Mergi la conţinutul principal

Profesorii nu s-au înghesuit să participe la concursul de directori

• conform informaţiilor furnizate de Inspectoratul Şcolar, numărul profesorilor înscrişi este de 148 • în Brăila au fost scoase la concurs 158 de posturi pentru 108 unităţi de învăţământ, iar în urma înscrierilor, sunt candidaţi pentru 94 de şcoli, în timp ce la restul de 14 nu a dorit nimeni să participe la concurs • în perioada următoare o comisie va verifica dosarele candidaţilor, iar dacă acestea nu sunt complete, numărul celor care s-au înscris la concursul de directori şi directori adjuncţi va scădea

 

Profesorii nu s-au înghesuit să participe la concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitare.

Aseară, până la încheierea ediţiei, cifrele transmise de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila arată că numărul total de candidaţi înscrişi este de 148 pentru 94 unităţi de învăţământ. Având în vedere că, în judeţul nostru, au fost scoase la concurs 158 de posturi pentru 108 unităţi de învăţământ, asta înseamnă că sunt candidaţi pentru 87% din grădiniţele, şcolile şi liceele din judeţ. Aşadar, au rămas 14 şcoli la care nu s-a înscris nimeni, în mare parte fiind vorba despre şcoli din mediul rural.

De menţionat că printre candidaţii înscrişi se numără şi profesori care s-au arătat interesaţi să ocupe funcţia de director la mai multe şcoli. De asemenea, există cazuri de mai mulţi candidaţi înscrişi la o singură şcoală.

“În perioada aceasta se analizează dosarele înregistrate online pe platforma Ministerului şi joi vom afişa lista candidaţilor. E posibil să fie şi respinşi dacă nu şi-au depus toate documentele necesare”, ne-a declarat Cătălin Canciu, inspector şcolar general.

Conform metodologiei, după încheierea perioadei de înscriere la concurs nu se mai admite încărcarea altor documente pe platforma informatică dedicată în vederea completării dosarului de concurs. În situaţia în care se constată că un candidat nu a încărcat pe platformă toate documentele obligatorii solicitate, candidatul respectiv este declarat respins şi pierde dreptul de a participa la probele de concurs.

La nivelul inspectoratului şcolar se constituie, prin decizia inspectorului şcolar general, o comisie de verificare a dosarelor încărcate electronic, alcătuită din 3-5 membri, din care fac parte obligatoriu consilierul juridic al inspectoratului şcolar şi inspectorul şcolar pentru management instituţional.

În cazurile în care se constată neîndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs sau lipsa documentelor obligatorii prevăzute, dosarul se respinge şi se afişează motivele respingerii. Aşadar, după perioada de analiză a dosarelor candidaţilor, numărul profesorilor înscrişi e posibil să scadă.

Reamintim că, în judeţul nostru, s-au scos la concurs 158 de posturi pentru 108 unităţi de învăţământ. Vorbim de 108 posturi de director şi 50 de posturi de director adjunct. În mediul urban sunt vacante funcţiile de directori şi adjuncţi din 17 grădiniţe, 23 de şcoli gimnaziale, 2 şcoli speciale, 22 licee şi colegii, o şcoală prostliceală, Palatul Copiilor şi Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională. În mediul rural sunt 40 de şcoli gimnaziale şi o şcoală profesională. 

Calendarul desfăşurării probelor de concurs

Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie. Interviul şi evaluarea CV-ului se vor desfăşura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21 - 23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt planificate pentru intervalul 24 noiembrie - 9 decembrie 2016. Ultima etapă a concursului - validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale şi transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie 2016.

Toate probele sunt obligatorii. Pentru fiecare probă de concurs punctajul maxim este de 50 de puncte, iar punctajul minim de promovare este 35. Sunt declaraţi “admişi” candidaţii care au realizat acest barem minim pentru fiecare probă însă departajarea finală se va face prin cumularea punctajelor celor trei probe de concurs.

Cum se va face numirea în funcţiile de directori şi directori adjuncţi

Rezultatele concursului de ocupare a funcţiilor de director şi director adjunct la unităţile de învăţământ de stat se validează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la soluţionarea contestaţiilor. În urma promovării concursului, directorul unităţii de învăţământ va deţine funcţia pe o perioadă de 4 ani de la data numirii în funcţie.

Metodologia prevede că profesorii care se află în relaţie de soţi şi rude de gradul I nu pot ocupa concomitent funcţii astfel încât unul sau una să se afle faţă de celălalt ori cealaltă într-o poziţie de conducere, îndrumare şi control la orice nivel într-o unitate de învăţământ preuniversitar, inspectorat şcolar, casa corpului didactic, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, cluburile sportive şcolare.

În funcţiile de director sau de director adjunct rămase vacante, conducerea interimară va fi asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional. Noul director va fi numit prin detaşare în interesul învăţământului sau prin delegarea atribuţiilor specifice funcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin decizia inspectorului şcolar general, la propunerea consiliului profesoral din unităţile de învăţământ respective, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanei solicitate.

Nu pot fi numite în funcţiile rămase vacante sau în cele care se vacantează între perioadele de concurs, persoanele care până la organizarea concursului au ocupat funcţii de director sau de director adjunct în unitatea de învăţământ respectivă şi nu au participat la concurs sau persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au fost admise.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro