Mergi la conţinutul principal

Punctul de vedere al omului de afaceri

Am citit si in ziarul "Obiectiv" parerile alesilor nostri referitoare la asa-zisa strategie fiscala. Unii spun ca nu e buna deloc, iar altii spun ca e originala!... ca si democratia in Romania postdecembrista, de altfel.
Analizind stirile politice si economice din ultima luna, am putut vedea cit se poate de clar faptul ca, de la cresterea iminenta a cotei TVA, pina la renuntarea la acest gest, a fost necesara o singura zi. A fost o zi in care, evident, a fost o sedinta de partid in care s-a analizat, s-au stabilit strategii. Care sint aceste strategii, inca nu stim. Stim numai ca "s-a renuntat la cresterea cotei TVA" , dar motivul nu-l prea cunoastem. Nu cunosteam nici de ce trebuia crescuta cota TVA, cind toata mass media arata ca incasarile la buget au crescut, ca exista resurse financiare mai mari decit in perioada 2000-2004, si totusi apare ca necesara CRESTEREA TAXEI TVA, chiar OBLIGATORIE.
S-a renuntat la majorarea cotei TVA... ACUM! Nu s-a specificat nici pentru cit timp si nici ce se va intimpla cu majorarile care oricum
se vor face atunci cind cota va fi majorata. Banuiala noastra este ca TOATE VOR RAMINE LA FEL!!!
Asa cum am mai spus, ca om de afaceri , mi-am facut si eu niste socoteli vis-a-vis de business-plan si a trebuit sa revad planurile de
contingenta! Am revazut ce s-a intimplat in acest an in care, pina acum, desi s-a tot comunicat ca exista resurse bugetare, acestea
nu s-au manifestat in executia bugetului propus anul trecut decit intr-o proportie pe care (subiectiv) o estimez ca fiind sub 20% (generos!!!).
E adevarat ca au fost inundatii, dar din cite stim, exista fonduri speciale pentru situatii de calamitate, exista si managementul riscului, care credeam ca este aplicat si de unitatile din sectorul de stat, respectiv asigurarea cladirilor, podurilor etc, asa ca si de aici ar trebui sa avem ceva bani, exista firmele care au luat banii si, daca se vrea, pot fi recuperati macar in parte, exista si Uniunea Europeana, care ne-a mai dat o mina de ajutor, iar daca toti acesti bani i-am pune cap la cap, am putea discuta de efectele inundatiilor altfel. Dar nu despre asta doream sa discut.
Vroiam sa discut despre TVA si despre decizia de a nu se modifica! DE CE OARE??? Parerea mea foarte personala este ca si aici se foloseste o strategie foarte simpla, dar despre care nu am citit nici macar o aluzie in vreun ziar! TVA-ul nu creste, pentru ca "deranjeaza" clientii finali, adica POPULATIA. Si in care momente nu vrea GUVERNUL sa deranjeze POPORUL??? Pai, atunci cind are nevoie de voturi!!! ACUM ESTE CLAR: GUVERNUL ARE NEVOIE DE VOTURI , DECI SE PREGATESTE PE TERMEN SCURT DE ALEGERI ANTICIPATE! Asta DA decizie politica: se renunta la majorarea TVA pentru capital electoral pe termen scurt, vor urma alegeri anticipate, iar daca planul este bine realizat, rezultatul va fi DA,... va creste si cota de TVA!!! Ca deh, vor mai urma inca 4 ani in care nu va mai fi nevoie de votul poporului.
Si vom avea si taxe mari, si TVA mare, si nimeni nu va intreba de ce sint necesari atit de multi bani la buget, care este strategia financiara a guvernului, care este echipa care poate face un management financiar eficient pentru popor. Deoarece foarte putini au observat ca, odata cu cresterea preturilor pe piata, a salariilor, a utilitatilor etc, un singur lucru a ramas constant sau a crescut: cotele procentuale ale taxelor si impozitelor varsate la bugetul de stat. Valoarea acestor taxe a tot crescut an de an, iar daca ar fi sa analizam structura acestora, poate sa reiasa ca, deoarece in componenta bugetului sint si cheltuieli fixe, care nu au necesitat o crestere, plus valoarea acumulata, foarte mult se risipeste in salarii bugetare mari, intr-o suprastructura de personal slab organizata (sau care actioneaza ineficient, birocratic, dogmatic, neproductiv), dar care este retribuita regeste, ca si multe alte componente ale bugetului, unde supraalocarile de fonduri nu se regasesc in serviciile de care trebuie sa beneficieze contribuabilul.
Dar aici este o alta problema, cea a SOCIETATII CIVILE, care in Romania nu s-a dezvoltat sau dezvoltarea acesteia a fost frinata prin programe bine organizate sau prin blocarea fondurilor europene si americane care sustineau dezvoltarea parteneriatului public-privat si dezvoltarea societatii civile institutionale, dupa modele utilizate in tarile in care democratia este reala si nu controlata de stat.
Ca sa concluzionez, stau si ma intreb: CIND VOR FI ALEGERI ANTICIPATE? Previziunea mea este: PRIMAVARA 2006 # ALEGERI ANTICIPATE; VARA 2006 # TVA 22-25%. Sint curios care ar fi rezultatele unui sondaj public la aceste doua capitole, in conditiile in care publicul ar fi chestionat in momentul interviului despre decizia de aminare/renuntare a maririi cotei TVA?

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro