cerere de oferte. Au fost transmise cereri la SC”Armax” SRL Braila, SC “Tancrad Construct” SRL, SC TMUCB SA, SC “Agrocons” SRL, SC “Consfabri”SRL. Au transmis documente complete de participare la licitatie SC”Armax” SRL Braila, SC “Tancrad Construct” SRL, SC TMUCB SA. In urma analizei ofertei a fost declarata cistigatoare “Armax”. In acest moment lucrarile sint in plina desfasurare, dar inca nu am efectuat nici o plata din banii care au venit pe 2006".

Firmelor care au ajutat administratia cu ceva li se ofera sansa de a participa la licitatie

Referitor la modul in care a fost organizata licitatia, Fudulaiche ne-a explicat: "Orice institutie publica are o baza de date, care cuprinde diferite firme care presteaza diferite servicii. Din acestea, in functie de lucrarile care trebuie facute sau de serviciile care trebuie prestate, se aleg, conform legii, 5 firme. Asa am facut si noi acum. Acestor firme li se precizeaza bugetul disponibil pentru lucrare, iar ele fac oferte. Cistiga firma care are pretul cel mai scazut, “Armax” in cazul acesta. Alta data o sa selectam alte firme. Acesta e sistemul de lucru in cazul cererilor de oferta". Intrebat pe ce criteriu sint selectate firmele care sint trecute in baza de date si cele care primesc cereri de oferta, acesta ne-a raspuns: "Noi facem o baza de date cu firmele serioase, cu care am mai lucrat, cele care nu au datorii la stat si care sint de incredere. Se poate spune ca sint niste criterii subiective, dar nu poti sa incredintezi o lucrare pur si simplu oricarei societati. Trimiti celor cu care ai mai lucrat si ai fost multumit. Nu poti trimite la intimplare. Iar firmelor care au mai ajutat administratia cu vreo sponsorizare sau ne-a asigurat vreun serviciu atunci cind a fost vreo urgenta, li se ofera posibilitatea de a participa la aceste licitatii. Cererile se fac prin scrisori trimise prin posta, iar ei ne raspund la fel sau prin curieri speciali. O comisie evalueaza ofertele si se are in vedere raportul calitate - diversitatea lucrarilor - pret. Ma rog, asa se facea pina acum. Pina luna aceasta nu existau prevederi clare privind modul de atribuire al lucrarilor sau criterii de selectie. Dar acum legea s-a modificat si acestea sint detaliat specificate".

Sistem modern de inregistrare a dosarelor

Fudulaiche a mai adaugat ca Prefectura are in vedere si achizitionarea unui sistem modern de inregistrare a dosarelor, menit sa elimine statul la coada si saritul peste ea: "Sistemul va functiona cam asa. Se depun actele, cetateanul isi tasteaza numele pe aparat si i se da un bonulet cu numele si numarul de asteptare. In acelasi timp, pe un ecran e afisat numarul dosarului care e in lucru. Asa iti poti da seama daca poti sa pleci si sa revii mai tirziu. Apoi, cind a venit rindul cetateanului, acesta este strigat de functionar prin microfon si ii apare si numele si numarul de asteptare afisat pe ecran. Camera de asteptare va fi supravegheata video, pentru ca o persoana sa nu scoata mai multe bonuri, sau sa nu se iste scandal acolo. Asa totul va fi in regula si nu va mai fi inghesuiala care e acum".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro