Protest masiv pe Șoseaua de Centură a Brăilei | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Protest masiv pe Șoseaua de Centură a Brăilei

• coloane formate din camioane, utilaje agricole și taximetre s-au deplasat cu viteză redusă, ieri, începând cu ora 11.00, într-o acțiune de protest împotriva taxelor impuse de actualul Guvern, pe care protestatarii le reclamă ca fiind ”aberante” și distrugătoare pentru afacerile lor • și valoarea exagerat de mare a asigurării RCA pentru camioane s-a numărat printre motivele care i-au îndemnat pe transportatori să protesteze

 

Circa o sută de transportatori, agricultori și taximetriști au protestat, ieri, pe Șoseaua de Centură a Brăilei, împotriva taxelor impuse de actualul Guvern, pe care ei le consideră aberante. Coloana formată din camioane, utilaje agricole și taximetre a pornit, în jurul orei 11.00, de la intersecția cu Șos. Focșani și s-a deplasat cu viteză redusă spre Șos. Vizirului, punctul terminus al marșului fiind sensul giratoriu din dreptul Mall Vărsătura. De aici, participanții au pornit înapoi pe același traseu, până la giratoriul de la Șos. Focșani. Coloana în care au intrat și alți transportatori aflați în tranzit prin Brăila a fost ”ruptă” în mai multe coloane mai mici de Poliția Rutieră, pentru a nu se bloca în totalitate traficul în zonă. La protest au participat și alți transportatori care se deplasau în sens opus, la întâlnirea coloanei reducând și ei viteza. S-a mers foarte încet, de la Șos. Focșani până la Șos. Râmnicu Sărat deplasarea durând circa o oră.

După cum v-am mai informat în ediția electronică a cotidianului nostru, Paul Nașcu, unul dintre protestatari, i-a declarat reporterului nostru că acțiunea este îndreptată, în primul rând, împotriva scumpirii exagerate a asigurării RCA, dar și împotriva creșterii taxelor și impozitelor care, împreună cu creșterea prețurilor combustibililor, afectează foarte mult activitatea firmelor de transport. ”RCA pentru un camion a ajuns să coste cam 114.000 lei pe an și s-a eliminat și posibilitatea de a achita în rate. Este exagerat de mult. Plus toate scumpirile astea, la taxe, la motorină... Nu mai putem să facem față”, spune Paul Nașcu, posesor de camion. Camionagii se mai plâng și de înmulțirea transportatorilor din Ucraina, care măresc timpii de așteptare pentru activitatea de încărcare/descărcare mărfuri în portul Constanța.

Protestul de ieri de la Brăila nu a fost singular. Și în alte orașe din țară, precum București, Bacău, Suceava, Oradea, Sibiu, Alba, Arad sau Timișoara, s-au derulat acțiuni asemănătoare. Potrivit site-ului traficmedia.ro, firmele de transport au încercat, astfel, să atragă atenția guvernanților asupra multiplelor biruri care le scot din competiția pe transporturile europene, piața internațională de transport fiind cea care a contribuit decisiv la dezvoltarea acestui sector economic.

Potrivit sursei citate, creșterea necontrolată a tarifelor la RCA, proasta gestiune de către ASF a sistemului de asigurări RCA, timpii extrem de lungi de așteptare în frontiere, care aduc zilnic pierderi de câteva sute de euro/camion transportatorilor români (și care nu sunt influențați doar de neaderarea la Schengen, ci și de controlul greoi al autorităților române în frontiere și mai ales al CNAIR), nereguli privind acuratețea cântăririlor din frontiere, scumpirea vinietei din următorii ani și valoarea mare a accizei la motorină, care nu se poate recupera, ca în alte țări, sunt doar câteva din nemulțumirile din lista lungă pe care transportatorii le au de reproșat Guvernului României.

Introducerea, de la 1 ianuarie, a obligației echipării camioanelor cu sisteme de geolocalizare conectate la sistemul Ministerului Finanțelor, pentru a controla traseul mărfurilor și a ușura, astfel, controlul ANAF asupra taxării mărfurilor care intră pe teritoriul României, au încins și mai tare spiritele, cu atât mai mult cu cât autoritățile fiscale nu au făcut nimic pentru a pregăti aplicarea acestei legi, ci au impus mai întâi obligația și apoi încep să se gândească dacă și cum s-ar putea aplica. Însă transportatorii onești, singurii care vor suporta, până la urmă, rigorile legii, au început deja să se frământe cum să facă să respecte legea, mai notează traficmedia.ro.

Deocamdată, nicio asociație a transportatorilor nu și-a asumat responsabilitatea organizării protestului de ieri, mobilizarea făcându-se pe rețelele de socializare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro