• potrivit preşedintelui CJ, Francisk Chiriac, s-a făcut o licitaţie la care au fost două firme înscrise, licenţa de traseu fiind atribuită către SC Aventin Trade SRL
Locuitorii din sat Lacu Sărat nu vor mai trebui să îngheţe în staţii aşteptând un mijloc de transport ca să ajungă în municipiu, asta după ce de la 1 decembrie „Braicar” nu mai efectuează curse pe acest traseu, călătorii fiind nevoiţi să folosească microbuzele care tranzitează localitatea. Potrivit preşedintelui CJ, Francisk Chiriac, la noua licitaţie pentru atribuirea traseului au fost înscrise două firme, câştigătoare fiind desemnată firma „Aventin”. Ieri, în cadrul unei şedinţe extraordinare de Consiliu Judeţean, a fost aprobat un proiect de hotărâre privind atribuirea pe o perioadă determinată de 60 de zile, cu posibilitatea prelungirii, dar nu mai mult de 12 luni, a traseului nr. 025 Brăila - Strejaru - Lacu Sărat şi a licenţei de traseu aferentă acestuia operatorului de transport rutier SC Aventin Trade SRL, desemnat câştigător conform rezultatelor şedinţei de atribuire din data de 11.12.2019.
Trebuie precizat că, în cadrul şedinţei, consilierul judeţean independent Marian Căpăţînă a adus în atenţia preşedintelui Francisk Chiriac problema transportului pe ruta Cazasu-municipiul Brăila, traseu de care se ocupă în prezent tot un operator privat.
“Domnule preşedinte, avem o situaţie pentru comuna Cazasu la acest moment. În sensul că mijloacele de transport care asigură transportul din judeţ, ajung în comuna Cazasu, preiau cetăţenii şi îşi termină cursa undeva în dreptul magazinului Carrefour. Acolo oamenii sunt obligaţi să coboare din acel mijloc de transport şi urcă în mijloacele de transport ale Braicar pentru a ajunge în zona centrală. Nu mă pricep, dar am rugămintea, dacă este posibil, cursele care vin din zona Şuţeşti, Tudor Vladimirescu, Cazasu, să ducă pasagerii undeva până în zona centrală, pentru că oamenii plătesc practic de două ori biletul. Acelaşi lucru se întâmplă şi pentru cursa Lacu Sărat - Stejaru - Brăila. Să nu se mai închidă la Spitalul Judeţean, ci să meargă până în zona centrală. Ca să nu oblige cetăţenii să facă două plăţi. Dacă este posibil”, a spus Marian Căpăţână.
În replică, Chiriac i-a explicat acestuia că a cerut operatorului privat suplimentarea unor staţii.
“Ca să vă dau un răspuns. Este o solicitare făcută şi de către operator, dar şi de Primăria comunei Cazasu, cu suplimentarea unor staţii. Este în analiză la Direcţia Tehnică. În şedinţa ordinară programată pe data de 19 decembrie, o să intrăm cu modificarea regulamentului de transport, astfel încât să adăugăm. Dar nu toate staţiile! Însă vrem să îi aducem cu o staţie intermediară la un nod, astfel încât să poată beneficia de transportul public de călători din Municipiul Brăila şi să ajungă în toate colţurile oraşului. Acest lucru se va întâmpla şi la Lacu Sărat. Dar cred că o să intrăm cu proiectul în luna ianuarie, după ce operatorul îşi va face traseul în funcţie de fluxul de călători, orele. Adică traseele pe care le va dori în funcţie de numărul de călători, de comunitate şi de transportator. Să ajungem la un consens”, a afirmat preşedintele CJ.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în unanimitate. La şedinţă au fost prezenţi 26 de consilieri judeţeni, şapte fiind absenţi.
Reamintim că de la 1 decembrie au dispărut liniile de autobuz 6, 11 şi 14 ale “Braicar”, folosite de locuitorii din sat Lacu Sărat şi Cazasu pentru a ajunge în municipiu, motivul fiind o directivă europeană care împiedică operatorul public de transport în comun al municipiului să efectueze curse şi în judeţ. Potrivit primarului Marian Dragomir, în prezent se lucrează la o soluţie pentru a se reveni la traseele cunoscute de brăileni. Este vorba despre înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare a transportului între Brăila şi comunele din zona periurbană (Cazasu, Chiscani şi Vădeni), asociaţie prin care se vor putea achiziţiona autobuze din fonduri europene. Mai mult, Dragomir a anunţat că va putea acorda abonamente gratuite şi pentru aceste trasee.