Prefectul judeţului Brăila, Mihaela Marcu, a făcut ultimele precizări cu privire la procedura rezolvării problemei listelor electorale permanente în urma cărora s-a organizat referendumul din 29 iulie. Aceasta spune că a primit de la Centru un memorandum pe tema măsurilor necesare pentru actualizarea listelor electorale permanente şi transmiterea lor către MAI. Prefectul a explicat că ministerul va trimite mai departe, către Curtea Constituţională, datele privitoare la numărul "persoanelor înscrise în listele permanente pentru a se putea stabili dacă referendumul pentru demiterea preşedintelui este valabil în conformitate cu dispoziţiile articolului 5, alineatul 2, din Legea 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului". Sursa citată a precizat că instituţia pe care o conduce şi preşedintele CJ Brăila vor face tabele separate, pe diferite tipuri de cetăţeni, care apar pe listele electorale şi nu trebuia să figureze. "Sub responsabilitatea Instituţiei Prefectului şi a preşedintelui Consiliului Judeţean, trebuie făcute tabele. Nu se umblă pe listele electorale, pentru că acelea sunt listele electorale pe baza cărora s-a desfăşurat referendumul. Se întocmesc tabele separate, pe diferite tipuri de cetăţeni care apar în listele electorale şi nu trebuia să apară. Astfel, Curtea Constituţională poate să analizeze în ce măsură listele electorale, dacă ar fi fost actualizate fără aceste persoane, ar fi făcut cvorum la referendum", a declarat Marcu.
În acest context, prefectul a prezentat în detaliu conţinutul tabelelor menţionate. "Prin urmare, noi trebuie să întocmim tabele până pe 24 august, cu persoanele decedate, care se află în liste; cu persoanele care şi-au pierdut dreptul de a vota prin hotărâri judecătoreşti, care se află în liste; cu persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, care se află în liste şi care au drept de vot, dar nu trebuie să se afle în listele electorale permanente; cele care au pierdut cetăţenia română; persoanele al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit; persoanele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare şi care apar în liste în ambele locuri; persoane care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă a imobilului; persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie/divorţ pe cale administrativă şi apar în liste atât cu numele nou, cât şi cu numele vechi; persoanele cu reşedinţa/domiciliul în străinătate, care au dreptul să voteze, dar nu pe lista permanentă. Acestea sunt tabelele pe care noi trebuie să le înaintăm la Ministerul de Interne", a explicat prefectul.
Marcu a ţinut să precizeze că se va face o raportare zilnică şi că operaţiunile la nivelul localităţilor se vor termina pe 24 august, iar cele la nivel judeţean, pe 27 august.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.