Oficialii clubului FC Rapid spun ca Ministerul Transporturilor, actualul propietar al stadionului, le propune prelungirea contractului de inchiriere a arenei, refuzind deocamdata sa le-o concesioneze. "Acum doua saptamini am primit o propunere de prelungire a contractului de inchirirere a stadionului din partea CS Rapid si implicit din partea Ministerului Transporturilor prin care noi eram obligati sa investim trei milioane in modernizarea acestui stadion vechi de 60 de ani. Proiectul pe care noi l-am inaintat ministerului este al unui stadion compact de 30.000 de locuri, care sa corespunda normelor UEFA, dar cei de la minister au refuzat si ne-au oferit o prelungire a contractului de inchiriere, nu o concesionare. Noi refuzam acest lucru pentru ca am propus ministerului sa ne concesioneze stadionul si sa construim altul in locul lui, pentru ca actualul stadion trebuie darimat", a afirmat Zotta.
Giulestenii estimeaza ca noua arena ar costa 45 de milioane de euro si ar fi gata in doi ani. "Noul stadion ar costa 1.500-2.000 de euro pentru fiecare loc, iar la o capacitate de 30.000 de locuri, ar insemna ca acesta va costa 45 milioane de euro. Noi FC Rapid SA am gasit sursa de finantare pentru acest stadion. In doi ani ar putea fi construit noul stadion iar in aceasta perioada el ar putea fi folosit de echipa noastra. Se pot darima si construi tribunele pe rind. In Polonia si Portugalia s-a folosit aceasta practica", a spus Zotta.
El a precizat ca oficialii gruparii iau in calcul si gasirea unui alt loc pentru o arena moderna daca nu vor primi actualul stadion in concesiune. Astfel, pina vor avea o arena care sa corespunda standardelor UEFA, Rapidul ar putea juca meciurile din cupele europene la Piatra Neamt. "Noi ne-am gindit si la alta locatie a stadionului daca vom primi in continuare un refuz la solicitarea noastra de concesionare, probabil ca se va ajunge si la aceasta situatie. Oricum, in Liga Campionilor sau in grupele Cupei UEFA nu o sa putem juca pe Giulesti, probabil ne vom indrepta spre Piatra Neamt. Ar fi culmea sa luam in calcul Ghencea, poate doar daca vom fi in grupa cu Steaua", a adaugat oficialul rapidist.
Constantin Zotta a precizat ca, desi actualul stadion din Giulesti are o vechime de peste 60, acesta nu este in pericol de prabusire. "Rapid nu-si desfasoara partidele pe un stadion de patru-cinci stele, cunoastem realitatea, dar pina la prabusire este cale lunga. Noi avem un act din partea comisiei de licentiere ca ne putem desfasura meciurile pe acest stadion si chiar ca putem folosi 75 la suta din capacitatea tribunei I dupa investitiile pe care FC Rapid le-a facut. Avem permisiunea din partea FRF sa jucam pe Giulesti si in returul campionatului", a mai spus Zotta.
Oficialul rapidist a explicat ca gruparea giulesteana este la zi cu plata chiriei stadionului. "FC Rapid respecta intocmai contractul de inchiriere cu CS Rapid. Chiria este platita la zi, iar noi putem face dovada platii cu ordin de plata", a spus oficialul.
Zotta a adaugat ca FC Rapid SA a investit sute de mii de euro in consolidarea tribunei I, desi in contractul de inchiriere a stadionului astfel de lucrari trebuie facute de CS Rapid. "FC Rapid SA a investit mai multe sute de mii de euro in consolidarea tribunei I, a tribunei 0 si a tribunei oficiale. Iar aceste lucrari vor continua, chiar daca acum sint oprite din cauza vremii. S-au facut ivestitii, desi in contractul de inchiriere scrie ca toate lucrarile sint facute de CS Rapid", a mentionat Zotta.