Consiliul Judeţean Brăila se află în continuare în blocaj total după ce, ieri, a expirat mandatul de preşedinte interimar al vicepreşedintelui liberal Ovidiu Nechita. Primarul Aurel Simionescu a abordat subiectul tensiunii create la nivelul legislativului judeţean, subliniind că atât PSD-iştii au greşit când au limitat mandatul lui Nechita la 3 zile, cât şi acesta din urmă, când nu a dorit să ia act de demisia celuilalt vice, Florin Mija. Cu toate acestea, Simionescu a punctat că se aşteaptă ca sărbătorile de iarnă să mai calmeze "pasiunile politice", create de alegerile prezidenţiale. Cât despre faptul că niciunul dintre consilierii PSD-işti nu a participat, miercuri, la şedinţa extraordinară în care mandatul lui Nechita urma să fie prelungit, edilul şef a explicat că a purtat o discuţie cu aceştia, în care şi-a exprimat nemulţumirea, deoarece o astfel de acţiune are şi repercusiuni, cum ar fi neplata salariilor angajaţilor CJ. "Se pare că normalitatea nu funcţionează din varii motive. Pe de o parte nu este normal să dăm atribuţii pe 3 zile, dar pe de altă parte, nu este normal nici ca într-o şedinţă ordinară să refuzi să supui la vot un proiect de hotărâre. Asta e democraţia, se supune la vot! Cei care votează îşi asumă dacă ceea ce votează este legal sau nu. Asta este altă poveste", a declarat Simionescu. Mergând pe aceeaşi linie, sursa citată a mai precizat că Nechita a convocat o şedinţă ordinară pentru data de 23 decembrie. "Fixarea datei a fost determinată de faptul că au de aprobat taxe şi impozite care trebuie să stea 30 de zile în dezbatere publică. În noaptea dinainte de 23 decembrie se încheie această perioadă. Dar bănuiesc că va trebui să facă o şedinţă extraordinară în care iarăşi să îl delege pe Nechita pe o perioadă de o zi, două, trei, pentru partea de salarizare", a mai adăugat acesta. Totodată, primarul a specificat că în prezent Nechita nu mai poate semna alte documente, în afara celor ce intră strict în atenţia funcţiei de vicepreşedinte.
"Pe drum judeţean, nu poţi să faci deszăpezire cu orice utilaj şi cu oricine, ci cu o firmă abilitată"
"Eu v-am spus că nu o să se prezinte nimeni la licitaţii! Din experienţa pe care o am eu la municipiu, că firmele care aveau forţă au intrat în diverse tipuri de contracte, cu Drumurile Naţionale, cu primării. Ei au un interes să încheie astfel de contracte pentru ca utilajele pe care le au să funcţioneze. Nu a stat nimeni să aştepte 1 - 20 decembrie să se întâmple ceva", şi-a explicat primarul punctul de vedere în legătură cu faptul că nicio firmă nu a depus oferte pentru contracte de deszăpezire. Simionescu a ţinut să precizeze că din punctul său de vedere nu se va putea face deszăpezirea cu ajutorul primarilor din judeţ, deoarece, pentru a acţiona pe drumurile judeţene, firmele au nevoie de un atestat. "Nu ştiu câte primării vor accepta să facă acest lucru. În primul rând este vorba despre un parteneriat până în 31 decembrie, deşi poate ninge şi pe 2 ianuarie. În al doilea rând, primăriile, consiliile locale din judeţ, chiar dacă au adoptat proiectul de hotărâre trebuie să facă aceeaşi procedură - de achiziţie publică. Singura chestiune este că fiind vorba despre o achiziţie de dimensiuni mai mici ei pot să lucreze pe o formă de cumpărare directă, dar tot trebuie înscrisă în SEAP, în ideea de a vedea toată lumea că se poate cumpăra în mod direct. Din punctul meu de vedere, ar putea să dureze şi 2-3 săptămâni. Se poate şi forţa nota să spună: «cine vine mâine la mine, de acolo am cumpărat», dar în starea în care ne aflăm acum la modul general, nu cred că îşi asumă cineva. De asemenea, firmele trebuie să aibă licenţă. Nu mă pot duce cu wola să deszăpezesc drum judeţean. În sat, pe uliţă se descurcă, dar nu fac în mod oficial deszăpezire. Pe drum judeţean, nu poţi să o faci cu orice utilaj şi cu oricine, ci cu o firmă abilitată. Ori firmele abilitate, dacă voiau să facă, veneau la licitaţia pe care o făcea Consiliul Judeţean", a declarat Simionescu. Acesta a mai precizat că le-a propus consilierilor ca o variantă de rezolvare a problemei achiziţia directă pe perioade în care se anunţă cod de urgenţă.
Şedinţa ordinară a CJ fixată pe 23 decembrie
Vicepreşedintele Ovidiu Nechita a confirmat faptul că a convocat o şedinţă ordinară în data de 23 decembrie pe nava Ovidiu. Întrebat în legătură cu evoluţia asocierii cu primarii din judeţ pentru deszăpezire, liberalul a precizat că încă mai aşteaptă înştiinţări din partea acestora. "Pentru că nu s-a depus nicio ofertă, trebuie să reluăm procedura de licitaţie. În ceea ce priveşte varianta de rezervă pentru situaţii de urgenţă, rămâne valabilă acea asociere a Consiliului Judeţean cu primăriile din judeţ. Până acum am primit aviz favorabil de la mai multe primării, însă mai sunt câteva care trebuie să trimită un răspuns. După ce primim răspunsurile de la toate primăriile, vom face o şedinţă extraordinară, deoarece contractul de asociere trebuie aprobat de consilieri, printr-un proiect de hotărâre", ne-a declarat Nechita.