Autorităţile locale plănuiesc să revină asupra planului dezvoltării zonei dintre Brăila şi Galaţi, cu sau fără colaborarea cu gălăţenii. Informaţia a fost făcută publică pentru prima oară de către preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu în cadrul celei mai recente întâlniri a consilierilor judeţeni şi reluată joi, în cadrul unei conferinţe de presă, de către primarul Aurel Simionescu. Edilul şef a punctat că ideală ar fi o colaborare cu vecinii noştri, însă, dacă acest lucru nu se doreşte, valorificarea spaţiului respectiv este mult mai importantă decât orgoliile. "Este deja un demers făcut, cred că săptămâna viitoare o să fie discuţie în genul ăsta. Nu ştiu să spun exact pentru că n-am mai discutat cu domnul preşedinte pe subiectul ăsta. Inclusiv pe strategia de dezvoltare a municipiului noi avem zona Brăila - Galaţi, cu oportunităţile pe care aceasta le poate deschide în continuare. Faptul că cineva de la Galaţi vrea sau nu vrea să se întâmple nişte lucruri este o altă discuţie. Cum vrem noi pod, imediat vrea cineva tunel, pe altă variantă. Deşi discuţia asta este de 40 de ani despre pod. (...) De fiecare dată când noi găsim câte o oportunitate să spunem aşa, din partea cealaltă se găseşte alta, dar nu în sensul complementar ci în sensul unei contradicţii. Noi vom promova în continuare zona şi să vedem ce oportunităţi putem să găsim pentru dezvoltare pe toate domeniile. Că este vorba de dezvoltare imobiliară, că este vorba de dezvoltare pe servicii - asta însemnând inclusiv aeroport, pod, etc. O să vedem", a declarat Simionescu.
"Noi vrem în spaţiul Schengen, dar suntem în stare să punem bariere între Brăila şi Galaţi "
Totodată, primarul şi-a exprimat regretul faţă de atitudinea gălăţenilor, subliniind că proiectul pus la cale între cele două administraţii alături de Tulcea ar fi avut mari şanse de reuşită.
"Noi va trebui să mergem pe valorificarea acestui spaţiu dintre noi dacă avem o astfel de posibilitate. De exemplu pentru greenfield, deci teren liber pe care îl putem oferi pentru un parc industrial, pentru o investiţie, aeroport, mai ştiu eu ce altceva. Nu putem să rămânem, să aşteptăm şi să ne rugăm de unii şi de alţii haideţi că poate vreţi, poate nu vreţi. (...) Trăim într-o lume care se globalizează din ce în ce mai mult. Noi vrem în spaţiul Schengen, dar suntem în stare să punem bariere între Brăila şi Galaţi ceea ce este absurd. Nu putem să rămânem într-o structură în care spunem ăsta e al meu, al tău şi aşa mai departe. Dacă între Brăila şi Galaţi se crează o zonă de infrastructură, de servicii, utilităţi, investiţii, este clar că aici se vor crea şi 5.000 de locuri de muncă. (...) Nu vrem să mergem neapărat singuri. Este o decizie de a valorifica. Dacă putem să mergem împreună pe ceva, o facem. Dacă nu, asta nu înseamnă că ne-am pus mâinile pe piept şi aşteptăm să ni se întâmple nu ştiu ce minuni", a conchis sursa citată.