• într-o sesizare transmisă redacției, o femeie se plânge că i-a luat mai mult de o oră să își facă o programare la Ambulatoriu, prin numărul de centrală de la spital • brăileanca spune că după ce a sunat aproape continuu între orele 8.00 și 9.00, într-un final i-a răspuns centralista pentru a-i spune că... s-a terminat programul pentru programările la cabinetul unde avea nevoie • problema ar fi că sună tot județul la numărul din centrală, pentru programări la toate secțiile celor trei unități spitalicești, astfel că nu pot fi preluate toate apelurile • în replică, directorul Spitalului Județean de Urgență Brăila spune că așa este concepută centrala telefonică, se dă câte o legătură pe rând, nu li se poate răspunde în același timp mai multor apelanți, dar nici nu se poate face legătura pe direct la fiecare cabinet
Apeluri nesfârșite la centrala de la Spitalul Județean de Urgență Brăila, pentru a obține o programare la Ambulatoriu, la un anumit cabinet medical. Cam acesta este traseul pe care trebuie să îl urmeze un pacient care are nevoie să își facă o programare la un medic din spital, indiferent de specialitate.
O femeie ne-a sezizat faptul că luni, 4 noiembrie, a sunat de dimineață la numărul de centrală de la spital – 0239.692.222, pentru a se programa în Ambulatoriu. I se spusese să sune între orele 8.00 și 9.00, pentru că în acest interval orar se fac programările și, începând cu ora 8.00, a insistat mai mult de o oră, fără a i se răspunde. Abia după ora 9.00 i-a răspuns până la urmă centralista care i-a spus că se terminase programul pentru programările la cabinetul unde avea nevoie. Intrigată, pacienta i-a cerut centralistei să-i explice care este sistemul de preluare a apelurilor. ”Centralista a spus că de dimineață sună tot județul, pentru programări la toate secțiile spitalului (n.r. - spitalul județean de urgență, spitalul 3 din Hipodrom, spital Obstetrică-Ginecologie), iar toate sunt preluate de o singură persoană, astfel că era și ea supărată că mereu este luată la rost, chiar dacă nu este vina ei”, a spus brăileanca reclamantă.
Dacă a văzut că nu are sorți de izbândă, femeia a spus că a lăsat pentru ziua următoare, când iar a sunat încontinuu, între 8.00 și 9.00, iar după nenumărate apeluri a reușit să obțină legătura, să dea interiorul pentru cabinetul unde avea nevoie și să facă o programare pentru o consultație. Nu a fost singura care ne-a reclamat astfel de probleme cu programările la ambulatoriul Spitalului Județean de Urgență Brăila, o altă femeie spunând că a tot sunat prin centrală pentru a face programare la cardiologie, iar după nenumărate încercări a mers la privat.
Cum funcționează centrala de la spital
În baza sesizării, un reporter ”Obiectiv” a luat legătura cu directorul Spitalului Județean Brăila, pentru a afla dacă nu există o altă modalitate pentru a se ușura programările în cadrul unității spitalicești. Veștile nu au fost însă încurajatoare. ”Nu se poate răspunde la două apeluri în același timp. Nu există o altă modalitate, este o persoană pe tură, așa este concepută centrala telefonică, se dă câte o legătură pe rând, dacă în aceeași secundă sună încă două-trei pacienți, nu se poate răspunde la cei trei în paralel. Nu se poate face legătura pe direct, se face legătura doar prin centrala telefonică a spitalului. Este o singură persoană pentru că centrala telefonică așa este construită, se răspunde fiecărui apel, nu concomitent, consecutiv, unul după celălalt”, ne-a declarat Didi Crintea, managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila.