Mergi la conţinutul principal

PSD-iştii vor să elimine din ecuaţie normele de aplicare a legilor

• asta a afirmat, recent, candidatul nr. 1 pe lista PSD Brăila la Camera Deputaţilor, Mihai Tudose, subliniind că în momentul de faţă completarea ulterioară a legilor adoptate, cu norme de aplicare extrem de stufoase, nu face decât să complice situaţia • la rândul său, Ion Rotaru, prima opţiune a social democraţilor brăileni pentru Senat a vorbit despre o Lege a prevenţiei, care să vizeze modul în care acţionează Curtea de Conturi şi alte organe de control

 

PSD-iştii brăileni candidaţi la alegerile Parlamentare au dezvăluit, recent, câteva dintre planurile lor de viitor, în cazul în care vor reuşi să obţină un fotoliul de senator sau deputat. Plecând de la controalele efectuate de Curtea de Conturi la nivelul administraţiei locale, sau a altor instituţii abilitate la nivelul firmelor care uneori pot duce la blocarea activităţii celor vizaţi, dar şi de la ideea că legislaţia actuală nu este extrem de clară, atât Mihai Tudose, prima opţiune a PSD Brăila pentru Cameră, cât şi Ion Rotaru, candidat pe prima poziţie a listei partidului la Senat, au discutat despre necesitatea modificării legii. Astfel, Rotaru a apreciat că este necesară o Lege a prevenţiei, astfel încât, organele de control să avertizeze în primă fază şi abia după aceea să treacă la sancţiuni şi chiar blocarea instituţiilor verificate, în cazul în care situaţia nu se remediază.

„Cred că trebuie să vorbim despre responsabilitatea tuturor celor care fac până la urmă, controale. Este necesară o lege a prevenţiei şi avem asta în vedere, pentru a sprijini cumva mediul de afaceri, întreprinderile mici şi mijlocii, care reprezintă până la urmă peste 90% din ceea ce înseamnă firme în România - deşi ponderea lor în partea cealaltă este undeva la 45 - 46%. Ideea este aceea ca niciun control care se face la o firmă să nu ia măsuri punitive până când nu face acea informare, până când nu se merge pe ideea de a preveni. Aici trebuie găsit mecanismul care să genereze pe de o parte organul de control să vină să te avertizeze, pe partea cealaltă conformarea unităţii, societăţii respective. Abia după aceea să treci la măsuri punitive. Pentru că s-a ajuns şi la multe controale, multe instituţii care fac control şi de multe ori blochează, duc într-o zonă de suspiciune, o zonă în care oamenii de afaceri sunt nemulţumiţi de faptul că au multe controale, că toate se soldează până la urmă cu amenzi. Dar ideea aceea de prevenţie prin care îl înveţi, îl avertizezi, îi atragi atenţia că nu e bine ce face ar trebui să funcţioneze şi va genera până la urmă o altă atitudine a organelor de control şi a celor care sunt controlaţi”, a declarat Rotaru.

În aceeaşi ordine de idei, acesta a mai precizat că este nevoie de realizarea unui cod economic, care să armonizeze codul fiscal, codul de procedură fiscală şi toată legislaţia în vigoare. De asemenea, un cod administrativ privind legea aleşilor locali, cea a funcţionarilor publici şi a administraţiei.

„După Revoluţie şi până astăzi au fost elaborate vreo 50.000 - 60.000 de acte normative. Dacă nu se ajunge la o codificare... Unul din obiectivele noastre şi dacă vreţi, şi ale mele ca viitor parlamentar ar fi acesta: să curăţăm, să codificăm, să ajungem pe o formulă în care comprimăm foarte mult, eliminăm tot ceea ce este de eliminat din legislaţie. Trebuie să aducem la acelaşi numitor, pentru că avem de pildă despre incompatibilităţi prevederi în vreo 40 - 50 de acte normative. Unele dintre ele chiar sunt relativ contradictorii”, a mai adăugat PSD-istul.

 

Propunerea „revoluţionară” a lui Tudose

Venind în completarea colegului său, Mihai Tudose a afirmat că la fel de importantă este eliminarea normelor de aplicare a legilor. Actualul deputat susţine că în prezent, legile din România sunt complicate întotdeauna prin normele de aplicare, ce sunt adăugate ulterior adoptării, ajungându-se în multe dintre cazuri la contradicţii, chiar în interiorul actului legislativ.

„Şi atunci apare ştiţi, «buna dispoziţie» a celui care te controlează. Dar, ne propunem - şi asta va fi revoluţionar -, renunţarea la acele celebre norme de aplicare. Orice lege dată de Parlament, pleacă de la cele două Camere cu 15 - 30 de pagini şi într-o lună îi mai apar încă 1.000 de pagini. Legislaţie secundară şi terţiară făcută de nişte funcţionari care aşa consideră ei că trebuie să interpreteze legea respectivă, de multe ori ajungând la a acţiona normele împotriva textului de bază. Evident, toată lumea dă vina pe legiuitor. De exemplu, ultimul cod fiscal avea 270 de pagini, norme metodologice şi de aplicare 2.500. Da, vrem să dispară aceste norme. Legea să fie clară, cât mai concisă, fără: «se poate», «şi», «sau». Alb sau negru pe lege şi atunci şi organele de control pot să îşi facă treaba”, a declarat Tudose.

De asemenea, PSD-istul a punctat că în urma unor discuţii cu mai mulţi reprezentanţi ai mediului de afaceri a ajuns la o altă idee pe care şi-ar dori să o impună: un inventar online al tuturor taxelor pe care românii le au de plătit.

„Apropo de codificare: vrem un site la Guvern, sau chiar pe site-ul Guvernului , să găsim toate taxele posibile. În nomenclator. Pentru că astăzi, în România, n-am reuşit să aflăm, să facem un inventar a tot ceea ce înseamnă taxe, deşi ne chinuim de jumătate de an. Şi toţi acuză: «domnule, când stăm liniştiţi şi spunem că le-am plătit pe toate, apare un băiat cu un chitanţier care spune că n-am plătit taxa pentru lună plină». Dacă taxa aia pentru «lună plină» este pe site-ul respectiv, omul poate să identifice clar acolo - ce tip de activitate are, unde se încadrează pe grila aceea. Şi le plăteşte frumos cu cardul şi am închis subiectul. Am terminat-o şi cu controalele, cu abuzurile şi cu tot felul de tipi care vin cu un chitanţier că ei sunt de la nu ştiu cine şi trebuie să aplice o amendă care îţi blochează firma”, a mai adăugat deputatul.

În aceeaşi ordine de idei, Tudose a mai apreciat că este nevoie şi de eliminarea birocraţiei în privinţa procedurilor deschiderii unei societăţi comerciale noi, precum şi a gestionării ulterioare a acesteia.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro