Preluarea arhivelor de la Casa Judeteana de Pensii, blocata din lipsa de bani | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Preluarea arhivelor de la Casa Judeteana de Pensii, blocata din lipsa de bani

Inca din cursul anului trecut, Directia Judeteana Braila a Arhivelor Nationale ar fi trebuit sa preia arhivele de la Casa Judeteana de Pensii (CJP). Aceasta potrivit OUG nr.39/mai 2006 in care se precizeaza ca au aparut foarte multe probleme in teritoriu deoarece casele teritoriale de pensii s-au confruntat, la rindul lor, cu lipsa spatiilor de depozitare, a dotarilor corespunzatoare. In acest context, Autoritatea pentru Valorificarea Arhivelor Statului trebuie sa preia toate sau o parte din documentele aflate in arhiva societatilor comerciale la care detine cel putin 50% plus o actiune din capitalul social. Acest lucru nu s-a intimplat din cauza faptului ca nu s-au alocat fonduri si, in consecinta, reprezentantii Directiei Judetene Braila a Arhivelor Nationale spun ca nu au spatii.
Potrivit OUG nr. 39/mai 2006, depozitarea documentelor se face in spatii si in conditii corespunzatoare avizate de Arhivele Nationale sau de directiile judetene ale Arhivelor Nationale, dupa caz. Creatorii de documente sau persoanele juridice succesoare ale acestora sint obligati sa elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice sau juridice, certificate, copii si extrase dupa documente, daca acestea se refera la drepturi care ii privesc pe solicitanti. In ciuda acestor prevederi ale actelor normative, brailenii sunt purtati pe drumuri de la o institutie la alta, fara a putea obtine vreo adeverinta referitoare la diferite sporuri sau stagii efectuate in cimpul muncii. Unii dintre ei s-au adresat organismelor de la Bucuresti, dar acestea, la rindul lor, au spus ca problema trebuie rezolvata la nivel local.
Fata de aceasta situatie de blocaj, conducerea Casei Judetene de Pensii a recunoscut ca este un moment critic pentru oameni, dar ca nu poate elibera adeverinte. "Este adevarat ca am preluat arhive de la lichidatori. In acest moment, potrivit legii, nu avem voie sa eliberam adeverinte. Pe de alta parte, cei de la Arhivele Nationale spun ca n-au oameni, n-au spatiu pentru ca preluarea se poate face in masura in care vor fi alocate fonduri. Este un moment critic pentru oameni", a precizat Sorin Enache, director executiv al Casei Judetene de Pensii Braila.
Reprezentantii Directiei Judetene Braila a Arhivelor Nationale sustin, insa, ca salariatii Casei Judetene de Pensii pot elibera adeverinte in calitate de detinatori de documente. "Dupa cum se prevede in ordonanta de anul trecut, Arhivele Nationale urmeaza sa preia state de salarii de la unitatile desfiintate prin lichidare, de exemplu. In actul normativ se spune ca noi le vom prelua in anumite conditii, adica atunci cind se vor crea niste servicii speciale in vederea prelucrarii acestor documente pentru a se elibera certificate de vechime in munca. Pina acum, ordonanta nu s-a putut pune in aplicare deoarece nu s-au infiintat aceste servicii. Asteptam ordinul ministrului unde se va preciza ca incepind din data x se va infiinta serviciul de relatii cu publicul. Am facut demersurile necesare catre ministerul nostru de resort, dar ni s-a spus ca, deocamdata, nu sint fonduri. Oricum, pot sa va spun ca reprezentantii Casei Judetene de Pensii pot elibera adeverinte in calitate de detinatori de documente, nu de creatori de documente", ne-a declarat Stefania Botez, consilier superior in cadrul Directiei Judetene Braila a Arhivelor Nationale. Avind in vedere interpretarile diferite ale legislatiei, o parte dintre brailenii satui de drumurile facute la cele doua institutii vor sa se adreseze Prefecturii pentru a li se rezolva doleantele.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro