* consilierul municipal PNL Brăila Petrică Popa a dorit să amintească, recent, de tragicul accident ce s-a petrecut în luna august, când două tinere au fost lovite în plin de o mașină, în timp ce traversau Calea Călărașilor, în zona Pieței Concordia, iar una dintre fete a decedat ulterior * Popa a afirmat în ședința CLM Brăila din luna august că a fost martor la o scenă care doar prin noroc nu s-a încheiat la fel de tragic, de această dată la intersecția Șoselei Baldovinești cu Comuna din Paris * consilierul a solicitat intervenția municipalității la nivelul IPJ, pentru a ”securiza” strada respectivă * primarul Marian Dragomir a explicat că Șoseaua Baldovinești va fi modernizată cu fonduri europene, astfel că ideal ar fi să se respecte planul deja realizat și aprobat de Poliție * viceprimarul Alexandru Jantea a promis că va solicita un punct de vedere de la IPJ în ședința Comisiei pentru trafic, privind eventuala montare a unui sens giratoriu provizoriu
Tragicul accident ce s-a petrecut în Brăila pe 9 august, când două tinere au fost lovite în plin de o mașină, în timp ce traversau Calea Călărașilor, în zona Pieței Concordia, iar una dintre fete a decedat ulterior, nu a rămas neobservat de consilierii municipali. În cadrul ședinței ordinare a CLM Brăila de la finele lunii trecute, consilierul PNL Petrică Popa a abordat acest subiect, semnalând o altă intersecție pe care o consideră periculoasă în municipiu: cea de la Șoseaua Baldovinești colț cu strada Comuna din Paris, din cartierul Chercea. Popa a solicitat intervenția primarului Marian Dragomir la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Brăila pentru a ”securiza” zona respectivă.
”Domnule primar, la începutul acestei luni (n.r. – luna august), nu mai rețin data - mă înțelegeți, vârsta, asta e -, avut loc în Municipiul Brăila un accident nefericit în care au fost implicate cele două fete. Cu o zi înainte, veneam de la «Dedeman» și am avut ocazia să privesc cum la o intersecție din Municipiul Brăila putea să iasă un carambol de toată frumusețea, cu victime omenești. Este vorba despre intersecția Șoseaua Baldovinești cu Comuna din Paris. Cu toate că acolo nu este un trafic mare de oameni, este o trecere de pietoni. Eu știu că Șoseaua Baldovinești trebuie să fie modernizată, actualizată arhitectonic. Dar rugămintea mea la dumneavoastră este să cereți Poliției circulației, ca împreună cu cei care se ocupă din Primărie de aceste probleme, să facă în așa fel ca acea intersecție să fie cel puțin provizoriu securizată. Nu știu când se va termina construcția efectivă a Șoselei Baldovinești, dar în tot acest timp sper să nu ajungem la accidente cu victime”, a declarat Popa în ședință, la rubrica ”alte probleme”.
Singura variantă, o soluție de provizorat
Primarul Marian Dragomir a precizat că Șoseaua Baldovinești este în prezent inclusă într-un proiect de modernizare cu ajutorul fondurilor europene, astfel că orice intervenție ar însemna solicitarea acordului finanțatorului și ar complica lucrurile inutil. Mai mult, edilul-șef a dorit să puncteze că Poliția Rutieră este cea care reglementează astfel de situații ori de câte ori consideră că este nevoie, nu Primăria, care doar acceptă variantele propuse de oamenii legii. În cazul Șoselei Baldovinești, potrivit lui Dragomir, polițiștii și-au dat acordul pentru varianta de modernizare propusă în proiect, care nu ia în calcul un sens giratoriu.
”Șoseaua Baldovinești, așa cum și dumneavoastră știți, este inclusă în proiectul de modernizare pe fonduri europene. Iar la intersecția respectivă, Poliția Rutieră, cea care reglementează regulile de trafic și de circulație în Municipiul Brăila, a avizat soluția proiectantului. Cea care va fi pusă în operă. Dacă Poliția va constata că este necesar să se reglementeze diferit față de proiect, va fi nevoie să cerem acordul finanțatorului pentru modificarea proiectului. Deci dacă lucrurile vor funcționa în baza proiectului avizat deja din punct de vedere al circulației, de Poliția Rutieră, situația este ok din punctul nostru de vedere. Cu siguranță urmează ca într-un timp destul de scurt să înceapă lucrările și la Șoseaua Baldovinești. Inclusiv la podul peste calea ferată. Când vom avea lucrările finalizate, reglementarea pentru circulație va fi de asemenea una analizată și avizată de Poliția Rutieră, pe o variantă mult mai modernă”, a explicat Dragomir.
La rândul său, viceprimarul Alexandru Jantea, membru în Comisia pentru siguranța în trafic, a dorit să adauge că subiectul a fost deja discutat cu polițiștii și varianta unui sens giratoriu acolo nu a fost prea bine primită.
Mai mult, Jantea a dorit să atragă atenția că în cazul proiectelor ce primesc finanțare europeană se interzice finanțarea din alte surse timp de trei ani de la momentul semnării contractului, etapă deja bifată în cazul Șoselei Baldovinești.
”Investiția despre care dumneavoastră spuneți, cu securizarea în momentul de față a acelei străzi, bănuiesc că se referă la un sens giratoriu. Pentru a putea fi edificat un sens giratoriu, este nevoie de o construcție. Dacă vă referiți la un sens giratoriu din balize de plastic cu apă, acela trebuie să fie de asemenea reglementat de IPJ”, a mai precizat viceprimarul.
Popa a insistat că au mai existat trei intersecții în Municipiul Brăila care au funcționat cu sensuri giratorii provizorii timp de trei ani și au rezolvat probleme, evitându-se astfel posibile accidente grave.
În cele din urmă, primarul i-a promis consilierului PNL că acest subiect va fi din nou dezbătut în cadrul Comisiei pentru siguranță în trafic cu reprezentanții IPJ, cu precizarea că dacă polițiștii vor considera oportună montarea unui sens giratoriu temporar în zona respectivă, lucrurile vor putea fi analizate mai departe în vederea punerii acestei idei în operă, dar dacă nu, proiectul actual va merge mai departe în forma în care a fost deja aprobat.