In ziua de 2 august 2005, precizeaza procurorul Gheorghe Constantinoiu de la Parchetul de pe linga Tribunal, in jurul orei 6.00, Gheorghe Butuc a plecat din Galati, conducind autoturismul "Opel" cu numarul de inmatriculare GL-75-GLN, fiind insotit de prietena lui, Anisoara si avind ca destinatie manastirea de la Techirghiol, judetul Constanta. La prinz, el s-a decis sa se intoarca la Galati, luindu-i in masina, de pe drum, si pe sotii Florentin si Gabriela Proca. In jurul orei 17.30, in timp ce rula pe DE 577, aflindu-se pe raza localitatii Valea Canepii - din pricina oboselii si a caldurii -, conducatorul auto a atipit la volan. Cit ai clipi din ochi, "Opelul" profesorului a intrat pe contrasens, catre stinga soselei, in conditiile in care, din sens opus, venea autotrenul "Mercedes Benz" cu numarul de inmatriculare B-44639, condus regulamentar de Petru Dacian Melente. Observind traiectoria autoturismului "Opel", care se deplasa anormal, Melente a virat stinga si a claxonat insistent, ca sa evite impactul frontal. In acel moment, Gheorghe Butuc si-a venit in fire, insa a fost prea tirziu. Virind dreapta, el a intrat in coliziune cu autotrenul "Mercedes Benz", cu partea stinga fata, dupa care s-a rasturnat in santul de linga sosea. Accidentul s-a finalizat cu moartea Gabrielei Proca (femeia a fost, practic, desfigurata) si ranirea usoara a celorlalti ocupanti ai "Opelului" condus de galatean. Pe parcursul urmaririi penale, Politia Rutiera a dispus efectuarea unei expertize tehnice auto. Concluzia specialistilor a fost aceea ca "accidentul putea fi evitat de catre Butuc Gheorghe, daca nu adormea la volan si controla directia de deplasare a autoturismului". Dimpotriva, Melente, soferul autotrenului, a reactionat corect virind dreapta. In caz contrar, ar fi avut loc "o tamponare frontala cu consecinte mult mai grave".
Profesor condamnat pentru ucidere din culpa
In ziua de 2 august 2005, precizeaza procurorul Gheorghe Constantinoiu de la Parchetul de pe linga Tribunal, in jurul orei 6.00, Gheorghe Butuc a plecat din Galati, conducind autoturismul "Opel" cu numarul de inmatriculare GL-75-GLN, fiind insotit de prietena lui, Anisoara si avind ca destinatie manastirea de la Techirghiol, judetul Constanta. La prinz, el s-a decis sa se intoarca la Galati, luindu-i in masina, de pe drum, si pe sotii Florentin si Gabriela Proca. In jurul orei 17.30, in timp ce rula pe DE 577, aflindu-se pe raza localitatii Valea Canepii - din pricina oboselii si a caldurii -, conducatorul auto a atipit la volan. Cit ai clipi din ochi, "Opelul" profesorului a intrat pe contrasens, catre stinga soselei, in conditiile in care, din sens opus, venea autotrenul "Mercedes Benz" cu numarul de inmatriculare B-44639, condus regulamentar de Petru Dacian Melente. Observind traiectoria autoturismului "Opel", care se deplasa anormal, Melente a virat stinga si a claxonat insistent, ca sa evite impactul frontal. In acel moment, Gheorghe Butuc si-a venit in fire, insa a fost prea tirziu. Virind dreapta, el a intrat in coliziune cu autotrenul "Mercedes Benz", cu partea stinga fata, dupa care s-a rasturnat in santul de linga sosea. Accidentul s-a finalizat cu moartea Gabrielei Proca (femeia a fost, practic, desfigurata) si ranirea usoara a celorlalti ocupanti ai "Opelului" condus de galatean. Pe parcursul urmaririi penale, Politia Rutiera a dispus efectuarea unei expertize tehnice auto. Concluzia specialistilor a fost aceea ca "accidentul putea fi evitat de catre Butuc Gheorghe, daca nu adormea la volan si controla directia de deplasare a autoturismului". Dimpotriva, Melente, soferul autotrenului, a reactionat corect virind dreapta. In caz contrar, ar fi avut loc "o tamponare frontala cu consecinte mult mai grave".