* consilierul municipal PNL Brăila, Sorin Gălbinaş, a ridicat o problemă legată de transportul public de persoane în municipiu, precizând că traseul de autobuz nr. 13 ar trebui prelungit * acesta a afirmat că a purtat discuţii cu cetăţenii şi că există nemulţumiri legate de faptul că locuitorii cartierului Chercea nu au o linie directă către cartierele Pisc, Vidin, Brăiliţa şi viceversa * primarul Marian Dragomir a punctat că programul de transport al ”Braicar” a fost votat în fostul CLM şi avizat de Consiliul Concurenţei şi l-a îndemnat pe consilier să discute cu directorul societăţii înainte de a face propuneri tehnice în plen
Consilierii municipali ai PNL Brăila îşi doresc modificarea programului de transport al societăţii ”Braicar” şi au propus acest lucru în cadrul unei şedinţe a Consiliului Local Municipal. Mai exact, în cadrul rubricii ”Alte probleme” a şedinţei ordinare din 29 ianuarie, consilierul municipal PNL, Sorin Gălbinaş, a dorit sa atragă atenţia asupra unei probleme cu care se confruntă cetăţenii din cartierul Chercea, atunci când vine vorba despre transportul public în comun. Acesta a subliniat că, în prezent, oamenii din acea zonă nu au o linie directă de autobuz la dispoziţie către cartierele Pisc, Vidin, Brăiliţa, chestiune care ar trebui remediată. Acesta a propus şi o soluţie: prelungirea traseului 13, astfel încât să ajungă de la 15 la 22 de staţii.
”În urma audienţelor pe care le-am avut cu cetăţenii, mi s-a adus la cunoştinţă o problemă legată de transportul public în comun. Şi anume, faptul că nu există o linie sau un traseu care să lege direct cartierele Pisc, Vidin, Brăiliţa de cartierul Chercea. Am făcut o analiză a celor 13 trasee de autobuz deja existente şi am identificat o soluţie uşor de realizat. Este vorba despre traseul cu numărul 13, cu ruta Centru - Biserica Catolică - Râmnicu Sărat - Piaţa Mare - Chercea, până în capăt, la Dedeman, care este formată din 15 staţii. Vin cu propunerea să prelungim traseul 13 de la Biserica Catolică din Centru, cu încă 7 staţii, pe Calea Galaţi, până în Vidin, la Liceul «Progresul». În acest caz va avea un total de 22 de staţii. Ar fi foarte util pentru cetăţenii din zonele Vidin, Chercea şi o parte din Lacu Dulce, pentru elevii liceelor «Moisil», «Sebastian» şi «Istrati» - care locuiesc în Chercea şi nu au un transport direct în acea zonă. Cred eu, într-o mică măsură şi pentru comercianţii din zona comercială TUG, cât şi pentru angajaţii acestora, având un transport direct spre casă”, a declarat Gălbinaş.
Un răspuns la propunerea sa a venit dinspre primarul Marian Dragomir care l-a informat pe consilier că programul de transport al Municipiului a fost deja aprobat în mandatul trecut şi are avizul Consiliului Concurenţei. Dragomir a afirmat că ideea nu este una rea, însă cu precizarea că înainte de toate ar trebui consultată conducerea ”Braicar”.
”Programul de transport a fost aprobat în unanimitate de către fostul Consiliu, din care au făcut parte şi colegii dumneavoastră. A fost avizat şi de Consiliul Concurenţei. O să vă rog ca pe viitor, înainte de a propune aceste lucruri în Consiliul Local Municipal, să discutaţi cu directorul «Braicar», pentru a vedea posibilitatea şi parcurgerea procedurii. Nu negăm absolut deloc cele declarate de dumneavoastră, pentru a veni în sprijinul unor cetăţeni şi a înfiinţa alte linii, dar cu parcurgerea tuturor procedurilor legale. Inclusiv avizarea de către Consiliul Concurenţei, în condiţiile legii. Dar repet, am să vă rog ca înainte de a veni cu astfel de propuneri în Consiliul Local, să le discutaţi în prealabil cu directorii societăţilor sau cu directorii de specialitate”, a declarat Dragomir.