• fostul premier al României, Mihai Tudose, care a semnat contractul pentru Podul peste Dunăre în ultima sa zi de mandat, a afirmat, recent, că are de gând să urmărească îndeaproape implementarea proiectului • acesta l-a atacat pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pe motiv că indiferent câte proiecte ar avea acesta, dacă nu sunt trimise la Bruxelles pentru finanţare, nu contează
Ex-premierul României, deputatul brăilean Mihai Tudose, a declarat, recent, că are de gând să urmărească foarte atent modul în care se derulează proiectul podului peste Dunăre. Plecând de la ideea că semnarea contractului pentru acest proiect investiţional s-a întâmplat în ultima sa zi de mandat ca prim-ministru, acesta a adăugat că nu ar fi renunţat la fotoliu până nu realiza acest deziderat. În plus, a profitat de ocazie pentru a lansa un atac destul de dur la adresa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, despre care susţine că indiferent câte proiecte ar avea îndosariate, atât timp cât nu le trimite la Bruxelles pentru finanţare, nu valorează nimic.
“Nu plecam până nu făceam acest lucru! Chiar cu riscul de a mă acuza toată lumea că mă ţin de scaun. Că sunt cu gheruţele înfipte, că vreau să fiu prim-ministru. Am avut toată deschiderea şi am făcut toată presiunea pe care am putut să o fac ca prim-ministru la Ministerul Transporturilor, la domnul Felix Stroe, să facă lucrurile acelea. Şi să fie făcute corect. Dovadă că au fost atât de corect făcute că nu a fost nicio contestaţie şi nu a a avut nimeni nimic de obiectat. Dacă nu se întâmpla, dacă nu era gata, mă legam de scaun până când o făceam. (...) Urmăresc proiectul foarte îndeaproape. Dar fără spectacol. Ştiţi că nu am făcut spectacol nici înainte. Nu am spus-o nici în campanie, nici când am preluat mandatul de prim-ministru: «domnule, voi face podul!» Fiindcă brăilenii s-au săturat. De 40 de ani toată lumea promite. Domnule, uite că nu l-am promis şi l-am făcut. Acum îl vom urmări foarte îndeaproape, dar atât timp cât la Ministerul Transporturilor şi la Fonduri Europene sunt două monumente de incompetenţă... Doamna comisar Corina Creţu a spus foarte clar: noi aprobăm ceea ce ni se trimite. Şi am asistat la două declaraţii absolut halucinante ale acelui monument de incompetenţă pe nume Cuc: «I-am arătat doamnei Corina Creţu la mine în birou ce de proiecte am». Replica... e o doamnă, nu şi-a permis să spună: «Dacă le ţii în birou, eu le aprob când sunt la Bruxelles»!”, a declarat Tudose.
Sursa citată a mai adăugat că în Master Planul pe transport aprobat încă de pe vremea Guvernului Victor Ponta a fost prinsă toată infrastructura conexă podului, indiferent de scuzele pe care le-ar găsi ministrul Transporturilor pentru a nu trimite documentaţia la Bruxelles.
“Podul de la Brăila şi toată infrastructura conexă - de la pod la Tulcea, de la pod la Focşani, de la pod la Buzău, toate drumurile rapide şi autostrăzile sunt în Master Planul de Transport aprobat de Bruxelles, pe vremea Guvernului Victor Ponta, a domnului ministru Rus. Deci sunt aprobate. Sunt parte din Master Plan. Trebuia ca, după semnarea contractului să spună, este gata, ia proiectul şi trimite-l la Bruxelles. A spus că l-a urcat pe MySMIS, că JASPERS. Nişte extinctoare. Dar şansa e ca după aceste alegeri, în funcţie de votul care sper că va fi pozitiv în acest sens - şi al brăilenilor, şi al românilor -, Guvernul actual să plece. Dumnezeule! Trebuie pur şi simplu luată hârtia şi trimisă la Bruxelles. Atâta tot! Dar ei au învăţat o chestie şi le e frică acum. Foloseşti bani europeni, după ei vine OLAF-ul. Că uite ce a păţit cu TelDrum. Şi atunci, cu bani de la buget mai facem nişte chestii, că nu vine OLAF-ul după ei, vin ăştia ai noştri. Aici mai facem o contestaţie. Că e completul de 3, completul de 2 şi jumate, completul de 5, că e Curtea Constituţională... Dacă vine OLAF-ul e grav. Şi acolo pedepsele sunt şi de la 18 la 25, nu de la 3 la 5. Deci miza e mai mare un pic”, a mai adăugat Tudose.