Mergi la conţinutul principal
„Ana Aslan” și „Maria Filotti”, în probe pe B-dul Dorobanților

Primarul și tramvaiul

* după două săptămâni de probe, noile tramvaie, produse de SC Astra Vagoane Călători SA Arad, vor circula pe traseul Bariera Călărașilor - Bulevardul Dorobanților - Cimitirul „Sf. Maria” (rondou Pod Brăilița) și retur * la finele anului viitor, alte opt astfel de tramvaie vor circula pe străzile Brăilei * „Pe măsură ce vor fi finalizate mai multe tronsoane de străzi - și mă refer la Parc Monument - Rondou, apoi Calea Galați cu Independenței, tramvaiul va intra și va circula și pe aceste trasee”, a precizat primarul Marian Dragomir * noile tramvaie vor circula, mai apoi, pe Strada Grigore Alexandrescu, până la Depoul Radu Negru și, în viitor, până la Stațiunea Lacu Sărat, „pe o linie reabilitată, nouă, cu piste de biciclete”

 

 

 

Marți, 7 noiembrie, pe o vreme primăvăratecă, primele două tramvaie noi, produse de SC Astra Vagoane Călători SA Arad - parte a Proiectului „Modernizare transport electric Parc Monument - Radu Negru”, în valoare de 13.800.000,00 lei fără TVA, au ajuns la Brăila, pe trailere de mari dimensiuni și au fost așezate pe șine, urmând ca, în următoarele două săptămâni, să fie în probe, pe traseul Bariera Călărașilor – B-dul Dorobanților - rondou Pod Brăilița. Tramvaiul poate circula în ambele direcții, astfel că în Bariera Călărașilor va putea fi repoziționat spre bulevardul Dorobanților, prin manevre specifice, fără a fi nevoie de o buclă cum este cea de la Pod Brăilița. Peste două săptămâni, brăilenii de pe B-dul Dorobanților vor putea circula, în sfârșit, cu noile tramvaie.

Cele două tramvaie vor circula pe traseul Bariera Călărașilor - B-dul Dorobanților - Cimitirul „Sfânta Maria” (rondou Pod Brăilița) și retur. În următoarele două săptămâni, tramvaiul va circula pe acest traseu, noaptea în special, pentru a se putea face teste de accelerație, frânare, inclusiv simularea unor defecte, tractarea tramvaiului, astfel încât să fie luate în calcul toate evenimentele ce pot apărea în circulație ulterior. Pe durata probelor, în loc de călători, vor fi saci de nisip, pentru simulări cât mai apropiate de realitate. Un lucru extraordinar este faptul că tramvaiul este silențios, modern, cu multe dotări la interior, iar după terminarea acestor teste pe care noi le estimăm la aproximativ două săptămâni, tramvaiul va circula și brăilenii vor putea, inclusiv ei, să testeze aceste tramvaie pe traseul menționat”, a precizat primarul Brăilei, Marian Dragomir, care a circulat, ieri, cu primul tramvai adus de la Arad și botezat „Ana Aslan”. Edilul Brăilei a fost însoțit de președintele CJ, Francisk Chiriac, de cei doi viceprimari ai Brăilei, de directorul SC „Braicar” SA, Cristian Domnițeanu, de echipa implicată în proiect și de directorul general al SC Astra Vagoane Călători SA Arad, Vasile Diaconescu.

Potrivit primarului Marian Dragomir, pe măsură ce vor fi finalizate mai multe tronsoane de străzi - Parc Monument - Rondou, Calea Galați cu Independenței - noile tramvaie vor circula și pe aceste trasee. „Va urma Strada Grigore Alexandrescu, care va intra și ea în reabilitare, astfel încât tramvaiul va putea să meargă până la Depoul Radu Negru și, în viitor, pe următoarea alocare financiară, sperăm să mergem până la Stațiunea Lacu Sărat, pe o linie reabilitată, nouă, cu piste de biciclete”, a mai spus Marian Dragomir. În viitorul apropiat, însă, noile tramvaie nu vor putea circula și dincolo de Pod Brăilița, până în cartierul Vidin, deoarece liniile de pe acel traseu nu sunt încă prinse într-un proiect de reabilitare. ”Vom încerca să obținem finanțare pe un proiect european și pentru acele linii, deoarece doar cu bani de la bugetul local nu putem face o astfel de investiție. Nu putem spune, deocamdată, când anume se va întâmpla acest lucru”, ne-a declarat edilul-șef.

În altă ordine de idei, primarul Brăilei i-a avertizat pe cei care vor încerca să vandalizeze noile tramvaie, că autoritățile vor fi cu ochii pe ei.

Vreau să atrag atenția tuturor celor care sunt tentați să-și inscripționeze numele sau să vandalizeze acest tramvaie, că acestea sunt dotate cu zece camere color, foarte performante, care ne vor ajuta să-i identificăm, dar noi sperăm că, fiind atât de frumoase, brăilenii să le respecte, pentru că este o investiție foarte importantă pe fonduri europene și am considerat că este absolut necesar să aducem în prim plan oamenii de valoare ai acestui oraș. Tramvaiul numărul 1 se numește „Ana Aslan”, tramvaiul numărul 2 se numește „Maria Filotti” și apoi vor urma „Mihail Sebastian”, „Panait Istrati”, „Hariclea Darclee” ș.a.m.d. Vom pune în valoare toate personalitățile, astfel încât să identificăm aceste tramvaie mai ușor, să aibe un nume”, a precizat Marian Dragomir.

