Anul 2009 a fost un an fertil pentru Primăria Brăila la capitolul audienţe, totalul acestora fiind de 1798, din care 263 se înscriu în contul viceprimarului Doiniţa Ciocan, 337 în cel al viceprimarului nr. 2, Stănel Necula şi restul de 1.099 s-au desfăşurat "sub bagheta" edilului-şef, prim-vicepreşedintele PSD Brăila, Aurel Simionescu.
În ce priveşte solicitările şi comentariile sosite prin e-mail la adresa primăriei, bilanţul este următorul: 340 de cereri pentru locuinţe sociale, 290 de solicitări au vizat programul ANL, 230 de plângeri legate de câinii comunitari şi 175 de reclamaţii sosite din partea asociaţiilor de proprietari.
Legat de reclamaţiile din partea asociaţiilor de proprietari, din câte a declarat ieri Simionescu, în timpul unei conferinţe de presă, cele mai multe nu au ţinut de puterea decizională a instituţiei pe care acesta o conduce. "Anul trecut am primit peste o sută de reclamaţii de la cetăţeni certaţi cu alţi cetăţeni, din tot soiul de motive, unele mai ciudate ca altele. Dar nu toate au ţinut de puterea noastră decizională. De aceea aş vrea să fac un comentariu, şi anume i-aş ruga pe cei care-mi vor trimite astfel de reclamaţii, să aibă mare grijă cu problema pe care mi-o vor aduce la cunoştinţă, ca să nu ne mai trezim că trebuie să soluţionăm nu ştiu ce ceartă în care nu avem niciun drept să intervenim", a explicat Simionescu.
Tot la acest capitol - după cum era de aşteptat - cele mai multe plângeri au conţinut situaţii care, cel mai adesea, au vizat doar un război al orgoliilor locatare. De exemplu, au existat situaţii în care primăria a fost chemată pentru a soluţiona o micuţă "răscoală" de bloc (locatarii, nemulţumiţi de nu ştiu ce problemă, s-au revoltat împotriva administratorului de bloc), instituţiei fiindu-i interzis prin lege să intervină în astfel de chestiuni. Alt exemplu: o asociaţie de proprietari a semnat pentru o lucrare la parterul blocului (de specificul căreia n-aveau habar), după care, trezindu-se peste noapte cu un fast-food, un internet cafe ori un cafe bar plantate sub nasul lor, au chemat Primăria pentru a stopa activitatea firmei cu pricina pe motivul disturbării liniştii publice.
"Am tot încercat să le explic acestor reclamanţi că Primăria nu are cum să intervină în astfel de probleme. Noi cel mult putem să trimitem un corp de control fiscal pentru a analiza situaţia, dar mai multe de atât nu putem face. Ei trebuie să înţeleagă că îşi aleg singuri administratorii de bloc şi că astfel de probleme se rezolvă ori în instanţă ori în cadrul respectivei asociaţiei de proprietari", a conchis Aurel Simionescu.