• Marian Dragomir a afirmat, recent, că a solicitat deja oferte de soluţii ecologice pentru deszăpezire, în ideea de a evita deteriorarea asfaltului • edilul-şef a punctat că municipalitatea va încerca să testeze soluţia pe câteva artere înainte de a o cumpăra, preţul fiind mai mare decât la clasica sare • o condiţie impusă de Dragomir pentru operatori în această iarnă, este ca utilajele de deszăpezire să fie dotate cu lame care au protecţie de cauciuc
Primarul Marian Dragomir a anunţat, recent, câteva posibile schimbări în privinţa acţiunilor de deszăpezire din această iarnă. Edilul-şef susţine că ar dori să nu se mai intervină pe străzi cu sare, deoarece aceasta are efect coroziv. Ca alternativă, municipalitatea a solicitat câteva oferte de soluţii ecologice speciale, deşi acestea au un preţ mai mare.
„Am avut o discuţie cu cei trei operatori (n.r. - RER, „Braicata” şi „Eco”). A fost o discuţie de principiu, împreună cu cei de la SUPAGL (n.r - Serviciul Public Administrare şi Gospodărire Locală). Am solicitat oferte pentru testarea unor soluţii noi de deszăpezire în municipiul Brăila. Vom vedea dacă au eficienţa scontată sau nu. Una dintre acestea este ECO THAW, o soluţie de origine canadiană, care poate acţiona la temperaturi de până la minus 35 de grade. Are un preţ destul de mare, dar am zis că pentru două artere din municipiu ar fi foarte interesant să o testăm. Vrem să vedem dacă aceste soluţii moderne şi scumpe reprezintă o alternativă la eterna sare. Este o soluţie ecologică. Nu deteriorează asfaltul, nici canalizările, nici nu atacă maşinile coroziv, dar are un preţ destul de ridicat. Vreau să testăm aceste soluţii în Municipiul Brăila pentru a vedea dacă au şi efectul ridicat pe lângă preţul mare. Vom testa iniţial pe lungimea unei străzi”, a declarat Dragomir.
De asemenea, sursa citată a mai precizat că se vor efectua acţiuni de deszăpezire şi pe trotuare în cazul arterelor mari precum Bulevardul Dorobanţilor sau Calea Călăraşilor.
„Pe străzile lăturalnice sunt aceleaşi soluţii de deszăpezire ca şi până acum, numai că am solicitat să avem mai multe mijloace. Şi le-am cerut şi ofertă pentru deszăpezirea trotuarelor pe arterele principale. Aşteptăm să vedem ce ne trimit în perioada următoare. Avem marile artere precum Dorobanţi, Calea Călăraşilor, unde trebuie să intervenim noi, pentru a nu exista anumite riscuri. Am constatat că de cele mai multe ori unii sunt specialişti la a da indicaţii despre deszăpezire, dar ei nu îşi dau zăpada nici din faţa porţii. Vom trimite Poliţia Locală să verifice şi anul acesta”, a mai completat primarul.
Toate utilajele de deszăpezire trebuie să aibă lamă cu protecţie de cauciuc
Marian Dragomir a mai punctat că în această iarnă are de gând să le solicite operatorilor să intervină chiar şi dacă afară va fi viscol, deoarece are în plan să verifice eficienţa acestora într-un astfel de moment. De asemenea, edilul-şef susţine că se vor accepta la acţiunile de deszăpezire din municipiu doar utilajele care sunt dotate cu lame ce au protecţie de cauciuc, astfel încât să nu deterioreze asfaltul şi marcajele rezonatoare, proaspăt montate.
„Suntem interesaţi de a avea un număr cât mai mare de utilaje, de a intra la deszăpezire imediat cum cad primii fulgi de nea, pentru a nu efectua ore suplimentare ulterior, cu îndepărtarea zăpezii bătătorite. Nu vor fi permise utilaje care au lamă fără protecţie de cauciuc, pentru că am montat benzi rezonante şi rezonatoare în Municipiul Brăila. Am montat şi acele triunghiuri de avertizare în zona trecerilor de pietoni şi dacă nu au protecţia necesară la utilaje, ne vor afecta toate investiţiile făcute în această perioadă. (...) Vom aplica penalizări dacă nu se respectă contractele. E normal şi legal în acelaşi timp”, a conchis Dragomir.