• primarul Marian Dragomir şi preşedintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, au criticat faptul că liberalii au făcut comentarii negative legate de şansele mici privind realizarea proiectului podului peste Dunăre • cei doi PSD-işti au ţinut să sublinieze că proiectul a fost urcat deja pe SEAP, prin urmare stadiul declarativ a fost depăşit • social-democraţii au vorbit şi despre avantajele pe care această investiţie le va aduce în Brăila
Criticile recente ale liberalilor legate de faptul că proiectul podului peste Dunăre este unul destul de nerealist i-a nemulţumit pe PSD-işti. Atât primarul Marian Dragomir, cât şi şeful Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, au afirmat că simpla urcare pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a proiectului, reprezintă o dovadă clară a faptului că stadiul declaraţiilor politice a fost depăşit, astfel că investiţia se va face de această dată cu siguranţă.
„Eu îmi aduc aminte declaraţiile PNL-iştilor că sunt «pentru o administraţie sănătoasă», că vor face «opoziţie constructivă». Să înţeleg că lucrurile bune nu se încadrează aici? Chiar şi acest aspect, că este urcat pe SEAP, mie mi se pare un lucru bun, o dovadă că se merge înainte. Lor văd că li se pare o utopie şi spun că nu se va întâmpla. Ar fi cazul să fim cu toţii - nu neapărat bucuroşi -, dar până la urmă să fim conştienţi că ni se întâmplă un lucru bun în judeţ. Iată, reuşim să atragem mult mai multe fonduri europene. De altfel, cu altă ocazie domnul preşedinte PNL Alexandru Dănăilă mă acuza că nu atragem fonduri europene şi că nu vede el în buget fondurile europene”, a afirmat Chiriac.
Sursa citată a mai adăugat că din punctul său de vedere podul va atrage diverşi investitori pe partea de producţie şi depozitare, dar va aduce şi avantaje privind tranzitul şi dezvoltarea portului din Brăila.
„Urcarea pe SEAP ca şi procedură, proiect tehnic plus execuţie, deja demonstrează că nu mai suntem la declaraţii. Că se va face, este un fapt!”, a mai adăugat Chiriac.
Dragomir susţine că liberalii ar trebui să îşi închidă sediul dacă proiectul podului va începe
La rândul său, primarul Marian Dragomir s-a arătat şi mai deranjat de atitudinea liberalilor vizavi de acest proiect important pentru brăileni. Acesta a afirmat că se aştepta ca liberalii să înţeleagă şi să aprecieze avantajele unei mega-investiţii pe fonduri europene la Brăila.
„Podul peste Dunăre este o lucrare pe care brăilenii o aşteaptă de foarte mult timp. Care a fost în ultima perioadă dorită de toată lumea, dar despre care politicienii au ajuns să se ferească să vorbească având în vedere discuţiile interminabile, fără nicio finalizare, de peste 20 de ani. Faptul că în SEAP a fost publicat anunţul privind proiectarea şi execuţia lucrărilor este un lucru foarte bun pentru Brăila. Ne imaginăm şi forţa de muncă şi investiţiile care vor apărea în următoarea perioadă. Dar şi plusul ca valoare pentru zona noastră, uşurinţa în transport. Eu cred că atunci când vor începe lucrările, având în vedere declaraţiile unora mai sceptici, cei care au criticat - pentru că există şi astfel de politicieni şi mă refer aici la cei de la PNL -, e cazul să închidă sediul partidului pentru că nu vor mai avea niciun fel de activitate politică în perioada următoare. Eu mă aşteptam ca dânşii să vină să spună că este o lucrare benefică pentru Municipiul şi Judeţul Brăila, că este necesară, că va aduce un plus de valoare şi nicidecum să critice”, a afirmat Dragomir.
Edilul-şef a mai amintit şi câteva avantaje majore pe care le va presupune construcţia podului între Brăila şi Galaţi, precizând printre altele faptul că timp de 5 ani, firmele de construcţie vor caza muncitorii în municipiu, vor apela la servicii de catering, construcţii, de subantepriză şi alte elemente care vor viza societăţi din Brăila. De asemenea, acesta a amintit despre posibilitatea devierii traficului greu în afara municipiului.
„În plus, toţi cei care vor lucra la pod vor cumpăra hrana pentru angajaţi din Brăila sau din altă parte din municipiu, vor alimenta maşinile aici, vor fi cazaţi o parte dintre ei în Municipiu. Este un plus de valoare care vine în perioada următoare pe termen scurt. Iar pe termen lung, toate aceste investiţii aduc trafic şi turism către zona noastră, inclusiv cel de tranzit care de multe ori, astăzi, ne ocoleşte pe ruta Bucureşti - Constanţa via autostradă şi apoi Tulcea”, a conchis sursa citată.