PSD propune iar autostrăzi. Pe hârtie | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

PSD propune iar autostrăzi. Pe hârtie

Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice, altfel nu are rost ca experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor pe termen lung, a afirmat premierul Victor Ponta.
El a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de acordul politic.
Ponta a fost prezent, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru prezentarea de către ministrul de resort, Ioan Rus, priorităţilor de infrastructură rutieră aferent perioadei 2015-2016.
Premierul a explicat necesitatea unui acord politic prin faptul că este nevoie de garanţii de finanţare pe termen lung pentru constructori.

Promisiuni noi

Reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anunţat un necesar de finanţare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.
"În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu - Nădlac, pe Cluj - Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj - Târgu Mureş, Târgu Mureş - Făgăraş, Sibiu - Făgăraş, Făgăraş - Braşov în situaţia în care vom fi extraordinari de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016", a anunţat Rus, într-o conferinţă de presă.
Referindu-se la deschiderile programate în acest an, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac - Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj (25,7 kilometri), Gilău - Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti - Ploieşti.
Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA.

Banii chiar nu sunt o problemă

Potrivit informaţiilor prezentate de Rus, sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de 6 miliarde euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (4 miliade euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială.
"Există şi sursă BEI, BERD, Banca Mondială pe care nu le-am valorificat cum se cuvine", a afirmat ministrul Transporturilor.
Prin programele cu finanţare europeană, România are la dispoziţie 1 miliard euro pentru perioada de alocare 2007-2013 şi 5 miliade euro pentru intervalul 2014-2020.
"Ultima scuză este că nu avem bani", a spus ministrul, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.
Ministrul a adăugat că după revenirea la Ministerul Transporturilor, "cu arme şi bagaje", CNADNR va trebui să prezinte un plan de management.
"În 25 de ani n-am avut niciodată", a spus Rus.
CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac şi Arad), mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013.

Sibiu-Piteşti: uite autostrada, nu e autostrada, ba e...

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a anunţat că pe tronsonul Sibiu - Piteşti va fi construită direct o autostradă, renunţându-se astfel la fazarea proiectului, care ar fi presupus realizarea unui drum expres, urmată de extinderea şoselei la profil de autostradă într-o altă etapă.
"Cred că renunţăm la ideea de a faza acea autostradă, pentru că găsim resurse financiare, şi ne ducem direct la autostradă, dat fiind faptul că în zona respectivă de munte, înaltă, este complicat să refaci şantierele şi s-o tranformi din drum expres. Am analizat cu maximul de corectitudine şi vom intra direct la autostradă", a spus Rus.
Ministrul a adăugat că în următoarele două săptămâni va fi selectat consultantul care va furniza studiul de fezabilitate al acestei autostrăzi.
În Master Planul de Transport, această autostradă, una din cele mai aşteptate din România, a figurat ca viitor drum expres, opţiune criticată de participanţii la dezbaterile pe marginea documentului.
Ministrul Transporturilor a mai anunţat marţi şi informaţii privind viitoarea autostradă Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni, un alt proiect cerut insistent de transportatori.
"Ne-am angajat cu toţii că rezolvăm şi problemele de dezvoltare economică a unor regiuni care astăzi sunt în dificultate din cauză că nu există o infrastructură rutieră ca suport pentru dezvoltarea economică. şi atunci dăm drumul la autostradă Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ şi de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş variantă de autostradă fazată, că-i foarte scumpă", a spus ministrul.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro