CJ Brăila cheamă cei 44 de primari ai judeţului la o întâlnire importantă, în apropierea finalului de an. Evenimentul a fost programat pentru mâine, ora 10:00, în sala 404 a Palatului Administrativ. Pe ordinea de zi se află 12 puncte, însă trebuie precizat că printre cele mai importante se numără deszăpezirea pentru iarna 2015-2016 şi pregătirea parteneriatelor dintre CJ Brăila şi unităţile administrativ teritoriale (UAT) de anul viitor. Se va discuta şi despre ordinea obiectivelor ce pot primi finanţare de la bugetul judeţului, în 2016. Pe listă se mai află proiectul "Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Brăila" (repartizarea pubelelor, plata cofinanţării pentru fiecare UAT), proiectul "Apă potabilă şi toalete moderne în toate şcolile din judeţul Brăila" şi situaţia bibliotecilor comunale. Va fi supus dezbaterii şi ghidul primarilor pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă şi se vor prezenta informări referitoare la zilele oraşelor sau ale comunelor. În acelaşi context, se va pune problema participării cadrelor didactice şi elevilor la Târgul de carte ce se va desfăşura în perioada 21-24 octombrie, la Sala Tineretului din Brăila.
"Aş vrea să găsesc forme de dialog cu primarii astfel încât să existe o mai bună comunicare. La primele întâlniri, aceştia au avut sentimentul că există mari prejudecăţi. Totul venea din vechi, dintr-un stil şi un mod de a gândi comunicarea cu primarii. În mod sigur vreau să schimb mult. Primarii trebuie să privească spre CJ Brăila cu încrederea pe care ţi-o dă faptul că respectăm legile, că suntem echidistanţi şi ţinem seamă de proiectele şi nevoile comunităţilor. În mod sigur, la CJ s-a schimbat în bine mentalitatea. Mă refer la această atitudine faţă de primari. Aştept răspunsul corect al primarilor. Nu există, conform legilor, relaţie de subordonare, dar se cuvine să existe o relaţie de colaborare", a declarat preşedintele interimar al CJ Brăila, Viorel Mortu.
"Aş vrea ca primarii să-şi pregătească din vreme proiectele cu care să vină la cofinanţare"
În acelaşi context, sursa citată a ţinut să puncteze că nu a întâmpinat până acum probleme în relaţionarea cu primarii. Singura secvenţă dificilă amintită de Viorel Mortu a făcut referire la neştiinţa scrierii proiectelor de către conducătorii UAT-urilor şi la întârzierea depunerii documentelor. "Din momentul în care s-a aprobat bugetul, până la primele proiecte, au trecut trei sau patru luni. Adică, după opinia mea, mult prea mult. Am anunţat în februarie - martie parteneriatele şi primele proiecte le-am putut vota abia în iunie. În iarna aceasta aş vrea ca primarii să-şi pregătească din vreme proiectele cu care să vină la cofinanţare. Să le aibă gata încă din luna februarie. Numai aşa, anul poate să curgă eficient", a mai completat social democratul. Acesta a subliniat că în fiecare primărie din judeţ va trebui să existe un grup de angajaţi, care, în frunte cu primarul, să se ocupe strict de proiecte investiţionale.
O echipă a Centrului de Informare şi Documentare pentru Integrare Europeană şi Dezvoltare Durabilă Brăila a început deja să lucreze cu primarii. Într-o lună - două, aceste echipe vor exista. Oricum, le vom da în şedinţa de joi un ghid al scrierii proiectelor", a conchis sursa citată.