• noul prefect al judeţului Brăila, Cătălin Boboc, a susţinut ieri prima conferinţă de presă de la învestirea în funcţie • date fiind comentariile apărute în spaţiul public privind numirea sa controversată la Prefectura Brăila, acesta a ţinut să explice în baza cărei legi a ajuns pe funcţie • Boboc a recunoscut că pe 11 decembrie a fost angajat consilier parlamentar al grupului PNL, fapt ce i-a permis ulterior să respecte prevederile legale pentru a fi numit prefect pe 13 decembrie
Noul prefect al judeţului Brăila, fostul senator Cătălin Boboc a explicat ieri contextul legal în baza căruia a fost învestit în funcţie. Asta după ce în spaţiul public au apărut o serie de semnale conform cărora numirea sa a fost una cel puţin controversată, dacă nu chiar la limita legii. Boboc a susţinut ieri o primă conferinţă de presă la Prefectura Brăila şi a punctat, printre altele şi acest aspect, cu precizarea că a simţit nevoia să lămurească lucrurile deşi consideră subiectul închis. Prefectul Brăilei a afirmat că numirea sa pe funcţie este cât se poate de legală şi că a fost făcută în baza prevederilor unei legi speciale: Legea 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar. Pe scurt, Boboc a explicat că a fost angajat pe postul de consilier parlamentar în data de 11 decembrie, printr-un ordin al secretarului general al Senatului, la propunerea grupului parlamentar PNL, ceea ce i-a permis să devină funcţionar public parlamentar şi să îndeplinească toate condiţiile legale pentru a deveni prefectul Brăilei, două zile mai târziu, pe 13 decembrie, când a urmat hotărârea de Guvern. Boboc a ţinut să precizeze că a dorit să procedeze astfel şi să nu participe la un concurs pentru a deveni funcţionar public, pentru că oricum ar fi ridicat suspiciuni în cazul în care trecea examenul, deşi el ar fi foarte bine pregătit.
“Aşa cum am declarat şi înainte, s-au respectat toate procedurile legale. Îndeplinirea calităţilor necesare pentru ocuparea unei astfel de funcţii, vreau să ştiţi că, nu le-am dobândit nici prin organizarea, să zicem, a vreunui concurs la nu ştiu ce primărie sau printr-un alt mod, măcar suspect, să spunem! Nu! Pe o procedură clară, pe Legea nr. 7 privind statutul funcţionarului public parlamentar, art. 5, alin. 3, art. 13 şi 63. Aici se află temeiul legal. Este o lege specială, care guvernează activitatea funcţionarilor publici parlamentari. De ce spun asta? Poate că nu era nevoie, de vreme ce două instituţii serioase, Parlamentul României la un moment dat, după aceea Guvernul României, au derulat aceste proceduri şi s-a făcut numirea. Pentru că ea nu s-a făcut la un aprozar. Nu ştiu dacă era neapărat necesar. Dar am vrut să fie lucrurile clare, transparente, să fac şi aceste precizări”, a declarat Boboc.
Precizăm că articolul 5, alin. 4 din Legea 7/2006, cu modificările ulterioare, spune că: “Persoanele care desfăşoară activităţi de specialitate la Cancelaria preşedintelui, la cabinetele membrilor Biroului permanent, la cabinetele preşedinţilor comisiilor permanente, la cabinetele liderilor grupurilor parlamentare şi la grupurile parlamentare pot fi încadrate ca funcţionar public parlamentar pe perioadă nedeterminată, funcţionar public parlamentar pe perioadă determinată sau personal contractual.”
De asemenea, art. 13 spune că: “Numirea funcţionarului public parlamentar care îşi desfăşoară activitatea la Cancelaria preşedintelui, la cabinetele membrilor Biroului permanent, la cabinetele liderilor grupurilor parlamentare sau la grupurile parlamentare se face la propunerea preşedintelui Camerei Deputaţilor sau al Senatului, după caz, a membrului Biroului permanent respectiv sau a liderului grupului parlamentar, după caz.”
Iar art. 63: “Pe perioada suspendării raportului de serviciu, secretarul general al Camerei Deputaţilor sau Senatului, după caz, este obligat să rezerve postul aferent funcţiei publice parlamentare respective. Numirea pe funcţie se face pe o perioadă determinată.”
«Nu cred că cineva ar fi luat în serios promovarea unui concurs»
Întrebat de jurnaliştii prezenţi la conferinţă dacă i se pare totuşi moral că a preferat să se angajeze pe o funcţie în parlament, special pentru a putea fi numit prefect, Boboc a afirmat că nu are nicio legătură şi că a urmat o procedură legală pe care nu a făcut-o şi care nu a fost “inventată” special pentru el.
“Da. Cred că am acumulat ceva experienţă în cariera mea, mai cu seamă în cariera pe care am avut-o în perioada când am fost la Senatul României şi sunt convins că probabil multe dintre concursurile afişate pe site-ul ANFP aş fi putut să le trec. Dar nu cred că cineva ar fi luat în serios promovarea unui concurs. Adică ar fi planat asupra lui suspiciuni că acel concurs ar fost cine ştie cum. Nu vreau să spun nimic mai mult decât spun. Evident cunoscând - dacă îmi permiteţi, poate e oarecum nepotrivit, dar nu am lucrat la aprozar o perioadă, cum spuneam mai devreme -, şi aceste prevederi dintr-o lege specială, am considerat că este calea cea mai corectă”, a conchis Boboc.