Următoarele opt tramvaie produse de SC „Astra Vagoane Călători” Arad vor ajunge la Brăila către finele anului viitor, fiind incluse în proiectul PNNR, cu fonduri europene al Primăriei Municipiului Brăila, la care licitația a fost câștigată tot de „Astra Vagoane Călători” Arad.

Prezent la prima cursă a primului tramvai produs la Arad, Vasile Diaconescu, directorul general al „Astra Vagoane Călători” a ținut să precizeze: „Ne bucurăm dacă brăilenii vor fi satisfăcuți de tramvaiele noastre. Este un tramvai de două module, care poate transporta 129 de pasageri, dintre care 40 pe scaune și este complet autonom. Este ceea ce avem acum mai bun pe piață. O să facem probe și o să adaptăm tramvaiul să meragă nu cum am mers astăzi, cu 15 km/h, ci cu 50 km/h”. Au mai rostit scurte alocuțiuni viceprimarul Doinița Ciocan și viceprimarul Alexandru Jantea.

Vreau să le mulțumesc în mod special unor oameni care nu sunt vizibili, dar care muncesc foarte mult pentru proiectele Primăriei Municipiului Brăila. Este vorba de echipa de proiect, dar și de colegii lor, care i-au susținut, și tuturor consilierilor care au votat acest proiect și bugetul Primăriei. Îi asigurăm în continuare pe brăileni că vom veni cu astfel de inițiative benefice pentru orașul nostru. Tramvaiele vor circula după aproximativ două săptămâni, când le vom pune în circulație pentru toți brăilenii. Atunci când vom avea viitoare programe de finanțare europeană, vom reabilita și linia de tramvai din Brăilița”, a mai spus Marian Dragomir.

 

Caracteristici tehnice ale noilor tramvaie

Potrivit informațiilor puse la dispoziție de Primărie, noile tramvaie livrate de Astra Arad, în cadrul contractului în valoare de 13.800.000 lei fă TVA au următoarele caracteristici tehnice:

- Tramvai tip unidirecțional, cu posibilitatea de manevră în direcție opusă din postul de conducere secundar aflat în partea din spate a tramvaiului, compus din 2 module, unite între ele prin articulații și burduf etanș, care asigură o legătură elastică între cele 2 caroserii și sunt propulsate prin intermediul a 2 boghiuri motoare, câte unul sub fiecare modul.

- Tramvaiul este produs și omologat în România, având un concept modular atât la nivel de carcasă, cât și la nivel de boghiu

- Lungimea totală: 18.600 mm, fără dispozitive de cuplare și oglinzi

- Înălțimea totală exterioară fără echipamente pe acoperiș și pantograf: 3.300 mm

- Înălțimea interioară: cca 2.200 mm

- Înălțimea minimă a poziției pantografului: 4.200 mm

- Înălțimea maximă în poziție destinsă a pantografului: 6.330 mm,

- Lățimea totală: 2.400 mm (Â/- 5 mm)

- Durata de viață a tramvaielor: 30 ani (8 ani fără reparații generale), timp în care pe baza măsurilor luate împotriva coroziunii, cu ocazia lucrărilor de reparații generale, nu va fi necesară demontarea amenajărilor interioare.

- Durata normală de funcționare a tramvaiului: 17 ani

- Capacitate de transport totală: 129 locuri, calculate la o încărcare de 6 persoane/m2 (sau 0,167m2/călător în picioare) din care 40 pe scaune fixe, din care 29 sunt accesibile din low floor, plus vatmanul.

- Podeaua este coborâtă 100% pe toată suprafața destinată pasagerilor în picioare, fără trepte în compartimentul călătorilor, iar una dintre cele 3 uși duble de serviciu comandate electric este prevăzută cu o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități locomotoare și/sau mobilitate redusă.

- Tramvaiul este proiectat și realizat pentru o viteză maximă de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h și este alimentat din rețeaua de 750/600 Vee, cu electronică de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare și ecartament 1.435 mm, complet climatizat, cu boghiuri așezate în centrul de greutate al fiecărui modul (vagon).

- Tramvaiele sunt echipate cu următoarele sisteme/echipamente/instalații:

a) sistem informatic integrat de gestiune și diagnosticare electronică - (SIGDE) - care afișează starea de avarie și starea de bună funcționare pentru cele mai importante sisteme și agregate;

b) computer de bord integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică al tramvaiului;

c) computer de gestiune management trafic (CGMT), cu funcții GPS, echipament Wi-Fi și comunicare online;

d) echipamente de transfer de date, antene GPS/GSM/GPRS/3G/4G/Wi-Fi, pentru comunicarea cu serverul central și stațiile de descărcare a datelor de exploatare și funcționare a tramvaielor;

e) sistem de numărare a călătorilor;

f) sistem automat de taxare - echipamente de ticketing;

g) sistem de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior - indicatoare de traseu, ecrane LED care asigură afișarea rutei/stațiilor, unitate audio pentru anunțuri vocale etc;

h) sistem de comunicare audio (prin voce) cu dispeceratele, prin folosire a unui microfon pe canal GSM;

i) sistem de supraveghere video la interior și la exterior format dintr-un număr de 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasă antivandalism;

j) sistem de climalizare - încălzire, ventilație și aer condiționat - format din 2 unități HVAC, una pentru compartimentul călătorilor și una care deservește exclusiv cabina vatmanului.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro