Protestul unor piloţi şi însoţitori de bord a continuat ieri la Tarom. Compania a anunţat că, din cauza lipsei de personal navigant, patru curse dintre care trei externe au fost anulate, iar alte patru au avut întârzieri. Pasagerii curselor Tarom cu întârzieri sau anulate primesc asistenţă, conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. Pasagerii pot solicita informaţii prin agenţiile companiei sau prin call center, de luni până vineri, între orele 08.00-20.00 şi sâmbătă, între orele 09.00 şi 14.00, la numerele de telefon 9361 (valabil pentru apeluri din Bucureşti), 021.204.64.64, 021.303.44.00 sau 021.303.44.44.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, va trimite Corpul de Control la Tarom după ce sindicatele din companie au sesizat, în cadrul întâlnirii avute ieri la sediul ministerului, un management defectuos. Pe de altă parte, reprezentanţii sindicatelor Tarom s-au angajat să respecte orarul de zbor până luni, când va avea loc o nouă întâlnire cu şeful de la Transporturi.
Între timp, piloţii companiei germane Lufthansa au renunţat la greva anunţată pentru ieri. Ar fi fost al patrulea protest în două săptămâni. Potrivit sindicatului lor, s-au primit noi propuneri din partea conducerii care urmează să fie discutate.
Situaţia rămâne însă critică la Air France, unde continuă greva generală anunţată pentru o săptămână. Piloţii sunt nemulţumiţi de planurile companiei de a-i transfera la departamentul low-cost. Acţiunea sindicală înseamnă că Air France va asigura mai puţin de jumătate din zborurile regulate. Ieri, de exemplu, 60% din curse erau anulate. Şi pasagerii din România sunt afectaţi de grevă. Cele trei curse de marţi pe relaţia Paris-Bucureşti şi retur au fost anulate. Aceeaşi soartă o vor avea şi zborurile companiei Air France programate pentru miercuri şi joi.