Logan, maşină de criză
Numai la Logan nu au existat reduceri, dar aici cererea a fost foarte mare. Logan s-a dovedit a fi maşina cea mai profitabilă în vremuri de criză, atât pentru piaţa externă cât şi pentru Dacia", ne-a precizat Gabriel Cloşcă, administratorul centrului de colectare. Pe lângă reducerile practicate de majoritatea producătorilor de autoturisme, un alt avantaj de care au beneficiat cei care au optat pentru programul "Rabla" este faptul că puteau să plece cu maşina acasă în câteva ore, deoarece există stocuri pentru orice model. Ovidiu Dimofte, administratorul "Estima Motors", dealer Toyota, consideră că anul acesta punctul slab al programului "Rabla" nu stă în amânarea repetată a debutului, cât în valoarea mică a primei de casare. "Am vândut doar câteva maşini, nimic spectaculos, nu am atins nici pe departe cota. Vânzările sunt slabe, din cauza modului în care a fost gândit programul, este o problemă de management. Soluţia ar fi fost o primă dublă şi un număr de maşini la jumătate din cotă. Impactul ar fi fost mult mai mare", a spus Ovidiu Dimofte.
Fiasco şi la nivel naţional
Şi la nivel naţional, prima etapă din 2009 a programului "Rabla" a fost cea mai slabă: până la sfârşitul lunii aprilie s-au vândut doar 7.000 din cele 20.000 de maşini aflate în această ofertă. Dacia abia a vândut cele 1.731 de unităţi, grupul Renault/Nissan 1.020 de unităţi, Skoda 777, iar Chevrolet, Opel, Ford şi Fiat au vândut între 400 şi 500 de maşini. Guvernul a majorat, în acest an, numărul maşinilor pentru care acordă primă, la 60.000.
Reamintim că programul "Rabla" se va derula în trei etape în acest an, prima până pe 29 mai, a doua de la 1 iunie la 31 august şi ultima de la 1 septembrie până pe 11 decembrie, pentru fiecare etapă fiind alocate câte 76 milioane lei (respectiv pentru câte 20.000 de maşini), iar bugetul total pentru acest an este de 228 milioane lei.